Ga naar inhoud


Satellite tv zonder schotel


Olga2000

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

ik weet niet zo goed waar ik naar op zoek ben. Wellicht daarom kan ik het niet vinden. 

 

Mijn moeder kijkt naar Russische tv via schotel. Binnenkort verhuist zij naar een woning waar een schotel plaatsen onmogelijk is. Een paar oude Russinnen hebben aan mijn moeder verteld dat zij Russische zenders via internet kijken. Hoe weten ze niet, via een kastje op tv. Werkt net als via satellite kijken.

Nou, ik kan ook Russische tv via internet kijken: ik ga naar een site en open stream, naar andere site en open stream...etc. Maar zo’n oude mens als mijn moeder moet kijken zoals via schotel nu gebeurd: gewoon zappen en niet websites gaan intikken.

 

schijnt dat via  website je makkelijk zo’n kastje kan kopen. Maar hoe heet zo’n kastje? Hoe moet je die instellen? Is er provider nodig en hoe ik di kan vinden? Mijn moeder hoeft geen Nederlandse zenders, alleen Russische.

Link naar reactie
Delen op andere sites


is het echt onmogelijk om een schotel te plaatsen (geen zicht op het zuiden bijvoorbeeld of mag dit niet van de verhuurder?

In het laatste geval: De verhuurder mag niet zomaar een  schotelverbod uitvaardigen.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

televisie via internet, dus IPTV. Daar zijn inderdaad wel bakjes voor te vinden, hangt er wat van af wat je wenst natuurlijk.

die bakjes hebben internet nodig, maar dat had je wel al begrepen.

er zijn een heleboel russische zenders die hun uitzendingen via IPTV streamen, alleen weet ik niet naar welke zenders uw moeder gewend is om te bekijken, de kans bestaat dat die zenders niet (gratis) te ontvangen zijn.

"gratis" inderdaad, want er zijn ook IPTV providers die via een abonnement een pakket zenders aanbieden, zal voor rusland ook wel bestaan, alleen is dit niet écht legaal te noemen, ik vermeld deze optie ter vervollediging.......

ook niet vergeten : dat streamen vraagt nogal wat datatransfer. Indien het internetverbruik van uw moeder gelimiteerd is dan zal ze snel tegen die limiet tegenaan lopen. Wat er dan gebeurt hangt van uw internetprovider af : ofwel schroeft deze de internetsnelheid terug (gedaan met streamen dus) ofwel krijgt uw moeder een stevige factuur toegestuurd.

 

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een legale stream via zo'n internet kastje is, dan lijkt mij dat legaal. Ik zie op deze manier het meer als een hulpmiddel om geen verschillende streams op een smartTV of computer in te typen, het kastje zoekt dan de legale streams om te kunnen kijken.

 

Is er geen app voor Russische TV zenders, dan kan het misschien mogelijk direct op een smart TV, ik weet alleen niet als er wat veranderd of zo'n app mee veranderd en hoe zit dat met zo'n extern kastje?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kodi installeren op een tablet of laptop en streamen naar haar tv.

 

Addons zul je zelf moeten zoeken, vind je in alle maten en genres. Als het niet gaat om betaalzenders (genre Sky enzo), maar de gewone commerciële of staatszenders, zal dat geen probleem geven. Er bestaat een levendige Kodi community in het Russisch. Als je zélf de taal spreekt en leest, kan jij het allemaal voor haar opzoeken.

 

 

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel Russische TV zenders kun je gewoon via hun website op het internet bekijken. Niets illegaals aan. In principe moet het mogelijk zijn om die URL's in een daarvoor geschikte IPTV ontvanger in te programmeren. Een alternatief zou desnoods zijn dat je een aantal van die zenders met ikoontjes op het bureaublad van de computer zet. Met de muis zo'n ikoontje aanklikken, speciaal als je de zenderlogo als ikoon-afbeelding gebruikt, moet toch ook voor een ouder persoon wel te doen zijn? 

 

Ik vind het trouwens wel erg vreemd dat mensen meteen aan "illegaal" denken bij het woord IPTV. Dat doen we toch ook niet als het om internet radio gaat? Dat wij zo bezopen zijn dat we alles en zijn schoonmoeder achter de decoder zetten is ons probleem. Kijk eens naar de vele, vele honderden FTA zenders op 7,3 en 8 West in het Arabisch of de honderden Turkse zenders op 42 Oost. Wij doen al vreselijk moeilijk over het idee om de drie landszenders gewoon FTA op satelliet uit te zenden, de kosten van het verbreiden alleen al "zijn niet te betalen, zo hoog" maar gelukkig voor hen denken minder geldzieke landen daar heel anders over. En waarom zou je wat je via satelliet gratis voor iedereen uitzendt via internet ineens hoog illegaal zijn om te ontvangen? Absoluut kletskoek! Ik heb trouwens van een Russische zender op Yamal (49 Oost) hun BISS code toegemaild gekregen maar die mocht ik hier niet wegzetten omdat dat illegaal zou zijn. Hetzelfde toen M1, de Moldavische TV, tijdelijk stopte met haar uitzendingen via satelliet. Die stuurden me een IPTV link toe toen ik hen liet weten dat ik dat erg jammer vond maar ook dat werd hier als illegaal gezien. Tja, hoe ver moet je gaan in je gezagstrouwe waan? Roomser dan de Paus heet dat geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vraag gaat over russische tv kijken zonder schotel.

Graag on topic blijven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu bestaat er wel een IPTV provider met Russische zenders... en ook nog wat uit Ukraina en buurlanden...

Volgens mij moet die wel legaal zijn, aangezien een voetbalclub (SV Wehen Wiesbaden)  door hun gesponsord wordt...  

Het is een in Duitsland (Wiesbaden) gebaseerd bedrijf, en je kan overal abonneren...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij mag alles noemen wat legaal is... :grin:

 

sommigen weten het verschil niet eens!

maar het gaat dus over internet TV aangeleverd via een internet stream en niet over IPTV dat een gesloten systeem is met uw TV settopbox en IP provider

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die provider is legaal?

In Duitsland zijn vele programma's van deze aanbieder geblokkeerd, "in deze regio niet te ontvangen"

In de videotheek zitten behoorlijk recente films, welke nog niet op tv vertoond worden.

Betaling via paypal.

 

Voetbal wedstrijden lopen tot 15 minuten achter!

Oordeel zelf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...