Ga naar inhoud


Internet via een radioverbinding


Harley

Aanbevolen berichten

Hier in noord groningen zou, na een beste subsidie uit de eu, iedereen aan de glasvezel komen in het buitengebied.

 

Nu trekt de uitvoerende partij de keutel wat in en komt het merendeel op een radioverbinding via een schoteltje aan je pand.

 

Kan mij niet voorstellen dat we de zelfde ping kunnen verwachten als een vaste glas aansluiting, wat wel word beweerd.

 

Dus wie heeft er zo'n radioverbinding, en wat is je ping?

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wellicht niet met een glasaansluiting te vergelijken maar in Spanje wordt Internet via een kleine schotel ruimschoots toegepast.

Ik heb zelf verschillende malen Internet via een schotel mogen gebruiken en daar heb ik goede ervaringen mee, ik kon althans in alle gevallen Netflix HD ongestoord ontvangen.

 

Maar ja, het is geen glas....

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met 4G zie ik regelmatig pings voorbij komen met 14 ms.

Op mijn glasvezel is een ping van 4 miliseconden realistisch.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Harley:

..... Geven hier aan geen verschil met vaste glasaansluiting. Kan ik mij dus niet voorstellen.

 

Ik zou niet weten waarom...

Tijdens mijn werkzame periode bij het MvJ lieten wij ook regelmatig radioverbindingen aanleggen met hele hoge capaciteit en daar was nauwelijks verschil te merken t.a.v. glas.

Dit werd echter alleen toegepast als er geen enkele mogelijkheid was om glas aan te leggen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom zo gefixeerd op de pingtijd?

Ben je een online gamer of doe je financiële transacties op de beurs?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde net zeggen... op zich maakt de ping niet echt zoveel uit... afhankelijk waar ik ben zit ik ruim boven de 30... en merk geen nadeel... Als ik via 3G online ben is die altijd wat hoger, maar dan nog kan ik gewoon telefoneren via mijn ip telefoon en surfen gaat gewoon goed...

Maar misschien ben ik helemaal niet zo veeleisend... zou kunnen ;)

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens heb ik me laten vertellen,

dat ze tussen de beurs van Londen en die van Frankfurt ook een radio-verbinding hebben (met een aantal tussenstations),

en dat die sneller is dan via glasvezel.

 

Maar ik kan het hoe en waarom ervan absoluut niet zelf beoordelen; daar heb ik geen verstand van.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist maar daar ging het onderwerp niet over.

TS vroeg om ervaringen met een radio verbinding en niet met de glasverbinding.

 

Ik heb het nog even in mijn oude spullen nagekeken maar een Radioverbinding zoals die bij verschillende ministeries wordt toegepast kan inderdaad net zo snel zijn als glas.

In de regel is dit alleen wat duurder en wordt feitelijk alleen toegepast als de aanleg van glas niet mogelijk is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...