Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
A.A

DM900UHD Regelmatig crash met openatv 6.3/6.2 op DM920

Aanbevolen berichten

Hallo alle , ik heb sinds paar weken last van crashes op mijn Dm920 , eerst wordt beeld slecht en dan blauw beeld later met textiel en pas na paar keer uit/aan zetten doet het weer. Ik had eerst openatv 6.2 nu 6.3 problemen blijven .moet ik overstappen naar andere software en zo ja welke .

IMG_20190410_103912.jpg

IMG_20190410_203031.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Meen dat er nog andere meldingen waren van een slechtwerkende combi. Maar heeft het goed gewerkt?

aangepast door dvbs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij draait hij super op de DM 920. Welke App's heb je erop staan? Misschien is er een conflict met 1 van die?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Probeer het eerst eens met de originele software van Dream. DreamOS 2.5 stable. Via Telnet de rescue-loader opwaarderen (indien nodig). Geen extra plugins. Eventueel alleen de softcam (desnoods even testen met een CI Module).

Gaat het daar ook mis dan rest je niets anders dan een RMA ticket aan te vragen bij Dream (of via je leverancier)..

Helaas zijn er best wat issues met de DM900/920. Meest berucht zijn de eMMC geheugen fouten en 'los contact' problemen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie berichten, ik heb daarvoor geen problemen gehad. ik heb hem naar fabrieksinstelling terug gezet en software opnieuw erop gezet nu afwachten of het goed gaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door Makagu
      Bestekes,
      Eerst en vooral heb ik al jaren een eigen netwerk draaien met enkele DM500HD-DM7020HD waarvan de nieuwste software
      dateert van 2012  en cccam maar het werkt nog steeds perfect.  
      Heb nu een DM920UHD aangeschaft en de laatste Openvision er na wat gezoek hier opgekregen en oscam r11572 geinstalleerd.
      Oscam is volledig nieuw voor mij en zal nog menige avonden moeten spenderen om alles aan elkaar te breien.
      Daarom dat ik eerst deze stand alone wil laten werken. 
      Momenteel werkt een TVV kaart perfect in de cardreader, maar hoe krijg ik een 2de kaart die in een gecertifieerde CI module zit werkend ?

greetz MaKaGu

• Door duitsland
      Zou iemand weten hoe ik voor de HDMI ingang kan kiezen bij gebruik van een originele image van DM OE 2.5, op mijn Dreambox 920UHD?
      Bij gebruik van de Merlin image kom je deze optie tegen in het menu, maar ik ben al even op zoek naar deze optie in de OE 2.5 image, maar kom niets tegen.

• Door ilya
      Nadat ik met mijn db 920 Uhd een programma heeft opgenomen , wordt deze opgeslagen op mijn Nas Synology. Dit gaat perfect . Echter als ik de opname wil afspelen lukt dit niet , krijg melding bestand niet     Ts.ts niet gevonden ( 2keer ts).Na reboot van de box kan ik ineens wel de opname vanaf de nas ( 1 keer .ts) !!! zien. Ik  heb het eerst gezocht in hebt mounten (sfab) echter zonder resultaat.

• Door ReOke
      ReOke              3december 2019
      Ik ben in bezit van een originele (dus géén Clone) Dreambox DM920 ultra HD 4K, voorzien van 1xDVB-S2x Dual Tuner Multistream.

De DM920 stuurt een V-Box II aan, die op zijn beurt een draaibare schotelopstelling aanstuurt via een actuator. Mijn V-Box II stuurt de schotel waar de  Dreambox DM920 hem wil.

Er werd een open pli 6.2 in de DM920 geplaatst met de zenderlijst van TV Vlaanderen. (Voor vaste opstelling van de schotel )

Nadat mijn schotel voorlopig door mezelf ingesteld werd op één satelliet Astra 19,2E kon ik probleemloos TV kijken en verliep het wisselen van zenders normaal gedurende de eerste dagen.

Ik heb toen de schotel draaibaar ingesteld in de DM920 en vanaf dan liep het mis.

De schotel bleef en staat nog steeds ingesteld op Astra 19.2E.

Het probleem dat zich voordoet is telkens hetzelfde:

De Dreambox start op, tot ik één normaal spelende zender krijg (bij mij is dit 3SAT op 19,2E ).

Dan loopt de Dreambox vast en reageert niet meer op de afstandsbediening, noch op de instellingen op de Dreambox, terwijl de zender gewoon doorspeelt en normaal beeld afgeeft.

Telkens ik heropstart loopt  de Dreambox vast op  3SAT met dezelfde verschijnselen.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn en hoe kan dit verholpen worden?

Intussen heb ik op verschillende forums rondgekeken (ook op sat4all) en meermaals kwam ik tegen dat er geen geschikte, goed werkende open pli zou bestaan voor de DM920.

Mijn specifiek probleem kwam ook nergens voor. Met de Dreambox is voorlopg niks aan te vangen.

Er moeten toch andere Images met bijhorende Oscam zijn, die wel goed samenwerken met DM920 ?

Wie brengt de blijvende oplossing voor mijn probleem ?

Beste dank voor wie wil helpen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid