Ga naar inhoud


Aanschaf 4K ontvanger


freakydionsoir

Aanbevolen berichten

@cookie monster

ik heb zowel de Edision OS mio 4K als de Octagon SF8008

beide boxen zijn goed, de één kan ietsje meer dan de ander en andersom ook

Hier een aantal bevindingen: (als ik iets moet testen, vraag je het maar)

 

Edision OS mio 4K  (€ 159,90)
- blindscan, 16APSK, 32APSK, blindscan vindt ook T2-MI en multistream
- AVL tuner (goede tuner)
- veel images waaronder ook openPLi
- betere kwaliteit behuizing box
- kleiner dan de SF8008
- plaats van de toetsen op de afstandsbediening vind ik niet zo geslaagd. Cijfertoetsen zijn helemaal onderaan op de AB geplaatst i.p.v. bovenaan

 

Octagon SF8008  (€ 119)
- kost goedkoper
- is ook in single DVB-S2X tuner versie te koop (€109)
- blindscan, 16APSK, 32APSK, manueel T2-MI en multistream
- Kodi hardwarematig (met de Kodiplayer kan je live 4:2:2 feeds zien tot 720p probleemloos, 1080p en hoger met haperingen)
- silabs tuner (iets betere tuner)
- veel images, nog geen openPLi (wel PLi gebaseerde images te vinden: openVision,satDreamgr,...)
- nog wat bugs aanwezig, zoals zeer korte freeze van beeld bij het zappen
- veel bugs reeds opgelost, goede progressie in het verbeteren van drivers

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ah , mercikes voor de info :)

Octagon SF8008 

manueel T2-MI en multistream , da's jammer !!

 

DVB-T interesseert me letterlijk geen malle moer , want hier in Belgenland ,

enkel betalend (ik leid hierdoor aan rien de knotsisme) voor de Vlaamse zenders !!

Maar ja , als de DVB-T(2) tuner erbij inzit , dan is't maar zo !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei satmaat:

@cookie monster

ik heb zowel de Edision OS mio 4K als de Octagon SF8008

beide boxen zijn goed, de één kan ietsje meer dan de ander en andersom ook

Hier een aantal bevindingen: (als ik iets moet testen, vraag je het maar)

Een paar screenshots (zenders , feeds) met het OSD menu in beeld

(frequentie , polarisatie , fec , SR , ....) , dat zou al mooi zijn :)

Mij is't toch enkel om FTA zenders te doen , 28,2°E maakt mij al geheel tevree !! :)

Mijn draaiend wokpannetje staat momenteel geheel stil !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei cookie monster:

Ah , mercikes voor de info :)

Octagon SF8008 

manueel T2-MI en multistream , da's jammer !!

 

DVB-T interesseert me letterlijk geen malle moer , want hier in Belgenland ,

enkel betalend (ik leid hierdoor aan rien de knotsisme) voor de Vlaamse zenders !!

Maar ja , als de DVB-T(2) tuner erbij inzit , dan is't maar zo !! 

(manueel kan ook via de satellites.xml scannen) (Er zou voor de SF8008 nog een blindscan update komen voor T2-MI)

met T2-MI bedoel ik niet de gewone DVB-T2 zenders, maar via satelliet (zie kos, lyngsat, flysat,...)

Bij de SF8008 kan je kiezen voor een triple versie DVB-S2X,DVB-C/T2 tuner,
of de single DVB-S2X variant met 1 single  DVB-S2X sat tuner

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei cookie monster:

Een paar screenshots (zenders , feeds) met het OSD menu in beeld

(frequentie , polarisatie , fec , SR , ....) , dat zou al mooi zijn :)

Mij is't toch enkel om FTA zenders te doen , 28,2°E maakt mij al geheel tevree !! :)

Mijn draaiend wokpannetje staat momenteel geheel stil !!

