Ga naar inhoud


Microsoft wachtwoord opnieuw invoeren zonder LAN aansluiting


Jürgen

Aanbevolen berichten

Zoals al eerder hier al in een andere topic gemeld probeer ik een mede-overwinteraar hier in Spanje aan het helpen om zijn nieuwe Trekstor laptop weer aan de gang te krijgen.

Het eerder genoemde probleem met het automatisch rebooten is intussen verholpen maar na het uitvoeren van de Windows recovery kan het eerder aangemaakt Microsoft wachtwoord niet meer worden ingevoerd.

De oorzaak hiervan is dat er geen netwerkverbinding meer beschikbaar is.

Dit enerzijds omdat op deze laptop geen LAN (UTP) aansluiting beschikbaar is en ik deze dus niet op de aanwezige router d.m.v. LAN kan verbinden.

De hier aanwezige WLAN’s worden door Windows niet op het scherm weergegeven, dus het is in de huidige situatie niet mogelijk om verbinding met het Internet te maken en dientengevolge kan het Microsoft wachtwoord ook niet worden geverifieerd.

Voor de goede orde, de WiFi router staat vlak naast de laptop en geeft een zeer sterk signaal af.

 

Heeft iemand nog een idee hoe ik dat probleem kan omzeilen?

Bijvoorbeeld zou ik Windows van scratch af opnieuw willen installeren maar weet de toetscombinatie niet hoe dit te doen, wellicht kan het probleem dan worden omzeild.

Het moet toch mogelijk zijn om tijdens het opstarten van Windows een toetscombinatie te gebruiken waarmee Windows opnieuw geïnstalleerd kan worden, correct?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik mijn internetverbinding niet aangesloten heb, kan ik wel met het Microsoft aanmeldscherm en wachtwoord inloggen op mijn windows10, enkele diensten zoals Onedrive zijn dan weliswaar niet gesynchroniseerd

 

Je kunt nu echter op een andere machine je aanmelding online doen en daarbij het wachtwoord alsook aanmelding wijzigen op de Microsoft site.

Dan maak je op die laptop gewoon een extra aanmelding aan voor een user die je met dat gewijzigd Microsoft account inricht.

 

MAAR de verificatie op je laptop moet echter online gebeuren en daarvoor heb je dus WLAN nodig.

Als je geen WLAN ziet in je omgeving, kan het zijn dat de firewall dit (uit die recovery instelling) blokkeert of dat ie in vliegtuig-stand staat...

of je hebt WLAN device uitgeschakeld zie afbeelding

 

Screenshot_162.jpg

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er op het startscherm van Windows waar je moet inloggen geen wlan teken?

Als je daar op klikt kom je volgens mij bij je netwerkinstellingen terecht.

 

Ik kan het nu wel niet chekken want ik zit op een tablet te tokkelen.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, was dat maar waar want dan had ik deze topic niet hoeven te starten.

Er zijn 3 symbolen beschikbaar waarvan één om netwerken te kunnen kiezen maar de lijst is leeg en er komt de melding ‘Geen netwerken beschikbaar’.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er staat dat draadloos is uitgeschakeld.

 

Kan je met de functie toetsen de wlan adapter niet inschakelen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Jürgen:

Heeft iemand nog een idee hoe ik dat probleem kan omzeilen?

Bijvoorbeeld zou ik Windows van scratch af opnieuw willen installeren maar weet de toetscombinatie niet hoe dit te doen, wellicht kan het probleem dan worden omzeild.

Het moet toch mogelijk zijn om tijdens het opstarten van Windows een toetscombinatie te gebruiken waarmee Windows opnieuw geïnstalleerd kan worden, correct?

 

Dit al geprobeerd?

 

Capture.JPG.8b312b59e677c5f3a4077de73f2d6d06.JPG

 

Of dit?

 

Capture1.JPG.b167d4b6811d723c537e3b47ce15fbca.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dit via het Menu in Windows te kunnen opstarten zou ik toch eerst wel in het Menu moeten kunnen komen.

Maar dit lukt niet omdat zoals hierboven omschreven ik niet voorbij de Microsoft verificatie kom omdat geen Internet actief is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei ceesv:

Er staat dat draadloos is uitgeschakeld.

 

Kan je met de functie toetsen de wlan adapter niet inschakelen?

 

Volgens mij staat dat er niet expliciet vermeld maar het lijkt er wel op.

Ik weet niet of je uit de melding  ‘Geen netwerken beschikbaar’ automatisch kunt opmaken dat draadloos is uitgeschakeld.

 

Goede vraag maar ik zie nergens een functietoets waaruit ik zou kunnen opmaken dat ik daarmee WLAN zou kunnen in- of uitschakelen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je Windows opnieuw installeren, doe het dan zonder Microsoft wachtwoord. Helemaal niet nodig.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Psychosammie:

Mocht je Windows opnieuw installeren, doe het dan zonder Microsoft wachtwoord. Helemaal niet nodig.

 

Op zich is dat niet de bedoeling en inderdaad, dat kan ook met een lokaal wachtwoord, heb ikzelf tijdens mijn Windows gebruik ook altijd gedaan.

Ik wil in eerste instantie proberen om de huidige Recovery te gebruiken.

Om echter op het Internet te kunnen komen is de gebruiker nu op pad gegaan om een USB - WLAN adapter te kopen zodat het oorspronkelijk ingevoerde wachtwoord weer gebruikt kan worden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...