Ga naar inhoud


Windows 10 1809 nog steeds niet op mijn DELL


Pluizebol

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Tonskidutch:

neen dat zijn er die je nodig hebt

als je die app die ik noemde niet zelf erop hebt gezet, hetgeen spyware is, heb je niets te vrezen

 

OK thx, maar moet ik die ook draaien of doen ze dat af en toe vanzelf?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik geloof niet dat je DELL digital delivery nodig hebt. Maar je hoeft het niet te gebruiken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen dat klopt!

want dat zou betekenen dat je nieuwe software via dell moet kopen en dus duurder moet betalen dan direct bij de software firma's

 

er is overigens ook hier voor mijn HP slice elite nog steeds geen 1809 voorbij gekomen want die build moet voor mijn 10 pro versie nog uitkomen

en dat staat specifiek hier uitgelegd, dat elke device /  hardware bij tijd en wijlen vernieuwd wordt

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar sommigen hebben geen geduld, ook al zou ik problemen hebben met mijn huidige build zou ik niet gaan upgraden naar een build met nog meer problemen. Het zou M$ sieren nu even een stapje terug te nemen en eerst een een hele rits aan problemen op te lossen alvorens weer met een nieuwe update aan te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze halen 7GB van je systeem ruimte af en die gaan ze gebruiken om je bestanden te kopieren zodat je ze niet meer kwijt kunt raken, in princiepe heb je vanaf de volgende update dus vrijwel alles belangrijk dubbel, ik vind dat maar een rare maatregel ze moeten een nieuwe update gewoon beter testen en 1x per jaar uitbrengen in plaats van 2x per jaar. Nu wordt door Microsoft zijn faalbeleid iedereen het haasje en mag dus vanaf de volgende update ineens 7GB missen van zijn systeem disk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het is ook nooit goed he Penthe. Hoe kan microsoft alle hardware combinaties waar windows 10 op kan draaien testen dan? De grootste problemen die ontstaan in windows komen door hardware drivers van leveranciers. Die zouden hun zaken eens wat beter voor elkaar moeten hebben. Maar het is natuurlijk het eenvoudigste om dat Microsoft aan te rekenen.

 

Het is overigens niet zo dat in die 7 gb "alles dubbel" wordt neergezet. Het is ruimte die gereserveerd wordt om systeem zaken in op te slaan en hopelijk ook al je settings zodat je bij een release update niet weer al je instellingen opnieuw moet doen.

 

Overigens denk ik dat in het geval van de topic starer er een probleem is ontstaan met het binnenhalen van de windows updates. Daar gaat soms ook wat mis waardoor je dus ook geen release updates kan binnenhalen.

 

 

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij geeft drivers de schuld dat Windows 10 bestanden wist? Ik reken dat toch echt Microsoft aan die de boel gewoon langer en beter moet testen, er zijn mega veel insiders die zouden ook veel meer moeten melden in plaats van alleen maar de laatste build willen draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pluizebol,

 

Kijk eens onder windows\softwaredistribution\download en wis alles wat daar in staat daarna onder windows\system32\catroot2 en wis ook alles wat daar in staat, je moet wel toegang als administrator hebben.
Is het erg veel of lukt het niet dan mag je ook de hele map softwaredistribution wissen, deze word zelf weer opnieuw aangemaakt dit mag je eventueel ook wel doen met de map catroot2 onder windows\system32.

 

En als je in de windows directory ga dan gelijk even naar de map prefetch en leeg die ook even (map zelf niet deleten) en doe dat ook met de map temp (ook alles er in wissen).

 

Daarna de laptop opnieuw opstarten en dan met de "windows" en de "I" toets naar bijwerken en beveiliging gaan en dan op de knop "Naar updates zoeken" aanklikken.

Dan zal je zien dat er nieuwe updates binnen komen.

smiley-happy.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het verhaal al gelezen dat je NIET zelf naar updates moet zoeken met Windows 10, want dan gaan Microsoft je als een tester zien en krijg je andere updates waardoor je systeem onstabieler wordt. Affijn je moet het natuurlijk zelf weten maar het is uitgebreid in het nieuws aan bod geweest dit beter niet te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Penthe:

Heb je het verhaal al gelezen dat je NIET zelf naar updates moet zoeken met Windows 10, want dan gaan Microsoft je als een tester zien en krijg je andere updates waardoor je systeem onstabieler wordt. Affijn je moet het natuurlijk zelf weten maar het is uitgebreid in het nieuws aan bod geweest dit beter niet te doen.

Dat komt vanwege de oude en niet goed verwerkte updates vandaar even de rommel weg halen zoals ik hier boven aangaf en dan werkt je computer echt wel weer beter, ook met de verwerking van de updates.

Dus zou ik zeggen probeer het echt maar eens uit op een van je computers, ga er even voor zitten en je ziet de goede resultaten zomaar weer verschijnen.

 

Het enige dat hier fout gaat is dat mijn domotica systeem af en toe aangeeft "Welkom thuis reserve" over mijn reserve telefoon die gewoon op tafel ligt.

smb.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei catw:

Pluizebol,

 

Kijk eens onder windows\softwaredistribution\download en wis alles wat daar in staat daarna onder windows\system32\catroot2 en wis ook alles wat daar in staat, je moet wel toegang als administrator hebben.
Is het erg veel of lukt het niet dan mag je ook de hele map softwaredistribution wissen, deze word zelf weer opnieuw aangemaakt dit mag je eventueel ook wel doen met de map catroot2 onder windows\system32.

 

En als je in de windows directory ga dan gelijk even naar de map prefetch en leeg die ook even (map zelf niet deleten) en doe dat ook met de map temp (ook alles er in wissen).

 

Daarna de laptop opnieuw opstarten en dan met de "windows" en de "I" toets naar bijwerken en beveiliging gaan en dan op de knop "Naar updates zoeken" aanklikken.

Dan zal je zien dat er nieuwe updates binnen komen.

 

Ik heb mijn laatste 1803 image terug ge-restored en alles uitgeprobeerd maar kreeg bijna voor alles dat het niet kon gebeuren omdat de files in gebruik waren door een ander programma of service.

Maar nu denk ik eraan dat in de 1803 de storage Sense aanstond.

Ik probeer het staks opnieuw want ik heb het intussen ook uitgeprobeerd op mijn ge-restorde 1809 waar het ook niet mee lukte.

En jawel na het uitzetten van Storage sense lukte het wel.

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Penthe:

Hier is een bericht over het handmatig updaten van Windows 10, U bent gewaarschuwd!

 

https://tweakers.net/nieuws/146913/microsoft-handmatig-windows-updaten-kan-je-tot-testgebruiker-maken.html

 

 

Ik heb het gelezen en zal in het vervolg met mijn vingers van de update-knop houden.

Dank voor deze tip Penthe

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...