OSD met de gegevens die jij wilt zien, hangt af van de gebruikte skin.
Er zijn skins met heel veel info in beeld  (vb. skin-fullhdglass17) en andere met minder.
Bij openATV kan je in de standaard skin zelf instellen wat je in beeld wilt hebben.

 

Beide receivers worden in deze topics besproken:

-------------------->>Octagon SF8008<<--------------------

 

------------------->>Edision OS mio 4K<<-------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast stellarium

Hallo,

Ik ben bij mijn Octagon SF 8008 UHD E2 DVB-S2X Single tuner , waarschijnlijk door het verkeerd indrukken van een knop, mijn satellieten met zenderlijsten kwijt, althans ik zie ze niet meer.

Via de groene vertikale kleine balk ( satellieten ) krijg ik wel de astra 4 ( 4.8 ) en de Astrat 19,2 Oost met betreffende zenderlijsten.

Terug naar een fabrieksreset en opnieuw beginnen ?:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-2-2019 om 09:11 zei Sverige:

Alles is relatief...

Die 35 Watt is wel erg weinig....

Mijn 32" tv gebruikt 140 Watt....  en dat was behoorlijk wat minder dan de normale breedbeeld buizen tv die ik ervoor had...

Ik ben iemand die erg op zijn uitgaven let... en bepaalde dingen gewoon niet koop omdat ik het te duur vind... Maar ik ga zeker geen andere apparaten kopen omdat je nu zuinigere uitvoeringen kan vinden. Was het destijds, bij aankoop OK, is het dat tot aan het einde van zijn leven, wat mij betreft.

 

pana.jpg.696af7c6932ab16f774be13776de28b1.jpg

 

 

Als jij erg op je uitgaven let zou je toch maar eens gaan rekenen.

Ik had ook zo'n TV die 140 Watt verstookte.

Nu gebruik ik Sony KDL-32W705B. Deze staat nu toevallig aan een verbruiksmeter: gebruikt slechts 20W, en dat is dus inclusief tuners voor sat, dvb-t, en vaste internetverbinding. Standby is het slechts 0,5W.

Je kan dus 120W besparen. Als je Tv 8 uur per dag aan staat is dat €0,25/dag of €90/jaar.

Zo'n TV kost €450. 

Als je die oude gewoon opruimt maak je na 5 jaar winst.

 

O ja, hang er vooral geen AV-receiver aan, want dat zijn veel ergere energievreters dan een kale TV!!!

En een slordige settopbox verbruikt ook tegen de 20 Watt, vaak ook als de TV uit staat. Weg er mee! Je besparing kan dan nóg groter worden.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van die gegevens heb je uiteraard wel gelijk.

Als ik een nieuwe tv koop wil ik een 'goede' tv, liefst duitse makelij... zoals Technisat, Metz, Loewe, Nordmende (is ook van Technisat nu)....

Die tv's zijn een stuk duurder dan de genoemde 450 euro...

Een Sony tv, heb ik heel vroeger (buizen tv) eens bij iemand gezien, en ik vond het beeld niet mooi... misschien is dit intussen weer anders met de lcd schermen, maar goed, ik wil graag een van die duitse tv's hebben als ik een nieuwe koop, en inderdaad, ook zoals jij, een 32" is meer dan groot genoeg... groter levert alleen maar slechter beeld op, dat heb ik al erg vaak gezien bij kennissen die vaak 40 of wel 49" grote displays hebben... dat wil ik zeker niet.

 

Conclusie...  is de tv duurder, en we hebben het dan over 700 - 800 euro, en de stroom is goedkoper.... dan haal je geen voordeel meer... en dan is mijn gevoel dat ik gewoon de oude Panasonic moet 'opgebruiken'

20 Watt is overigens héél erg weinig... sony.de geeft andere waarden op, bijna het dubbele... (misschien scheelt het hoe helder het scherm op dat moment is) :

STROMVERBRAUCH (BEI BETRIEB)
39,0 W

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, op een foto is dat niet zichtbaar, tenzij je die foto vertoont op een UHD 4k scherm.

