Ga naar inhoud


OpenSSH virus bekend


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

op enkele sites van dagbladen las ik vandaag dat het OpenSSH protocol ondermijnd kan worden door een familie virussen wat het op een Linux gerichte OS gemunt heeft !!!

toen ik iets verder ging lezen, kwam ik dat al eerder tegen (dus oud nieuws maar wel belangrijk)

Sophos een van de bekenste anti virus en malware software developers schrijft er op hun site over klik

misschien belangrijk voor die OpenSSH geimplementeerd hebben

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


OpenSSH is niet enkel voor Linux... maar inderdaad dit is niet helemaal netjes, aan de andere kant is het ook niet zo dat het ' gekraakt' is.

 

Verder is het natuurlijk allerminst verstandig om SSH op de standaard poort open te zetten (om niet te zeggen dom). Je kunt tegenwoordig in elk modem een poort translatie doen en om dan achter de poort te komen moet je al een poortscan doen (hetgeen strafbaar is).

 

Wanneer je dan ook nog een fatsoenlijke firewall installeert, kun het verkeer wat op die poort toegang heeft inperken. Laat dit laatste nu net de 'mitigation' actie zijn van Red Hat (zie https://access.redhat.com/security/cve/cve-2018-15473)

 

 

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké dat is een goede link, tussen de OpenSSH server en diens Firewall

thanks DeltaFM 👍

 

let wel

dat Linux onderhuids in Windows 10 werkt en op sommigen hun android phone het OpenSSH gebruikt wordt voor de communicatie met de thuis server kan dus in bepaalde omstandigheden een risico met zich brengen

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...