Ga naar inhoud


Probleem met automatisch afspelen ts.m3u8 stream bestanden


Jürgen

Aanbevolen berichten

Dit is een vervolg van een eerder door mij in het VU+ forum aangemaakte topic.

Dit omdat het onderwerp waarschijnlijk niets met de VU+ UNO 4K te maken heeft maar aan Apple gerelateerd is.

 

Ik herhaal het hele verhaal hier niet nog eens maar kort samengevat het volgende probleem.

 

Als ik via mijn Macbook Pro Retina 2016 (versie 10.13.6) welk videobestand ook open dan wordt standaard VLC-Player geopend omdat ik die diversen extensies aan VLC-Player heb gekoppeld en die worden dan ook met VLC-Player afgespeeld.

 

Als ik nu echter via OpenWebif een opname aanklik dan opent de een of ander Player en wordt de opname afgespeeld, dus tot hier geen probleem.

Het probleem daarbij is dat deze Player geen voortgangsindicator laat zien en geen mogelijkheden biedt om b.v. voor- en achteruit te spoelen wat bij VLC-Player wel het geval is.

 

Zoals ook al eerder geschreven werkt het op deze Macbook bij gebruik van Chrome wel prima.

Hierbij wil ik wel de kanttekening plaatsen dat dan bij het opstarten van de stream een bestand ts.m3u8 wordt aangemaakt welk bij het streamen via Safari niet het geval is.

 

Heeft iemand met een Macbook of iMac hetzelfde probleem?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Naar mijn mening heb ik dat gedaan door het op dezelfde wijze toe te voegen zoals ik dat ook bij de andere extensies heb gedaan, zie bijlage.

 

Ik zou niet zo 1-2-3 weten hoe ik dat direct in VLC moet toevoegen en misschien kun je dat even uitleggen hoe ik dat onder OS X kan muteren?

 

Schermafbeelding 2018-09-21 om 10.20.39.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste luisteraar,

 

Jij bent altijd heel snel met antwoorden maar het zou je sieren als je nu ook eens zou uitleggen hoe ik dat dan in Safari zou moeten doen.

Als ik dat zou weten had ik deze vraag hier uiteraard niet hoeven te stellen...😉

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een cliché om te schrijven dat ik dit ook al lang had gezien want dat ligt natuurlijk nogal voor de hand.

 

Ik ben natuurlijk nog steeds nieuwsgierig hoe en op welk Apple jij dit voor elkaar krijgt want in het beschikbare extensie overzicht kom ik geen van VLC of VideoLAN tegen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mijn rijbewijs voor 2cv werkt ook voor de BMW

Ik wil je even uitleggen hoe het stream mechnisme van

webinterface werkt.

ALs je knopje stream drukt wordt een filetje gedownload

dat fi;etje heeft extentie m3u

In die file staat een link naar de stream (dus naar naar e2 box)

Vlc moet gestart worden met als parameter die m3u file

Vlc gaan dan de stream ophalen die in die m3u staat.

 

Je moet dus safari vertellen als je een m3u download moet je

hem openen met vlc

 

Over jou vraag het gaat jou niets aan wat ik heb of niet of wat ik kan of niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even met het laatste te beginnen, daar heb jij. natuurlijk helemaal gelijk in maar mag ik even gokken, jij hebt geen Apple met OS X en wellicht ook geen VU+ waardoor jij niet uit ervaring kunt spreken.

 

De procedure zoals jij die beschrijft is mij bekend en de uitkomst daarvan heb ik ook ook al eerder in mijn probleemomschrijving neergezet.

Dit werkt zoals jij omschrijft ook prima met Chrome maar niet met Safari onder OS X, daar wordt na het opstarten van de stream geen m3u file aangemaakt dan wel ergens geplaatst, dus kan die ook naderhand niet naar de E2 box verwijzen.

 

Doe mij dus een lol en antwoordt niet als je niet precies weet hoe het onder mijn geschetste omstandigheden werkt, dus onder OS X en Safari...

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://code.videolan.org/videolan/vlc-android/issues/396

staat iets over die kwestie omdat safari dat als lokaal bestand ziet terwijl het natuurlijk een stream moet zijn

 

 

en op lifewire staat ook een interessant artikel over het probleem

https://www.lifewire.com/m3u8-file-2621956

 

 

ook HLS.player schrijft er dit over

Citaat

What is HLS?

HTTP Live Streaming (HLS) is an HTTP-based media streaming communications protocol implemented by Apple Inc. as part of its QuickTime, Safari, OS X, and iOS software. It works by breaking the overall stream into a sequence of small HTTP-based file downloads, each download loading one short chunk of an overall potentially unbounded transport stream.

What is M3U8?

M3U8 is a computer file format that contains multimedia playlists. A m3u8 file specifies the locations of one or more media files, rather than the video itself. Therefore, a HLS player is required to download and play the actual video files.

 

dus eigenlijk is safari ongeschikt omdat je dat niet kunt aanpassen

 

ik werkte met firefox op de iMac en had het probleem dus niet

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, hier heb ik wat aan want nu weet ik dat ik deze stream vanuit safari maar moet vergeten want er wordt vanuit Safari gezien nergens op mijn systeem een bestand m3u aangemaakt.

 

Feitelijk geen groot probleem want met Chrome werkt het wel en zoals jij al eerder antwoordde is het natuurlijk ook geen probleem om via Chrome te streamen.

Ik was alleen nieuwsgierig of ik het nu fout deed, niet snapte of wat dan ook...

 

Dus vanaf nu via Chrome en dus probleem omzeild.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is typisch voor apple met haar zogenaamde veiligheid voor het OSx

 

het wordt opgeslagen in een temporair mapje dat voor de normale gebruiker niet automatisch zichtbaar is,

dat heeft grotendeels met de hele gestapelde cash en geschiedenis van apple en haar safari te maken (als ik dat zo eenvoudig mag benoemen)

 

ik heb nog wel wat avondjes doorgebracht om te ontdekken waarom zattoo tv op safari eerst bufferde en op firefox meteen afspeelde

op map en bestandsniveau moet je dan verborgen bestanden zichtbaar maken in die draak van een Finder :grin:

 

maar ben blij voor je dat je het gewoon met chrome oplost

 

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...