Ga naar inhoud


Wie wil er helpen om een Kabel onder de dakpannen door te leggen?


M-G

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik wil graag een coaxkabel onder de dakpannen door naar de zolder aanleggen, daar is een raampje waar de kabel naar binnen kan,

is er iemand die dat wil doen voor mij, ik durf het zelf niet zo goed aan.

 

Met vriendelijke groet, 

Marc

 

aangepast door M-G
Link naar reactie
Delen op andere sites


De kabel kan onder de pannen door het dak naar binnen gebracht worden door simpelweg een gaatje te boren.

Hoe hoog is het dak en kun je wellicht een foto posten of via PM sturen?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de foto bekeken en op zich is het niet zo'n hele spannende klus.

Maar ik zou dan de kabel door het dak onder de dakpannen naar binnen boren door een klein gaatje te boren, op die manier hoef je niet helemaal naar het dakraam en komt de kabel ter hoogte van de zoldervloer naar binnen.

 

Het is in feite een kwestie van een korte ladder neerzetten, en her en der dakpannen omhoog schuiven waardoor je via de dakpanlatten omhoog klimt.

Op de weg naar boven rijg je de kabel onder de dakpanlatten door naar boven.

Het beste is dan om een gaatje te boren van binnen naar buiten en buiten het gaatje opzoeken.

..voor de rest is het een kwestie van dakpannen terugleggen en omlaag klimmen.. eh, maar dan andersom.😬

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

zonder het gezien te hebben, moet men altijd waarschuwen inzake het doorboren van een dampdichte folie, indien die er zit!!!

kun je nare condens problemen door krijgen

 

boor liever de tweede pan hoger dan nabij die pan aan de verdiepingsvloer juist wegens het damp-open principe van een pannendak

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

net als een gat in een emmer hetgeen de functionaliteit natuurlijk niet ten goede komt

bovendien kan daarmee de oppervlakte temperatuur zodanig dalen dat in combinatie met vocht er zwarte schimmel ontstaat

aangepast door Tonskidutch
aanvullend voor de bouwfysicus

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een schutbuis heb ik nog wel liggen dus dat is geen probleem om die eronder door te leggen,

er is geen dampdichte folie aangebracht dus over condensproblemen hoef ik me geen zorgen te maken denk ik.

ik zal het gaatje iets boven de zoldervloer boren zoals jullie voorstellen.

 

alvast bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een coaxkabel onder de pannen door te leggen gebruik ik altijd een elektriciteitsbuis van 4 meter. Je haalt enkele pannen weg en je steekt de elektriciteitsbuis in de goede richting naar een paar pannen die je ruim 3,5 meter verder weggehaald hebt. Zo kun je snel en door slechts weinig pannen weg te halen flinke afstanden overbruggen onder de pannen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei RicardoBelli:

Maar vergeet niet de schutbuis vast te zetten middels tiewraps aan de panlatten

En dan wel aan de onderzijde van de panlatten .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...