Ga naar inhoud


ondersteuning Joyne


fenzo

Aanbevolen berichten

Beste Pli ontwikkelaars,

Ik vraag me af waarom er vanuit Pli (zo goed als) geen ondersteuning voor Joyne in de firmware is ingebouwd.

Het is met een openPli ontvanger niet echt makkelijk gemaakt om Joyne in te stellen :(

Zo wordt na installatie van nieuwe image, bij het instellen b.v. de eutelsat 9E niet bij automatische satelliet zoeken gevonden.

Ook is er geen ingebouwde support voor fastscan op Joyne, terwijl dit in een lowbudget SAB of Amiko ontvangertje van een paar tientjes wel het geval is.

Dan is er nog de systeemplugin AutBouquetsMaker die als alternatief voor joyne fastscan zou kunnen worden gebruikt,

helaas is de versie in de feed een oudere 2.9 versie (nieuwste is 3.1r0) en zit hier een verouderd configfile in waarin enkel de eerste 2 transponders van Joyne worden gescand.

Joyne BE ontbreekt geheel.

In de ABM uit de feed (2.9) is er een mogelijkheid de config bestanden te updaten, maar als je dit probeert krijg je een foutmelding SSL_CERTIFICATE_VERIFY_FAILED

op github kun je dan de provider bestanden handmatig downloaden en overschrijven in de ontvanger, waarna een scan wel alle JOYNE NL en BE zenders inleest.

Helaas ontbreken hier dan wel weer de overige FTA zenders op Eutelsat 9E die in een SAB of AMIKO ontvangertje wel netjes meegelezen worden in de fastscan lijst.

Natuurlijk kun je ook gebruik maken van een zenderlijst van Hans waarvoor heel veel dank, maar dan mis je weer de mogelijkheid de lijst automatisch te updaten zonder internet verbinding zoals dat bij de fastscan providers in OpenPli wel werkt, en als je enkel gebruikt maakt van Eutelsat 9E moet je de overige satelliet posities handmatig verwijderen uit de zenderlijst

 

Kortom, Ik ben een grote fan van OpenPli welke uit ons kleine landje komt net als Joyne.

Een ontvanger met OpenPli prefereer ik qua gebruikersgemak ver boven SAB of AMIKO ontvangers met reguliere firmware.

Ik vind het alleen heel jammer dat ondersteuning voor Joyne ontbreekt in OpenPli uitgeruste ontvangers.

 

Fenzo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...