 

Mocht je zo een scherm beschikbaar hebben,

https://www.google.com/search?q=verschil+hd+uhd&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwioofbuoObgAhWEPFAKHULpAdwQ_AUIDigB&biw=1920&bih=938

 

Je kan ook op youtube 4k filmpjes bekijken.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=4k+cabineritten

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs op een HD ready tv zie je verschil als het een UHD uitzending is...

Dat er vrijwel geen UHD uitzendingen zijn is dan weer wat anders, maar bv travelxp of RTL ziet er erg goed uit... bij rtl zij het helaas vrijwel alleen die autoraces, wat mij niet interesseert, maar soms kijk ik wel eens even en zie dan duidelijk verschil tussen RTL HD en RTL UHD, gewoon op een HD-ready televisie.

 

Maar in principe gaat het dus gewoon om HD en SD uitzendingen die je bekijkt... en een 4K receiver produceert echt een mooi plaatje...

Mijn advies is dus wel om 4K te kopen, niet om de 4K uitzendingen, want die zijn nu nog niets, en ik verwacht die ook niet de eerste 5 jaar... maar de techniek voor uhd kan ook bij gewoon HD gebruikt worden, en dan ben je uitgerust voor eventuele wijzigingen die er zullen gaan komen.... en dan ook het mooie beeld wat die receiver produceert. Mijn ervaring is gebaseerd op de Ultimo 4K.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Sverige:

Op basis van die gegevens heb je uiteraard wel gelijk.

Als ik een nieuwe tv koop wil ik een 'goede' tv, liefst duitse makelij... zoals Technisat, Metz, Loewe, Nordmende (is ook van Technisat nu)....

Die tv's zijn een stuk duurder dan de genoemde 450 euro...

Een Sony tv, heb ik heel vroeger (buizen tv) eens bij iemand gezien, en ik vond het beeld niet mooi... misschien is dit intussen weer anders met de lcd schermen, maar goed, ik wil graag een van die duitse tv's hebben als ik een nieuwe koop, en inderdaad, ook zoals jij, een 32" is meer dan groot genoeg... groter levert alleen maar slechter beeld op, dat heb ik al erg vaak gezien bij kennissen die vaak 40 of wel 49" grote displays hebben... dat wil ik zeker niet.

 

Conclusie...  is de tv duurder, en we hebben het dan over 700 - 800 euro, en de stroom is goedkoper.... dan haal je geen voordeel meer... en dan is mijn gevoel dat ik gewoon de oude Panasonic moet 'opgebruiken'

20 Watt is overigens héél erg weinig... sony.de geeft andere waarden op, bijna het dubbele... (misschien scheelt het hoe helder het scherm op dat moment is) :

STROMVERBRAUCH (BEI BETRIEB)
39,0 W

 

Ik heb nav mijn 20W bewering je post even weer opgezocht. Dat is inderdaad bij eco-modus. Die heb ik nu weer uitgeschakeld en dan schommelt het stroomverbruik 30...33 Watt.

Die 39W heb ik ook wel eens gezien: als het heel helder weer is.

Wat je vooral niet moet vergeten is dat mijn settopbox destijds niet in standby ging: die verstookte in zijn eentje 15-20W, 24uur/dag. Alleen al door de ingebouwde tuners in de TV bespaar ik al 160kWh/jaar = ~€40/j.

Ik zie uit je merkenvoorkeur dat je de oude Duitse merken mist. Kan je daar nu  nog steeds TV's van kopen? Ik denk dat het dan chinezen zijn met een Duits naamplaatje...

Tegenwoordig moet je voor Sony 32" echt je best doen om meer dan €500 kwijt te zijn. Je hebt dan het mooiste van het beste. Het grappige is dat je geen 4K ontvanger kan kopen in dit formaat.

Verder ben ik het met je eens dat 32" een mooi formaat is. Als ie uit staat is zo'n lapje zwart nog net niet storend. Is bij een groter formaat heel lelijk.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...