Ga naar inhoud


Vreemde storing - geluid weg


T90user

Aanbevolen berichten

Gisteravond kregen wij vanaf 20:00 op onze Ziggo Horizon box een aanzienlijk aantal zenders zonder geluid. Dat heeft de hele avond en in elk geval tot 1 uur 's nachts zo geduurd. Wel WDR, wel CNN, wel N1 (Omroep Nijmegen) maar geen Nederland 1 of 2 bijvoorbeeld. Zojuist stel ik vast dat alles weer normaal is. Kan trouwens zijn dat het eerder begon, daarvoor keken we naar de WDR die dat euvel niet had. Hebben meer mensen dat meegemaakt? Ik vond het eigenlijk wel uniek, zo'n willekeurige selectie van zenders zonder geluid en de rest wel. Nooit eerder meegemaakt. Helaas bleek dat de vroegere dubbele weergave (Nederland 1 enzovoorts tussen kanalen 900-980 of zo in SD) niet meer bestond dus die oplossing was er niet.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het merkwaardige is dat er dan kennelijk groepjes zenders uitvallen. Vanochtend in een duidelijk koude huiskamer: kanalen 1-11 en 17 zijn geluidloos (dus Nederland 1, 2, 3 enz. ) maar alle andere zenders geven gewoon geluid, ook NPS nieuws op 501.  Maar vorige week op een avond alle zenders goed behalve de Duitsers (55, 55, 56 enz). Ik zal straks eens Ziggo gaan bellen. Het moet iets met die vermaledijde Horizon box te maken hebben, maar ik heb tegenwoordig een TV met CI slot (Samsung) dus misschien kan ik beter met dat hele doos-gedoe stoppen. Ik heb de indruk dat dat ding sowieso gruwelijk veel stroom pakt, ook 's nachts hoor je altijd wel wat draaien in dat ding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist telefonisch contact met Ziggo gehad, er waren de laatste weken geen storingen voor onze regio gemeld. Men concludeerde dat het aan de Horizon box lag. Ik heb maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om met dat sowieso veel duurdere box-gebeuren te stoppen en een CI+ module voor onze tv aan te vragen. Hopelijk lost dat het probleem op. De harde schijf en die vier filmkanalen gebruikten we toch nagenoeg nooit.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk Tonskidutch. Alleen jammer dat je kennelijk toch vastzit aan de nummering van Ziggo. Ik kan weliswaar via Favorieten op mij Samsung de volgorde van onze zenders veranderen in Ned 1-2-3, Duitsland 1-2-3 en België 1-2-3 enz enz maar als ik dan met de afstandsbediening naar Canvas wil gaan mag ik niet 8 kiezen (de achtste in mijn eigen favorietenlijst) maar moet het 52 zijn om die zender te krijgen ook al staat de tv standaard op "eigen lijst" in plaats van op "alle zenders". Dus ook geen 11 voor CNN maar 503. Dus favorietenlijsten hebben niet veel zin omdat je er niet direct uit kunt kiezen, alleen in volgorde.

 

Een ander nadeel dat eigenlijk veel lastiger is: de mediabox en horizon box van ziggo sloegen doorgaans zenders waar een apart abonnement voor nodig is over. De CI+ kaart doet dat niet dus loop je steeds weer tegen "Deze zender zit niet in je pakket, neem contact met ziggo op".  Helaas laten zich ongewenste zenders niet uit de "alle zenders" lijst wissen en dat is best irritant.

Maar goed, daar zullen we wel mee moeten leven.

 

Grappig trouwens hoe die lui van Ziggo altijd achter lopen: toen ik van mediabox naar horizonbox ging lukte het allemaal niet omdat - naar achteraf bleek - ze wel de box stuurden maar die niet nog vrijgegeven hadden, en nu weer, ik kreeg de boodschap dat mijn net ontvangen kaart verlopen zou zijn toen ik hem installeerde. In werkelijkheid bleek opnieuw dat ze hem bij ziggo nog niet hadden geactiveerd, een procedure die ze op mijn belletje wel direct uitvoerden maar waarvan het nog een uur duurde voordat die was geëffectueerd. 

Kan allemaal best zijn maar als dat standaard is dan mogen ze wel een even melden dat je eerst in moet bellen om het ding geactiveerd te krijgen. De gebruiksaanwijzing gaat ervan uit dat het werkt als je hun instructies uitvoert. Niet echt slim!

 

IK zie wel dat ik hiermee plots de kanalen 925 en verder als SD kanalen weer terug heb en dat de radiokanalen nu boven de duizend zitten, het zijn er ook heel veel meer vanwege alle lokale omroepjes (trouwens ook op TV, zo krijg ik zelfs Tiel en de Betuwe als lokale zenders). Niet dat je daar erg veel aan hebt, maar toch, grappig. Maar goed, je zou toch graag alles wat gecodeerd is willen onderdrukken maar kennelijk kan zoiets niet, in elk geval niet in de combinatie Samsung plus automatische Ziggo installatie.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit is echt een instelling geweest of een probleem in jou setup. De duitse zenders hebben alleen een AC3 track en de rest heeft ook een mpeg track.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...