Ga naar inhoud


E-mail sturen vanaf mijn Brother printer MFC-J5330DW


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Kan iemand mij helpen met het volgende ?

Hoe kan ik met  mijn Brother MFC-J5330DW printer een scan versturen via Windows 10 (64 bits) met de mail-app van Windows 10 ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de specs van de printer:

Scan naar e-mail, beeld, OCR, bestand, e-mail server, netwerk map, cloud, FTP, SharePoint of USB
Dus RTFM zou ik zeggen.

Kan volgens mij met de Brother App off met een willekeurige scan applicatie op je PC.

https://support.brother.com/g/s/id/htmldoc/mfc/cv_mfc5730dw/dut/manual/index.html#GUID-8C1557AE-3524-4A5D-8F0A-C497989430CC_89

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er wel een ander mailprogramma op de computer?

 

Heb je dat mailprogramma aangeduid als 'standaard mailprogramma'?

 

Ik ben al een tijdje uit de windows computers, maar je kan/kon voor verschillende toepassingen (mail, internet, etc) een standaard programma aanwijzen, als ik het wel heb.

Wellicht dat je in die hoek moet zoeken.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet de SMTP instellingen van je provider gebruiken, of die van een email account zoals hotmail of outlook

dan werkt dat met de scanner

Screenshot_53.png

op de provider website staat precies welke diensten en TLS alsook poort

 

of je stuurt het naar je NAS

IMG_1434.JPG

aangepast door Tonskidutch
aanvullende instructies

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Windows 10 mail app slaag ik er niet in.

 

Ik zal gewoon een jpeg of een pdf scannen naar mijn PC

En dan handmatig een mailtje sturen met die jpeg of een pdf als annex naar het e-mail adres waar het naartoe moet.

 

 

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, dat gaat het snelste.

 

Type anders eens in je zoekvak van de Windows taakbalk de tekst "Standaardapps". Staat er dan wat ingevuld bij email?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Psychosammie:

Yep, dat gaat het snelste.

 

Type anders eens in je zoekvak van de Windows taakbalk de tekst "Standaardapps". Staat er dan wat ingevuld bij email?

 

 

Default apps.jpg

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn computer selecteer ik Buroaccessoieres - Wndows: Faxen en Scannen. Ik scan met Canon MP610.

Het plaatje komt in Afbeeldingen.

Als ik dubbelklick wordt die geöpend met Foto-app.

Vervolgens kan ik die delen. Kies Mail, en dan staat ie daar als bijlage.

Vul mailadres van de ontvanger in, en verstuur de mail. Klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het CCC programma gaat dat eenvoudiger. Scannen en vervolgens op de knop "Email verzenden" klikken.

En dan start Thunderbird met een PDF bijlage.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Psychosammie:

Met het CCC programma gaat dat eenvoudiger. Scannen en vervolgens op de knop "Email verzenden" klikken.

En dan start Thunderbird met een PDF bijlage.

@Psychosammie

 

Ik heb Thunderbird niet op mijn PC want ik gebruik Windows 10 Mail die niet herkend wordt door Brother.

Wat is CCC.

Jammer.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...