Ga naar inhoud


Reparatie advies dreambox


nol

Aanbevolen berichten

Mijn DM800HD SE heeft het begeven, stond aan en ging ineens uit en is niet meer aan te krijgen. Opengemaakt en een donkere plek op de achtekant van het MB bij de voedingsingang.
Is dat te repareren ? Het is te klein voor mij om dat zelf te doen dus moet ik het laten doen en vraag me dan af of het de moeite waard is.

Omdat die ermee stopte heb ik een oude DM800HD PVR van een kennis te leen maar daar is de klep van de simkaart afgebroken.
Is dat nog te repareren ?
Als ik hem opstart dan geeft die error! aan en druk ik de simkaart aan dan start die gewoon door en kan ik kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Niet meer repareren. Die bakjes zijn zo oud dat dat economisch niet meer haalbaar is. En dan praat ik nog over originele Dreamboxen. Praten we hier over clones dan is het helemaal afgelopen hier.

 

Overigens koop je voor een kleine €100 een officiële Dreambox. Hen je geen CI slot nodig dan ben je onder €100 al klaar. Voordeel: je hebt garantie, origineel en dus support.

 

De DM800se wordt sinds 2016 niet meer geproduceerd.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De se is een originele van de pvr weet ik dat niet maar doet er niet meer zoveel toe begrijp ik.
Ik was hier al bang voor, kosten zullen meer zijn dan een andere kopen en vandaar dat ik het eerst even hier vraagt.
Ik kan geen originele met CI slot vinden voor ±€100 maar misschien kan je mij een linkje sturen ?
En ik wist niet dat de se niet meer geproduceerd werden, wat is zijn vervanger ?

@Muppet, zoals ik al schreef is het priegel werk en dan nog is het de vraag of het alleen dat is en niets verder op het MB
Heb ik vaker mee gemaakt dat de voeding er uit ging en uiteindelijk bleek het probleem verder te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei nol:

Mijn DM800HD SE heeft het begeven, stond aan en ging ineens uit en is niet meer aan te krijgen. Opengemaakt en een donkere plek op de achtekant van het MB bij de voedingsingang.
Is dat te repareren ? Het is te klein voor mij om dat zelf te doen dus moet ik het laten doen en vraag me dan af of het de moeite waard is.

Omdat die ermee stopte heb ik een oude DM800HD PVR van een kennis te leen maar daar is de klep van de simkaart afgebroken.
Is dat nog te repareren ?
Als ik hem opstart dan geeft die error! aan en druk ik de simkaart aan dan start die gewoon door en kan ik kijken

Met wat knutselwerk zou je de simkaart op z'n plek kunnen aandrukken dmv epoxy lijm ofzo. Dan kan je die bak gebruiken.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die CI snap ik niet. Noch de DM800se noch de DM800HD-PVR beschikten over een CI poort. Die kun je dus helemaal niet meenemen in je argumentatie. De SIM houder kun je prima met wat epoxyhars of zelfs superglue handig repareren. Kost je nog geen €3

Een link kan ik niet sturen (verstoot tegen de boardregels), maar via Google zoeken levert meer dan voldoende 'hits'. Ik heb voor dochterlief een splinternieuwe DM520 DVB-C/T2 gekocht voor €98. De DVB-S2 versie kost hetzelfde.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorrie ik bedoelde het slot waar de kaart in gaat maar niet een losse CI

Kan iemand mij uitleggen hoe ik uitwendig een originele se kan herkennen ?
Ik kan een originele kopen maar ik wil er niet instinken dat ik later alsnog een clone heb aangekocht

Link naar reactie
Delen op andere sites

plaats eens een foto van de jouwe achterkant

en wat staat er op je lcd scherm als je hem terug opstart

welke bootloader staat er dan 

ps dat zie je maar heel even 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik niet want ik heb geen se meer en ik vroeg dat omdat ik een se kan kopen op internet maar twijfel of het wel een originele is en geen clone.
Ik denk namelijk een ventilator te zien op de foto en dat heeft de originele niet maar de schroefjes op de achterkant zijn wel allemaal zwart.
Geen bon aanwezig en prijs is €90achterkant.jpg.c1600f4da6caa659b7222f89318bf298.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...