Ga naar inhoud


Windows 10 1809 nog steeds niet op mijn DELL


Pluizebol

Aanbevolen berichten

52 minuten geleden zei Pluizebol:

Ik probeer het staks opnieuw want ik heb het intussen ook uitgeprobeerd op mijn ge-restorde 1809 waar het ook niet mee lukte.

Klik Rechtermuisknop op Start en kies voor Opdrachtprompt (Administrator).
Geef dan in ---> "net stop wuauserv" en druk op Enter.

 

Voer dan de eerder aangegeven dingen uit en ga dan afsluiten met dit hier onder.

 

Daarna weer de Opdrachtprompt venster met admin rechten en typ de opdracht "net start wuauserv"  en druk op Enter.


Dan de computer opnieuw opstarten en je bent een eind verder, ook al zou je de updates niet zelf willen binnenhalen, via de update knop, is je systeem nu wel bijgewerkt om de door microsoft verstrekte updates vanzelf binnen te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bij mij is hij er ook nog niet... maar voor mij hoeft hij eigenlijk niet te komen...

Het systeem werkt prima zoals het nu is...  ik ben eigenlijk geen fan van steeds updaten... maar het is zoals het is... als het 'moet' dan onderga ik het wel... komt hij niet, des te beter.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu, werkt het nu wel op je Dell?

 

https://support.microsoft.com/en-gb/help/4464619/windows-10-update-history

 

"Current status of Windows, version 1809, Windows Server 2019, and Windows Server, version 1809

Windows 10, Version 1809 Rollout Status as of January 16, 2019

We are now starting our phased rollout to users via Windows Update, initially offering the update to devices we believe will have the best update experience based on our next generation machine learning model. 

Fully available for advanced users who manually select “Check for updates” via Windows Update. "

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Melchiorskystar

 

1 uur geleden zei Melchiorskystar:

En nu, werkt het nu wel op je Dell?

 

Was deze vraag aan mij gericht ?

Ik probeer zovaak mogelijk de @..... te gebruiken om duidelijk te maken aan wie ik een vraag stel of een antwoord geef.

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Melchiorskystar:

Vernam dat deze week de automatische verspreiding van 1809 weer was ingezet... vroeg me af of dat betekende dat 1809 nu ook geschikt is voor je Dell?

 

@Melchiorskystar

 

De 1803 op mijn DELL was stuk (deed geen update-checks meer).

Troubleshooting gaf steeds weer deelfde  foutmellding.

Ik heb uiteindelijk op 9 januari MS gebeld en zij hebben tijdens een remote sessie 1809 op mijn DELL gezet.

Nu draait 1809 sinds 9 januari perfect op mijn DELL

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 3 machientjes die alle 3 al 1809 hadden kregen vandaag spontaan een cumulatieve update en zitten nu op versie 17763.292

Dus het probleem met mijn DELL is definitief van de baan want hij krijgt nu wel degelijk updates nadat MS hem in een remote session op 9 januari geforceerd heeft van 1803 naar 1809.

 

Ik wilde hiermee effe laten weten dat alles nu pico bello is.

Dit draadje mag van mij nu dicht.

Met dank aan iedereen die mij in dit draadje met raad en daad bijgestaan heeft.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je perse wilt updaten, kan je de ISO downloaden en deze openen. Dan gewoon de setup draaien en de update begint. Soms krijg je een melding dat de grafische kaart niet ondersteunt wordt, maar in de praktijk kan je die gewoon negeren en de update komt later wel binnen en alles werkt zoals het hoort.

Bij mij nog nooit foutgegaan.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Frans B:

Als je perse wilt updaten, kan je de ISO downloaden en deze openen. Dan gewoon de setup draaien en de update begint. Soms krijg je een melding dat de grafische kaart niet ondersteunt wordt, maar in de praktijk kan je die gewoon negeren en de update komt later wel binnen en alles werkt zoals het hoort.

Bij mij nog nooit foutgegaan.

 

Bij mij kwam er geen enkele update meer binnen, dat heb ik (denk ik toch) overvloedig uitgelegd sinds mijn initiële post.

Maar het is zoals ik in een van mijn eerdere posts ook uitgelegd heb volledig opgelost en ook hoe dat gebeurd is.

Het had ook niets te maken met de Nvidia  graphische kaart of wat dan ook,

Een herinstalleren van 1803 dmv  een ISO wilde ook niet lukken (raar maar waar).

Het is MS zelfs pas na een paar uur gelukt om mijn DELL te herstellen.

Ms heeft het opgelost  zoals ik all uitgelegd heb en kom er in het vervolg niet meer op terug.

Case closed voor wat mij betreft.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Woensdag na een totale crash (1809) Win10 maar als enige mogelijkheid terug geplaatst!

Dus: alles weg!!

Na de nieuwe install van win10 weer moeizaam alles opgebouwd.

Helaas kreeg ik vrijdag wéér 1809 door m'n strot gedrukt......(toen geen internet meer......).

Gelukkig kon ik toen nog wel de "rollback" uitvoeren naar 1803. Maar helaas, docs en downloads weg....leeg...!

Krijg toch echt een beetje de sch**t van die Microsoft.......

 

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei kweetnie:

Woensdag na een totale crash (1809) Win10 maar als enige mogelijkheid terug geplaatst!

Dus: alles weg!!

Na de nieuwe install van win10 weer moeizaam alles opgebouwd.

 

Kijk toch eens naar een programma als Macrium Reflect (free). Je maakt dan een image van je systeem, als je systeem goed werkt, en daarop kan je later altijd teruggrijpen.

Heeft mij toch aantal keren geholpen.

En docs hoor je te backuppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...