Ga naar inhoud


Toch maar een andere schotel


Jomanda001

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei humptydumpty:

Hoe is de regenreserve en de invloed van veel wind op de big bisat? Bij storm of slagregens heb je dan veel uitval?

 

Bij flinke windvlaggen heb ik geen onderbrekingen kunnen waarnemen. Ik heb soms korte uitval als het echt flink gaat stormen of onweersbuien. Dan hebben de andere satelliet gebruikers in Nederland ook last van op dat moment.   

 

2 uur geleden zei humptydumpty:

Maw. Schotel laag op een tegelvoet, tegelvoet verzwaren met 4 tot 6 extra tegels en dan boven de schotel een stang naar mijn mast.

Alleen dan ben ik toch nog bang dat de schotel toch gaat wrikken en het bitumen beschadigd. (Ondanks de rubberplaatjes onder de tegelvoet)

 

Ik gebruik zelf een tegelvoet van 60x40 met daar op 8 maal een beton tegel van 60x40. Om het bitumen niet te beschadigen of doorzakken heb ik onder de tegelvoet tegeldragers van 15x15x1,5cm geplaatst. Tot heden geen problemen.

 

2 uur geleden zei humptydumpty:

Heb een mast van 60mm met een extra mast van 60mm er tegen aan, sinds ik die extra mast er bij heb bevestigd heb ik geen last meer van windvlagen. 

Ik zit precies aan de verkeerde kant van een schoorsteen. Het enige wat ik nog kan verzinnen is dichter bij het dak.

 

IMAG1248.jpg

 

Ik ben niet zo fan om in schoorsteen te gaan boren. Gebruik liever een schoorsteen montage icm schoorsteen montage band.

 

schoorsteenmontage.JPG.b3c5f32fd54711453020a5bdf2c6071a.JPG

schoorsteenband.JPG.7e7340700883494686fc610aed05e24d.JPG

 

 

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Een schoorsteen is niet gemaakt om een antenne aan te bevestigen.

Ik zou voor een tegelvoet gaan op een plat dak.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Ventura:

 

Bij flinke windvlaggen heb ik geen onderbrekingen kunnen waarnemen. Ik heb soms korte uitval als het echt flink gaat stormen of onweersbuien. Dan hebben de andere satelliet gebruikers in Nederland ook last van op dat moment.   

 

 

Ik gebruik zelf een tegelvoet van 60x40 met daar op 8 maal een beton tegel van 60x40. Om het bitumen niet te beschadigen of doorzakken heb ik onder de tegelvoet tegeldragers van 15x15x1,5cm geplaatst. Tot heden geen problemen.

 

 

 

 

Ik ben niet zo fan om in schoorsteen te gaan boren. Gebruik liever een schoorsteen montage icm schoorsteen montage band.

 

 

 

 

 

Ik ben om en ga kijken naar een big bisat.

 

10 uur geleden zei ceesv:

Een schoorsteen is niet gemaakt om een antenne aan te bevestigen.

Ik zou voor een tegelvoet gaan op een plat dak.

 

Ik ben ook geen fan van boren in een schoorsteen. (Het zit er nu meer dan 15 jaar in.)

De redenen waarom het toen zo gedaan is zijn oa, ik had net die schotel met tegelvoet voorbij zien komen vliegen (ik bang, buurt bang enz enz) en toen wilde ik ook een schotel gaan plaatsen, de kap op de schoorsteen valt over het metselwerk van de schoorsteen heen de mast moet best ver van het metselwerk afstaan. Spanbanden zijn dan best moeilijk. 

 

 

Maar goed, een big bisat dus. Omdat de mast zo lang is vraag ik me af of er een stuk af moet ivm met de 28.5 graden omhoog zetten van de schotel? 

 

Nu de lnb’s uitzoeken. Heb een hele lijst van smalle twin/quad lnb’s. 

 

Dacht aan 5w, 0,8E, 4,8E, (9E ?), 13E, 19,2E, 23,5E, 28,5E. Twijfel over 9E omdat er bij vervallen van 9E er ruimte is voor een grootte lnb.

 

 

aangepast door humptydumpty

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste humptydumpty

 

Er is geen enkele schotel die zo weinig offset heeft als de Maximum E-85 die je nu hebt staan. Dat wil dus zeggen dat alle andere schotels verder voorover staan dan de E-85.
Als de E-85 dus niet tegen de mast komt, dan een Visiosat BigBisat helemaal niet.

 

Verder is het altijd verstandig een tegelvoet met een stuk rvs-staaldraad richting zuidwesten te verankeren.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ventura,

dat is precies wat ik bedoel zonder bouwkundige kennis de boorgaten in de bovenste metselwerk baksteen

een oetlul van een bouwvakker die dat voor mekaar krijgt

tjonge tjonge

 

als er niet minstens een meter metselwerk boven staat vanaf het hoogste boorgat gemeten dan vergeet het maar met stabiliteit

je moet altijd met de afschuifkrachten rekening houden

dat geld ook voor al die verschrikkelijk op het kantje van de gevel gemonteerde schotel bevestigingsbeugels die men hier vaak tegenkomt

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels ruim 8 jaar de big bisat. Totaal geen roest en nooit verschoven of verbogen bij de stormen die hier vol over de vlakte aankomen. Wel bomen omgewaaid of door midden gescheurd.  Fijn schoteltje met wel af en toe uitval bij heftige regen met de Alps LNB's.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...