Ga naar inhoud


3 x c en 1 x dvb-s2 signaal probleem c tuner


satdr

Aanbevolen berichten

Ik heb nu al een jaar of 5 een et10000 met 3 x c tuner en 1 x dvb-s2 tuner. De dvb-2s zit op plek 4, zoals overal beschreven. Als ik hem op plek 1 zet werken de c-tuners op 1,2 en 3 niet.

 

Maar nu het probleem. Tuner c op plek 1 werkt niet altijd goed. Het antenne signaal van tuner 1, c-tuner, valt weg. Uit het niets gaat het signaal op 0%. Vooral als de andere tuners aan het opnemen zijn. 

 

Je zou denken de tuner is niet goed, of je bekabeling is niet in orde, maar dit heb ik allemaal vele malen gecheckt en vernieuwd en verwisseld.  Het is altijd de c tuner op plek 1 (a) die problemen geeft. 

 

De c-tuners onderling verwisselen lost het probleem niet op. Altijd de c-tuner op plek 1/a met af en toe signaal verlies.

 

Misschien weet iemand raad.

 

Er zit nog pil 4 op btw

aangepast door satdr

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Drivers, software hardware, zie hier de mogelijke oorzaken.

Ik zou eerst de drivers en software controleren of die up-to date zijn.

Hardware, het eerste  slot kan een probleem hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...