Ga naar inhoud


Aanschaf 4K ontvanger


freakydionsoir

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Onlangs nieuwe tv gekocht deze zijn allemaal 4K, ik heb een perfect werkende VU+ solo2.

Is het de moeite om reeds een 4K ontvanger aan te schaffen of nog even mee wachten?

Wanneer komen de grote zenders zoals één,VTM,NPO,ORF,ZDF enz met 4K? 

 

PS:moet ik dan ook men LNB'S vervangen of enkel de ontvanger?

 

Alvast dank

fds

aangepast door freakydionsoir
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Of het de moeite is bepaal je zelf, ik heb inmiddels 3 Vu+'s 4K en ben er erg blij mee. Buiten wat testzenders kan je 4K voorlopig wel vergeten. Tegen de tijd dat de "gewone" zenders in 4K uitzenden heb je misschien weer een nieuwe ontvanger nodig. Netflix heeft wel al een aantal films/series in 4K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een zeer tevreden Vu Duo 4K gebruiken,gebruik al jaren Vu,daarvoor Dreamboxen gehad(wat overpriced was)en tijdje xtrend''s(met de tijdbom er in)( Securityboard ze moeten nog steeds de Xtrend 12000 4K  uitbrengen? ),

 

Als er een nieuwe Vu uit zal komen zou ik die weer zo kopen.

 

@dreka1 waarom zou topicstarten niet de VU moeten kopen ,wat zijn jouw (negatieve) ervaringen er mee,of roep je zo maar iets? als je het kan onderbouwen graag ,anders niet zo maar iets roepen a.u.b.    

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben blij met mijn Solo 4K's, ik heb er 2 stuks van.

Door de snelle chips en de grotere bandbreedte ervaar ik de gewone HD uitzendingen van een betere kwaliteit op het scherm als bij een gewone HD ontvanger.

De kleurruimte van een UHS ontvanger, een OLED scherm, is ook groter, iets wat ik in combinatie met de UHD ontvanger op het scherm terug zie.

Er zijn inderdaad nog niet veel UHD uitzendingen, maar die er zijn ervaar ik als spectaculair

 

De F1 races zijn allemaal in UHD, en dat is puur genieten!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8K komt eraan, in Japan draaien ze er al een paar jaar mee, maar er komt weer wat nieuws aan binnen nu en 3 jaar, dan is 4K en 8K schijnbaar helemaal niks meer, zei onze locale TV boer hier.

In ieder geval niet te veel investeren, ik heb zelf een duo 4K, maar de zgemma H9s, c of H9.2H doen niks onder tegenover de duurdere, het opstarten van de zgemma gaat van 0 tot 17 seconde en draaien maar, bij de vuduo 4K duurt het meer dan 40 seconde, wat me dan wel gruwelijk tegenvalt, als je dan de specs kijkt van deze ontvanger met zijn quadcore.

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb de eerste 8K tv al bij de TV supermarkt zien staan, binnenkort gaan de 4K tv's in de uitverkoop.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei sabtriple:

zyn ze het 3d gebeuren nog niet vergeten met die top verkopen toen...….

 

Vergeet de kromme televisies niet, was alles behalve HOT.

 

4K had niet veel zin, het is er toch gekomen, echter zie ik weinig zenders die net geheel op HDTV over zijn, nu de slag 4K en vervolgens naar 8K over gaan? Experimenteel ja, een volledige uitzendstraat, denk het niet, tegen die tijd stellen de meeste mensen hun eigen zender samen en wordt het naast de NPO die subsidie krijgt, vooral voor RTL en Talpa die het erg moeilijk krijgen. Talpa wil al gaan concurreren met omroep MAX, want die groep zal nog wel even normaal naar de televisie kijken.

 

(sarcasme aan)

Wil Jan Slachter van omroep MAX het overleven, dan zal hij zwart/wit TV in moeten zetten in SD kwaliteit.

(sarcasme uit)

 

Hoeveel zin heeft dat in de woonkamer, de discussie was er al een tijdje geleden over 4K, de TV industrie heeft het door ieders strot gedouwd, maakt niet uit of het 50Hz. of 100Hz. is, al zit daar toch nog wel een verschil in. Hoe dicht moet op welk scherm zitten wil je het verschil tussen 4K en 8K nog kunnen waarnemen op welk inch scherm?

