Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit Digitenne in HD beneden verwachting


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

KPN heeft haar eigen klantenbestand voorzien van nieuwe ontvangers, wat valt er dan bekend te maken.

 

Wat de publieke omroep doet om het bekend te maken is geen zaak voor KPN.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik geef je geen ongelijk, eigenlijk had ik al veel eerder overgestapt op edpNET, waar je nog steeds voor €9,95 per maand drie smartcards kon gebruiken.

Helaas stoppen zij er nu ook mee.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-10-2018 om 17:07 zei Spotvogel:

Oh?

Ik heb zo'n abo van 15 euro voor 3 kaarten, eigen apparatuur, en, heb nog niets gehoord hoor? Nou zijn wij nog niet aan de beurt, maar.....

Zal er wel op neer komen dat ik dan het abo beëindig tegen die tijd....

 

 

en overal staat op de digitenne site betreffende de apparatuur dit :

Citaat

Wat verandert er voor jou?

  • Programma's kijken in HD-kwaliteit
  • Ontvangers kunnen niet meer worden gekocht
  • De insteekkaart verdwijnt

 

Citaat

. Zodra je aan de beurt bent krijg je van ons bericht. Dit doen we via een persoonlijke e-mail en brief.

 

Het lijkt me logisch dat ze per abonnee de wissel aanpakken omdat het een veel te groot volume aan boxen is als men dat landelijk doet.

Bovendien wil men een bevestiging van JOU voor aleer men de boxen met DRM gaat  versturen, logischerwijs!

aangepast door Tonskidutch
aanvulling persoonlijk

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om terug te komen op het eigenlijke topic,

via DVB-T dat nog werkt hiero, is de beeldkwaliteit van het al oude SD goed.

 

ik kan mij niet voorstellen dat ze de digitenne kassies zo slecht gemaakt hebben dat een goede beeld kwaliteit in HD niet mogelijk zou zijn in 2018

 

iets anders nog eens betreffende de HD en SD bitrates vindt je hier

 

Citaat

De bitrates zijn nog niet bekend maar aangenomen mag worden dat die qua beeldkwaliteit gelijk zijn aan i-tv. Niet helemaal vergelijkbaar want 7 Mb/s bij H.264 is ~3,5 Mb/s bij H.265.

bron breedbeeldweetjes

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch een stukje uit jou link mbt bitrates

 

Algemeen voor tv-uitzendingen (E.B.U.):
SD: 720 x 576i (25) (16:9) 4,5 Mb/s (mpeg2)
HD: 1920 x 1080i50 12 Mb/s (mpeg4 h.264)
UHD: 3840 x 2160p50 25 Mb/s (in V.S.A. ook 30/60); UHD alleen met Mpeg4 H.265 (HEVC)

 

Hier spreken ze ook over 12 Mb/s voor HD

dus bij ideaal gebruik h.264 6Mb/s

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tonskidutch:

 

 

en overal staat op de digitenne site betreffende de apparatuur dit :

 

 

Het lijkt me logisch dat ze per abonnee de wissel aanpakken omdat het een veel te groot volume aan boxen is als men dat landelijk doet.

Bovendien wil men een bevestiging van JOU voor aleer men de boxen met DRM gaat  versturen, logischerwijs!

En ze willen meer geld, gaat in dit geval van 15,50 naar 25,50, en, er verbetert niet veel...

Wel wat vervelende veranderingen, niet meer opnemen en niet meer met CCcam en / of Oscam sharen....    Ik vond het altijd wel handig om het naast de schotels te hebben, maar, nu? Ik weet het nog niet.....

 

 

 

aangepast door Spotvogel
Link naar reactie
Delen op andere sites

De insteekkaart verdwijnt? De had ik nu ook al niet nodig.
Zou je die dan wel nodig hebben voor de ontvangst van NPO 1-2-3 en de regionalen?
Als je uiteraard al een geschikte TV hebt. Eentje die het al met de Duitse DVB-T2 doet bedoel ik dan.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De CI module met kaart verdwijnt. De nieuwe Digitenne v2 gebruikt een gesloten box zonder kaart. Het codeersysteem is Irdeto en geen Conax meer. De NPO en regionalen blijven ongecodeerd (je hebt dus alleen een DVB-T2 HEVC compatibele tuner nodig)..

 

Als ze daadwerkelijk van €15,50 naar €25,50 gaan zou ik hardhollend een schotel tegen de muur schroeven :) Voor €17,95 krijg je dan bij Canal Digitaal meer voor je geld...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nieuwe uitzendnorm bekeken, het NPO gedeelte dan, want het gecodeerde deel is slecht voor de KPN tuners.

In eerste instantie zag je duidelijk de lage bitrate wat me enorm tegenviel, met name het wieberlogo rechtsboven geeft nogal wat karteling soms. Gisteren voor het eerst eens een film bekeken en moet zeggen dat het dat toch een prima beeld is. Maar ik ben wel benieuwd hoe de eerste voetbalwedstrijd eruit gaat zien want dat vraagt aardig meer bitjes.

Maar als je op een andere manier kan kijken, dan zou ik kiezen voor KPN IPTV, Ziggo of Canal Digitaal die het beeld toch wel een stukje beter voor elkaar hebben, het aanbod is bovendien groter, mogelijk tot opnemen, uitzending gemist, on demand films etc. Wie goed internet heeft kan bovendien overwegen via een chromecast te kijken, CD heeft hiervoor een abonnement voor 10 euro. Digitenne is eigenlijk bij voorbaat de grote verliezer in alle opzichten.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Mimisiku:

De CI module met kaart verdwijnt. De nieuwe Digitenne v2 gebruikt een gesloten box zonder kaart. Het codeersysteem is Irdeto en geen Conax meer. De NPO en regionalen blijven ongecodeerd (je hebt dus alleen een DVB-T2 HEVC compatibele tuner nodig)..

 

Als ze daadwerkelijk van €15,50 naar €25,50 gaan zou ik hardhollend een schotel tegen de muur schroeven :) Voor €17,95 krijg je dan bij Canal Digitaal meer voor je geld...

Bij gebruik op 3 plekken gaat het nu naar 25,50 denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hebben de NPO kanalen dezelfde kwaliteit als de kanalen achter de decoder?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dat niet bevestigen, maar ik weet wel dat in de meeste andere bouquetten meer TV-zenders worden weergegeven per kanaal. 

Dat komt de kwaliteit vast niet ten goede. 

 

Tussen haakjes het aantal TV-zenders. De meegezonden radiozenders laat ik even buiten beschouwing. 

 

Bouquet 1 (NPO) (5) 

Bouquet 2 (RTL/SBS) (5) 

Bouquet 3 (8)

Bouquet 4 (8) 

Bouquet 5 (7)  

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

of mijn kennis nog actueel is verneem ik wel hier mijn gedachte gang

kanaal bandbreedte 8 mhz

geeft symbolrate van 9Mb/s

5 zenders op een kanaal

geeft gemiddeld per zender een

bitrate van nog geen 2Mb/s

 

met kanaal bedoel ik 8mhz banddeel

 

Als ik mij vergis leer ik graag er bij. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...