Ga naar inhoud


Welke LNB voor schotel met rotor


AmadeA

Aanbevolen berichten

Ik heb een schotel met rotor en moet mijn LNB vervangen. Nu vind ik heel veel verschillende single LNB's van goedkoop tot duur, en weet niet welke soort ik nodig heb om Canal Digitaal goed te kunnen ontvangen in Hongarije. Kan iemand mij advies geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Dat is nu de Premium geworden.

http://www.inverto.tv/lnb/362/single-universal-40mm-pll-lnb

Er is ook een twin variant of meer.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede of slechte lnb een vraag ,algemeen kan je zeggen alle moderne lnb´s zijn goed ze

hebben allemaal ruisgetallen van ver onder de 1 db.

Waar je wel op moet letten bij draaibare installaties die zijn zelden voor 100% goed afgesteld voor alle

satellieten wat je kan doen een lnb nemen met een (grote) feedhorn die kan kleine uitricht afwijkingen opvangen.

Dan praat ik over lnb mond opening van 2 a 3 cm tegroot mag het weer niet zijn dan kan je

storing krijgen van naast liggende satellieten

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 minuten geleden zei luisteraar:

Dan praat ik over lnb mond opening van 2 a 3 cm tegroot mag het weer niet zijn dan kan je

storing krijgen van naast liggende satellieten

 

Kan je dat ook uitleggen aan ons?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal het proberen

een draaibare schotel is zelden 100% uitgericht op alle satellieten (kan kan wel maar praktijk)

Als schotel op satelliet goed uitgericht  is komt signaal bundel scherp omlijnt binnen.

Als schotel niet 100% goed staat komt signaal wazig (grotere bundel) binnen.

Een feedhorntje die groter is als het golfpijpje van de lnb kan dat warize bundel centreren en opvangen.

Je kan het zien als een bril

Het mag niet te groot zijn dat horn dan pikt de horn signalen op van satellieten er naast ook op

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat je naar de oogarts moet, een grotere hoorn, indien je de openingshoek van de feedhoorn bedoelt, niet aangepast aan de f/d verhouding van de schotel, zal alleen maar over de rand van de schotel kijken, en daar bevinden zich geen satellieten, alleen maar thermische aardruis.

De openingshoek van de schotel wordt bepaald door de afmeting van de reflector, niet door de feedhoorn van de LNB.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
1 uur geleden zei ceesv:

Ik denk dat je naar de oogarts moet, een grotere hoorn, indien je de openingshoek van de feedhoorn bedoelt, niet aangepast aan de f/d verhouding van de schotel, zal alleen maar over de rand van de schotel kijken, en daar bevinden zich geen satellieten, alleen maar thermische aardruis.

De openingshoek van de schotel wordt bepaald door de afmeting van de reflector, niet door de feedhoorn van de LNB.

Zo heeft de Cahors SMC 120 een f/d ratio van 0,57.

Daar moet je zeker geen Gibertini feedhorn plaatsen want die zal totaal niet werken omdat deze een f/d ratio heeft van 0,60.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de FD geeft aan wat brandpunt afstand is en daardoor de hoek waaronder het signaal bij lnb aankomt.

Zo een kleine afwijking wordt echt weer gecompenseerd door feedhorntje lnb.

Heel vroeger hebben ze gammele 4 ghz schotels gemaakt van kippengaas en afwijkingen gebruikt voor 12 ghz dit ging

natuurlijk niet goed met een feedhorn lukte het wel ,toen had je ook geen last van satellieten ernaast en waren het

feedhorntjes van zo een 5 cm diameter.

kippegaas is onjuiste bewoording  waren matten uit ijzer met gaten van 1mm

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...