Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit Digitenne in HD beneden verwachting


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij trouwens af of Jarco Kriek (de auteur van het artikel Totaal TV) zelf ook is komen testen in Drenthe/Groningen. 

Het zou zo maar is kunnen zijn dat het artikel gebaseerd is op de posting van HG5812 op dit board van woensdagavond. 

HG5812 postte een screenshot van de bitrates en deze waarden gebruikt Jarco in zijn artikel. 

 

Persoonlijk vind ik dat je zo'n artikel alleen kunt schrijven als je zelf ook een beeld hebt gevormd van het resultaat. 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik vergelijk het met de bitrates van de duitse publieke zenders op de sat die kan ik ontvangen. 

de bitrates liggen daar meestal boven de 12mb/s bij 720p.

die gebruiken wel een andere codec als dvb-t2 in nl. 

dvb-t2 van nl zou met minder dan die 12mb kunnen uitkomen om het zelfde resultaat te krijgen. 

Ik kan nog geen dvb-t2 ontvangen en kan alleen uitgaan van de screen shot hier op het forum. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan het dus niet beoordelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk zelf en geef dan je mening!

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en nog een dingetje:

Digitenne geeft de volgende zenders in HD (1080P) door: 

 

Discovery, TLC, FOX, 24 Kitchen, RTL Z, XITE, Ketnet, Comedy Central, MTV   

 

Hoe ontvangen wij deze zenders ook alweer via CanalDigitaal? 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet, want ik ben geen lid meer van deze club....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-10-2018 om 14:41 zei luisteraar:

daar moet fors voor betaald worden

Ik haalde aan wat er op de radio over de SRG ontvangst via satelliet gezegd werd.

In mijn ogen is zo een SRG kaart niet echt duur...  Ik zou het er echt wel voor over hebben. 60 Fr, dat is ca 52.50 euro... Die kaart doet het ca 5 jaar, dan moet je een vervangende kaart voor 20 Fr bestellen, die ook weer 5 jaar zal werken...   

 

Gratis is het niet, maar je krijgt er wel een mooi HD beeld voor via satelliet...   maar zelfs ik kan niet zeggen dat je "fors" moet betalen...

In Nederland heb je die mogelijkheid niet eens, daar moet je echt fors betalen om de public service te bekijken... al lijkt het er nu op dat het zal kunnen via DVB-t2...  de vraag blijft of het hele land signaal zal hebben.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

uitstel is een synoniem voor vertraging in de Nederlandse taal.

Beperk je tot de inhoud, het onderwerp, en veroorzaak geen ruis.

 

Ik lees op de genoemde website dat KPN meldt dat er mogelijk vertraging kan optreden.

 

Lijkt mij meer een vorm van extra publiciteit genereren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, de moderator schreef dat het tempo van de omzetting mogelijk iets aangepast wordt. Dit wordt bepaald aan de hand van de ervaringen in Regio Noord. 

 

Op dit moment is nog steeds geen omschakeldatum voor regio 2 (o.a. Overijssel-Flevoland) gepubliceerd. 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei luisteraar:

maar je moet ook nog luister en kijkgeld betalen

Dat is altijd zo geweest... in Nederland is dat ook zo. Of het nu via belastingaangifte of directe inning gebeurt maakt niet veel uit.

 

Misschien heeft het uitstellen of de vertraging wel te maken dat ze inzien dat een aantal mensen waarschijnlijk een poosje geen ontvangst meer zullen hebben door de omschakeling...

Ik weet niet hoe het gecommuniceerd werd...  In Duitsland is het behoorlijk bekend gemaakt dat je nieuwe apparatuur moest kopen om ontvangst te houden...  toen zijn er uiteraard ook velen overhgestapt op satelliet ipv een nieuwe dvb-t receiver te kopen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...