Ga naar inhoud


Aanschaf 4K ontvanger


freakydionsoir

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Sverige:

Zelfs op een HD ready tv zie je verschil als het een UHD uitzending is...

Dat er vrijwel geen UHD uitzendingen zijn is dan weer wat anders, maar bv travelxp of RTL ziet er erg goed uit... bij rtl zij het helaas vrijwel alleen die autoraces, wat mij niet interesseert, maar soms kijk ik wel eens even en zie dan duidelijk verschil tussen RTL HD en RTL UHD, gewoon op een HD-ready televisie.

 

Maar in principe gaat het dus gewoon om HD en SD uitzendingen die je bekijkt... en een 4K receiver produceert echt een mooi plaatje...

Mijn advies is dus wel om 4K te kopen, niet om de 4K uitzendingen, want die zijn nu nog niets, en ik verwacht die ook niet de eerste 5 jaar... maar de techniek voor uhd kan ook bij gewoon HD gebruikt worden, en dan ben je uitgerust voor eventuele wijzigingen die er zullen gaan komen.... en dan ook het mooie beeld wat die receiver produceert. Mijn ervaring is gebaseerd op de Ultimo 4K.

 

zou wel een 4K ontvanger nemen,  maar heb ik geen zin om 300 tot 400 euro ervoor uit tegeven, zie nu Zgemma 7hc en Gigablue trio voor een mooie prijs.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Je hebt al een 4k satelliet ontvanger voor 119 euro

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Zunigkyk:

Ik zie uit je merkenvoorkeur dat je de oude Duitse merken mist. Kan je daar nu  nog steeds TV's van kopen? Ik denk dat het dan chinezen zijn met een Duits naamplaatje...

 

De genoemde merken zijn nog steeds in Duitsland gefabriceerd... Metz, Loewe en Technisat (met het submerk Nordmende waar ze even geleden de merkenrechten voor kregen.)

Ik 'mis' inderdaad de traditionele Duitse merken...  Ik heb vroeger ook tv's van Nokia gehad, het traditie merk uit Finland... Prachtige buizen tv's... de laatste die ik had was zelfs breedbeeld 16/9.

 

4 uur geleden zei Zunigkyk:

Het grappige is dat je geen 4K ontvanger kan kopen in dit formaat.

Nee... dat heb ik ook gezien... en het antwoord wat ik bij diverse handelaars kreeg was dat het geen zin zou hebben, omdat het scherm te klein is om het verschil te zien...

In principe is dat OK wat mij betreft... de tv hoeft geen 4K te zijn...  de Ultimo 4k is dat wel, en is dus gewapend voor de toekomst.

Ik schakel de box overigens uit (deep standby)... Vrijwel geen verbruik dus, 0,3 Watt.

De tv heeft gelukkig nog gewoon een aan/uit schakelaar, waardoor deze niets verbruikt als hij uit is.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-2-2019 om 09:59 zei dreka1:

Ik zou geen VU kopen, en LNB'S hoef je niet te vervangen , en er zijn nog niet veel zenders die in 4K uityzeneden.

 

Succes dreka

Hoezo geen vu? 

Heb er hier een 4k staan en werkt perfect. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook tevreden over de VU.

De Linux receivers hebben veel voordelen... dat heb ik in de afgelopen maanden duidelijk gezien.

Feit is dat ze niet in de buurt van de gebruiksvriendelijkheid van een Technisat komen... dat is mij ook overduidelijk.

Maar momenteel zijn de voordelen op smartcardgebied en opname mogelijkheden nog groter dan de nadelen van de gebruiksvriendelijkheid.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uur geleden zei luisteraar:

Kan je het nadeel beter omschrijven ? met de skins kan je bv de schermen zo

aanpassen dat het duidelijker wordt

Zo heeft ieder voordeel zijn nadeel.

Om dat aan te passen moet je dus je gaan verdiepen in hoe dat werkt.

Bij een Technisat hoeft dat niet , die is klaar voor gebruik uit de doos.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zei ook dat de voordelen momenteel nog groter zijn van de VU + dan de nadelen.

Maar wat ik niet gebruiksvriendelijk vind, is de vaak kleine tekst in de menu's... en ik heb niet gevonden dat die groter kunnen.