 

Hoe lang heeft het geduurd dat volledig HDTV doorgebroken is?

 

Digitenne is druk bezig HDTV door te voeren, de uitzendstraten voor HDTV zijn nog maar net volledig op de Nederlandse kanalen doorgevoerd, ik zie ze niet snel in 4K investeren dan enkel wat al genoemd werd experimentele sportuitzendingen om mensen maar aan een 4K televisie te krijgen.

 

Ja, er zijn 4K televisie zenders, veel zijn het er niet, op het internet zal je er denk ik meer vinden dan op de satelliet.

 

Ik denk dat een investering een afweging is, ja, het zal beter van kwaliteit zijn door de technieken die gebruikt worden, en ja, het zal nog lang duren voor je echt normaal 4K televisie kan kijken, en dan bedoel ik bijvoorbeeld het Nederlandse pakket.

 

Met 4K ben je op de toekomst voorbereid, of gaan ze tussendoor alsnog nog wat veranderen waardoor deze waardeloos wordt?

 

Zitten we nu op 1080i of 1080P of waar kijken we eigenlijk nog naar?

 

Ik kijk rustig naar 4K of zoals het echt heet, UHD-TV, ik heb geen haast, wil het wel in 1 keer goed doen, ook zodra ik Canal Digitaal er uit gooi, want te veel compressie, steeds minder zenderaanbod, steeds minder op satelliet en meet via IPTV of Canal Digitaal app.

 

Wat gaan de belangrijkste buitenlandse zenders doen?

 

Als ik een 4K ontvanger aanschaf, gaat deze ook IPTV en internet TV ondersteunen, surfen op het internet zonder een computer aan te zetten?

 

Een tip geven vindt ik lastig, heb je te veel geld over, dan is het risico niet groot, is je budget kleiner, dan wordt het een ander verhaal.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de onrust zit er al een hele tijd in, 2k 3k 4k 8k iptv interactief halfware etc etc

kun je ziggo kun je satelliet kun je terrestrisch

hebje kaartjes heb je Common Interface Conditional Acces

 

ik zou gewoon een moderne kopen die goed ondersteund wordt

tis toch allemaal een gok

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ouderwetse tv stations zijn een uitloop model.

Hier kijk ik steeds meer naar Netflix in 4k met dolby 5.1, zonder reclame(onderbrekingen).

Bij de Nederlandse commerciële omroepen is een film niet meer te volgen door de onderbrekingen met reclame welke tot bijna 10 minuten duren.

 

Binnenkort is deze discussie, wel of geen aanschaf van een 4k ontvanger, overbodig, dan zijn er geen HD tv's meer te koop en is in de winkel 4k de norm.

 

Bij de tv supermarkt zijn er nog 85 verschillende HD modellen te koop.

Aan UHD 4K modellen staan er 265 verschillende modellen in de winkel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er van overtuigd dat normale tv zenders zeker niet een uitlopend model zijn... 

Ik lees heel andere berichten daarover... maar goed, het is maar wat je zelf leuk vindt, ik hou meer van normale, volwaardige tv zenders... geen amazon tv of netflix...  niet mijn smaak van programma's, de normale Duitse en Zweedse tv biedt meer dan genoeg leuke dingen voor mij (maar daar gaat het hier niet over.)

 

Ik zou wel voor een 4k sat receiver gaan. Dat heb ik zelf ook gedaan. Niet omdat ik verwacht dat 4K er binnen 5 jaar al zal zijn... nee... zeker niet, gewoon HD is ruim voldoende vind ik zelf... Maar waar het om gaat, is dat ze waarschijnlijk de 4k normen (H.265) gaan inzetten voor de gebruikelijke HD uitzendingen, omdat je dan minder bandbreedte gebruikt, en het dus voordeliger zal zijn... Datzelfde zie je nu ook, veel SD zenders gebruiken de HD techniek als norm, zodat je wel een HD receiver moet hebben om die SD zenders te kunnen zien....

Dat heeft dan dus wel zin... vandaar mijn advies voor een 4K receiver.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...