Ga naar inhoud


Coolstream Trinity. Problemen met aansluiten op Ziggo


gerrit41

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik probeer een Coolstream Trinity aan te sluiten op Ziggo. De ontvanger is aangesloten op ethernet en geeft aan dat het netwerk in orde is. Ik heb inmiddels de benodigde instelgegevens bij elkaar gezocht, omdat een automatische scan in het oude gebied UPC Gelderland niet lukt. Ik heb de volgende gegevens ingevoerd bij de handmatige scan:

Netwerk 55555

Frequentie 474000

Modulatie QAM/64

Logische nummers aan.

Na een scan geeft de ontvanger de melding Transponderscan failed. De signaalsterkte komt bij het zoeken niet boven de 9 uit.

Wat doe ik fout?

 

Gerrit Zoetebier

Link naar reactie
Delen op andere sites


De homefrequentie is 164.00Mhz, NetwerkID is 05555 (niet 55555), QAM64 en Symbolrate 6900. De scanId is nog de oude van UPC (431xx). Even opzoeken op Google..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Instelgegevens DVB-c oud ziggo

Frequentie 47400
Netwerk-ID 5555
Symbol rate 6875
Modulatie 64 QAM


Instelgegevens DVB-c oud UPC

Frequentie 16400
Netwerk-ID 5555
Symbol rate 6900
Modulatie 64 QAM

vroeger werd i.p.v. 5555 ID 4444 gebruikt.

Regio netwerk ID

Regio ID
Brabant 43144
Flevoland 43138
Friesland 43140
Gelderland 43142
Noord Holland 43136
Zuid Holland 43146

Bron: ziggoforum

 
aangepast door Pionewbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de gegevens. Ik heb ze allemaal geprobeerd, zowel voor Ziggo oud als UPC oud. Ik heb een automatische scan op UPC en op Ziggo gedaan en een handmatige scan. Omdat ik het regio netwerk niet in mijn invoerscan kwijt kan heb ik alle netwerkwaarden geprobeerd en het resultaat is in alle gevallen Transponderscan failed. Ik ga nu opde duitse fora van Coolstream zoeken of ik daar iets vinden kan.

 

Gerrit Zoetebier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een Coolstream ZEE type 1 staan. Voor dochterlief gekocht dat ze op zichzelf ging. Zelfs met mijn redelijke ervaring met Linux dozen niets mee aan te vangen! Ondanks volkomen correcte scanwaarden las hij niets in.. Support uit Duitsland is er nauwelijks.. Ding staat nu al 2 jaar in de kast en dochterlief heeft een gewone Dreambox..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had me zelfs aangemeld bij coolstream. Alleen Duitse info voor Duitse kabelaars. Er was hier op sat4all een lid "espresso" die zelfs backup images aanbood voor de Coolstream. Helaas nooit meer iets van hem vernomen. De Coolstream op zich is best een robuuste bak. Prima beeld. Jammer dat het op Neutrino draait.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb van alles geprobeerd, alle mogelijke combinaties van de opgegeven mogelijkheden. Ik geef het nu op. Voor wie interesse heeft voor 20 euro + verzendkosten mag ie weg.

 

Gerrit

 

 

 

aangepast door gerrit41
+ vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even ter info voor leden die wellicht ook een Coolstream voor de kabel hebben gekocht (of dat nog willen doen).

 

De standaard CST 2.14 firmware is redelijk oud en eigenlijk helemaal op het Duitse ingesteld voor wat de kabelproviders aangaat. De kabelscan i.t.t. de satellietscan is erg slecht (zeg maar rudimentair). Je moet bij deze ontvangers meteen de correcte scanparameters ingeven voor de eerste zoekfrequentie. Bij het missen zoekt hij namelijk niet verder (zoals bij Enigma2) maar stopt onmiddelijk met 'Transponderscan mislukt!' Ook is het zoeken naar een goede softcam een stuk lastiger omdat de Duitse wetgeving dit verbiedt en Duitse Fora hier zeer strikt op nazien. Je moet dus echt wat Linux ervaring hebben om zelf te kunnen hobby-en.

 

De Coolstream Trinity bestaat momenteel in 2 versies wat je aan de buitenkant nauwelijks ziet! Deze draaien op verschillende chipsets en zijn qua firmware NIET uitwisselbaar. Bij internet zoekopdrachten dus ALTIJD de complete naam opgeven.

 

Coolstream Trinity HD1 draait op Apollo-Shine (mipsel)

Coolstream Trinity HD2 draait op Kronos (arm)

 

Het type staat op de achterzijde direct boven de SCART vermeld..

 

Naar mijn idee is de firmware van Neutrino-Images de meest actuele en wordt ook d.m.v. Nightly builds geactualiseerd. Doet in feite niet onder voor wat we bij Enigma kennen.

 

Er is ook een KeyWelt image, maar die kan ik niet testen omdat de registratie via hun website niet werkt (Captcha v1.0 bestaat niet meer, dus de anti-robot check werkt niet op hun site)

 

Enfin: Een softcam kun je via via downloaden. In mijn geval doscam v0.26 cool2. Deze pak je uit en renamed hem naar 'doscam'. Deze plaats je in/var/emu met attributen 755. Vervolgens het startscript in /etc/init.d. Box laten herstarten en de softcam loopt. Een Ziggo Irdeto kaart loopt dan direct zonder verder enige aanpassing te hoeven doen.

 

Alles kan via FTP met bijvoorbeeld DCC. Het door mij gebruikte Neutrino image 3.40 heeft als inlog:

root met wachtwoord ni (En ie)..

 

Met dank aan Gerrit41 voor het beschikbaar stellen van de Trinity HD2

 

IMG_0840.JPG

IMG_0841.JPG

IMG_0837.JPG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het lid @espresso niet meer bestaat/reageert. Hij is een expert op het gebied van de Coolstream en de Neutrino-HD firmware.

 

De Coolstream ontvangers blinken niet uit qua uitbreidingen (plugins) en instel mogelijkheden vanwege de Neutrino HD firmware. Daartegenover is de firmware heel stabiel en geven de ontvangers ongelofelijk mooi (briljant) beeld. Nauwelijks tot geen digitale ruis dus niet puur omwille van persoonlijke smaak.. Eenmaal ingericht is het een hele fijne 'zap-o-maat' met prima meerdaagse EPG.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via YWeb een paar screenshots gemaakt van versie 3.50 (de laatste)

 

 

IMG_0842.PNG

IMG_0843.PNG

IMG_0844.PNG

IMG_0845.PNG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook dergelijke ontvanger gekregen en aanvaard zelfs ci+.

werkt zeer snel, en werkt aangenaam. Hij werkt op de belgische ( vlaamse ) kabelaar.

detecteert zeer snel ci modules en decodeert snel.

hij decodeert sneller dan mijn vu solo se V2 en mijn lg tv.

geïnstalleerd een fijne ontvanger. Later even sat ontvangst testen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan geen Coolstream Trinity want die heeft alleen een intern kaartslot..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef het exacte type eens op. Bekijk ook even de software versie en meldt dat even. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...