Wat ook omslachtig is, is als je manueel zenders zoekt op een bepaalde transponder. Het resultaat komt dan bij de satelliet (bv Thor 1 west) te staan. Er bestaat echter ook een lijst met neu erbij (weet even niet exact uit mijn hoofd hoe het er precies staat), maar daar staat dus niet in wat je tijdens de laatste zoekactie gevonden hebt, die moet je in de totale lijst van die satelliet op gaan zoeken, en dan in je favoritenlijstje plaatsten. Bij Technisat had je altijd nog 2 lijsten, waarvan 1 de laatst gevonden zenders waren, en 2 de laatste 'nieuw' gevonden zenders. Erg makkelijk, omdat je dan niet telkens op zoek moet door een lijst van enkele pagina's lang.

Dan de Teletekst is bij de VU niet erg mooi. Staan er grotere, bold letters als titel op een pagina, dan staan die nooit op 1 rechte lijn, maar de ene staat altijd wat hoger dan de andere... je krijgt zo een zweverige tekst, niet prettig om te lezen. Ik heb het op diverse zenders, dus het is blijkbaar een probleem op de vu+.

Ook het vaak wat omslachtige gedoe met de EPG is niet zo prettig. Ik denk nu aan het bekijken van de epg data van bv overmorgen, dat is nu donderdag. Bij Technisat kon ik dan rechtstreeks, met 1 druk op de knop naar donderdag gaan, nu moet ik doorscrollen tot ik op donderdag kom....  Dat soort dingetjes allemaal...

 

Ik geef toe, als je die luxe nooit gekend hebt, weet je niet dat het ook makkelijk kan... en heb je geen probleem...  maar ik vergelijk nu eenmaal omdat ik 10 jaar lang Technisat gewoon geweest ben... dat is wel even aanpassen nu.

Maar... zolang dat softcam gebeuren goed blijft werken, is de VU zeker een pluspunt... Nadeel van de nieuwe Technisats is dat er slechts 1 ci+ en 1 (zeldzaam2) interne Conax (soms ook HD+) lezer(s) zijn.

Dat was de hoofdzaak waardoor ik twijfelde over Technisat... het gebrek aan kaartlees mogelijkheden... en zo ben ik in de linux wereld terecht gekomen, door de positieve uitlatingen hier op dit forum.  Geen spijt dus, maar wel kanttekeningen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Sverige,

ik vond toen ik aan de satellietschotel startte in 2003 met een Force Dmaster receiver (dvb-s) mijn beeld en geluid via de eerste Denon AVR in PCM stereo ook weergaloos beter dan alles via kabel dat ik tot dan toe had gezien en gehoord

 

het gebruikgemak was op die zenderlijst na super simpel

maar je leert nieuwe technieken ook beter en dan na verkenning optimaal te gebruiken

 

vergeet die eerste liefde

 

een 4K receiver is het beste van dit moment qua hardware

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Tonski, dat heb ik ook niet ontkend...

Mijn kleine probleempjes gelden eerder het gebruiksgemak, bijvoorbeeld de dingetjes die ik vermeldde in de vorige post... En dat heeft niet vee met 'liefde' te maken.. eerder met spijt waarom bepaalde dingen zo ingewikkeld moeten, terwijl het ook makkelijk kan.

Of de 4K tuner nu van Technisat of VU+ is... dat zal niet echt veel uitmaken denk ik, vooral nu ik de beeldkwaliteit van de VU+ al een paar maanden ervaar...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echte 4 K uitzendingen zullen beslist nog even duren. Wat ik wel vindt bij de 4 K ontvangers (ik heb zelf een Mutant HD51) en een kennis een VU 4K dat de beeldkwaliteit mooier is simpelweg gezegd het algehele plaatje is mooier (lees) meer detail dan een niet 4 K ontvanger. Hiervoor had ik de VU solo 2 op een full hd Philips die gaf mooi beeld met de Mutant of een Vu 4K nog mooier plaatje. Heb sinds kort een Sony 4K tv i.c.m.  de 4K ontvanger heb ik echt een prachtig beeld met standaard full hd/1080 de ontvanger heb ik niet staan op 2160 maar 1080 ik laat de tv de upscaling doen. mijn tv is de Sony KD 43 XF8096. De techniek gaat erg snel en een 4 K ontvanger hoeft niet duur te zijn o.a. de Mutant HD 60 blijft zelfs onder de € 120,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen aandelen in VU+, maar wil toch even melden dat ik zeer content ben met de kwaliteit van deze ontvangers. Stabiel, betrouwbaar en veel mogelijkheden in combinatie met VTI.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...