Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
ReOke

DM900UHD GebruiDreamset op windows XP PC voor Dreambox DM920

Aanbevolen berichten

ReOke  28-10-2019

Is Dreamset 2.4.11 of Dreamset 2.4.13 compatibel (om samen te werken) met windows XP-32 bits , Service pack 3 ?

Zo neen, welke Dreamset versie dan wel?

Dreamset werd gedownload in zip file van https://dreamboxedit.com/. en opgeslagen in zip file in de PC onder C: Program files

via de verkenner.

Hier werd de zip file geopend en opgeslagen in een map, vervolgens een snelkoppeling aangemaakt en geplaatst op het PC scherm.

Telkens  de snelkoppeling naar Dreamset nu aangeklikt wordt verschijnt op het PC scherm de foutmelding:

Dreamset.exe - Entrypoint niet gevonden

X  Kan Entrypoint van procedure InitializeCriticalSectionEx niet vinden in DLL bestand KERNEL32.dll.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn - Hoe te verhelpen ?

Wie heeft de oplossing ? Graag uw hulp.

Dank bij voorbaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan is het bestand niet correct geïnstalleerd..

Gebruik hier DreamBoxEdit en die draait keurig op Windows 7 en 10. Andere versies heb ik niet.

DreamSet (van meneer Kitzinger als ik het goed heb) heb ik vroeger ook gebruikt nog onder Windows IksPee. Of die aangepast is voor latere Windhoos versies weet ik niet. Ik echter op zijn website vast wel na te kijken..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door ReOke
      ReOke              3december 2019
      Ik ben in bezit van een originele (dus géén Clone) Dreambox DM920 ultra HD 4K, voorzien van 1xDVB-S2x Dual Tuner Multistream.

De DM920 stuurt een V-Box II aan, die op zijn beurt een draaibare schotelopstelling aanstuurt via een actuator. Mijn V-Box II stuurt de schotel waar de  Dreambox DM920 hem wil.

Er werd een open pli 6.2 in de DM920 geplaatst met de zenderlijst van TV Vlaanderen. (Voor vaste opstelling van de schotel )

Nadat mijn schotel voorlopig door mezelf ingesteld werd op één satelliet Astra 19,2E kon ik probleemloos TV kijken en verliep het wisselen van zenders normaal gedurende de eerste dagen.

Ik heb toen de schotel draaibaar ingesteld in de DM920 en vanaf dan liep het mis.

De schotel bleef en staat nog steeds ingesteld op Astra 19.2E.

Het probleem dat zich voordoet is telkens hetzelfde:

De Dreambox start op, tot ik één normaal spelende zender krijg (bij mij is dit 3SAT op 19,2E ).

Dan loopt de Dreambox vast en reageert niet meer op de afstandsbediening, noch op de instellingen op de Dreambox, terwijl de zender gewoon doorspeelt en normaal beeld afgeeft.

Telkens ik heropstart loopt  de Dreambox vast op  3SAT met dezelfde verschijnselen.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn en hoe kan dit verholpen worden?

Intussen heb ik op verschillende forums rondgekeken (ook op sat4all) en meermaals kwam ik tegen dat er geen geschikte, goed werkende open pli zou bestaan voor de DM920.

Mijn specifiek probleem kwam ook nergens voor. Met de Dreambox is voorlopg niks aan te vangen.

Er moeten toch andere Images met bijhorende Oscam zijn, die wel goed samenwerken met DM920 ?

Wie brengt de blijvende oplossing voor mijn probleem ?

Beste dank voor wie wil helpen.

• Door Boelo
      Ik heb een tuner gekocht op *****, een 2x DVB-S2X MS 1x DVB-CT2 voor mijn DM900, maar ik zie nu 1 sat en 1 kabel ingang.
      Het is onderdeel nummer 4044845099771 .
      Ik dacht dat dit een tuner is voor 2 sat en 1 kabel, maar nu twijfel ik??
      Heb de pli en de originele van dreambox er al even op gehad, maar geen verschil.
      Heb ik een verkeerde tuner of verkeerde software ?

• Door stefke
      Hallo,

ik zit hier met een dm900 die enkel nog het rode stand-by lampje laat branden. Intern op het tuner deel brand nog een groen lampje en de netwerkpoort laat beide lampjes continu branden (groene en oranje)

verder doet hij niks, HD spint niet. Hij boot ook niet wanneer ik de HD verwijder.

iemand een idee?
    • Door Satje07
      Vraag over tuner aansturing db920 paar weken terug een Si169D speciaal voor stream zenders op b.v. 5 west.
      Had eerst als 2e tuner een kabel tuner erin en heb die eruit gegooid daar bovenstaande 2 X Sat en een 
      Kabel/terestial ingang heeft.
      In de 1e plaats als tuner 1 ingesteld en mij oude sat tuner als 2e.
      Kwam er snel achter dat de Si169D tuner geen blind scan doet, en dat is toch makkelijk.
      dus de boel omgedraaid, ingesteld in het menu en alles werkte goed incl. stream zenders.
      Wat niet werkt is als naar zo,n stream zender wil (dit is Tuner D) hier hij hier niet heen
      wil draaien,ik werk met met disec 1.2 en een Motec kast voor mijn 180 schotel die aan 
      tuner A verbonden is. Ik moet dan eerst naar een zender op die sat die op tuner A staat ingesteld.
      D staat ingesteld als "is gelijk  aan A" in het DB menu, maar dat werkt dus niet.
      met een splitter vanaf de Motec naar A en naar D werk ie maar met verlies aan DB 
      Iemand een oplossing hiervoor hoe het wel ingesteld moet.
      Ed Satje07 

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid