Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit Digitenne in HD beneden verwachting


Sprietje

Aanbevolen berichten


10 uur geleden zei ceesv:

De provincies Groningen en Drenthe zijn als eerste over gezet.

Als tweede regio volgen de provincies Flevoland, Overijssel en Gelderland.

De derde fase zijn Zeeland, Noord-Brabant en Utrecht aan de beurt.

Limburg wordt de vierde regio.

De Randstad, Noord-Holland en Zuid-Holland alsmede Friesland worden als laatste van het DVB-T2 signaal voorzien.

 

De tijdstippen waarop wordt omgezet zijn nog niet bekend.

de planning is veranderd:

oude planning 

1fc7dd1f-48e6-4a0f-ba59-19a6d4e61107.png

 

nieuwe planning

imageproxy.gif

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Sprietje:

Hoezo hadden ze Friesland vergeten?
Is toch oranje net als de waddeneilanden en Noord- en Zuidholland enz. aangeduid met nr.5.

Op de oude kaart stond bij het gebied waar Friesland in valt geen regio wanneer de overstap dus

dat gebied schakelt niet om ,in nieuwe kaart hebben ze zone Friesland wel een regio met oplevering gemeld.

Moet wel toegeven dat ik kleuren blind ben.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De beeldkwaliteit van DVB-T2 is vele malen beter dan het oude DVB-T. 

 

Ik kan het met de satelliet niet helemaal goed vergelijken, want via de satelliet kijk ik op een 4K televisie, terwijl ik hierboven in de hobbykamer een oude HD-ready TV heb staan. Maar ga er maar vanuit dat de beeldkwaliteit van DVB-T2 en DVB-S2 elkaar nu niet heel veel meer ontloopt. 

 

Echter wel met de kanttekening dat ik het nu over de NPO-zenders heb. Via Digitenne worden ook betaal-TV zenders doorgegeven via andere bouquetten en daar proppen ze 7 tot 8 zenders op 1 kanaal. Op het NPO-kanaal worden maar 5 TV-zenders doorgegeven.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nieuwe DVB-T2 tuner in bestelling staan voor mijn DUO 4K. Daarna kan ik het pas echt goed vergelijken, want dan heb ik beide systemen op dezelfde TV draaien.  

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi RicardoBelli, 

 

Ik schat dat die TV  ongeveer 15 jaar oud is. Het betreft een Philips HD-ready Flat-TV,  Ik gebruik daar inderdaad een externe tuner voor : Een XORO HRT 7619. Ik heb dat type gekozen vanwege de aanwezigheid van een scart-aansluiting.  Mijn TV heeft namelijk geen HDMI-aansluiting. Ik ontvang hiermee NPO 1/2/3, TV Drenthe, TV oost en een reeks Duitse zenders.  

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik heb namelijk zelf ook nog een 10 jaar oude lcd flatscreen staan .waar ik ook een externe ontvanger op aan wil sluiten .voor dvb t2  op bvb de slaapkamer .voor de woonkamer heb ik een uhd 4k oled tv staan ,waarop ik de duitse dvb t2 al op ontvang met een dab + sprietantenne zonder versterker. dus dan moet dat op die oude lcd ook wel lukken hoop ik . D3ze is wel voorzien van 4 hdmi aansluitingen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...