Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Zunigkyk

Windows 10 Firefox profile overzetten bij nieuwe installatie

Aanbevolen berichten

Het is bij mij altijd weer bloedspannend om een schone installatie van Windows te doen.

Geen probleem met de meeste programma's, want die staan allemaal op het internet.

Ook niet met de gebruikers data, die hele map kan je copieren naar de D:schijf of een USBstick.

Mails ook niet, want die staan in de cloud wat mij betreft.

Maar firefox... dat is ellende. Ik schrijf dus maar even op hoe het deze keer toch weer gelukt is.

Het is me vaker voorgekomen dat ik al mijn passwords kwijt was omdat het profile terugzetten niet lukte.

Op het internet wordt gezegd dat je je oude profiel in het nieuwe kan copy-pasten, maar dat gaat vaak fout.

Deze methode zette mij op het verkeerde been: https://support.mozilla.org/nl/kb/back-up-gegevens-firefox-profielen-maken-terugzetten

Een oud profiel is dan niet compatibel met het nieuw aangemaakte bij de Firefox installatie.

Het gaat veel beter met de profile manager via dit cmd  firefox.exe -p

Ik heb daarmee de gesuggereerde Standaardgebruiker aangemaakt.

Daar bleek maar 1 item in te staan, dus eigenlijk is ie leeg.

Als je daar de bestanden uit je oude profiel in copy-paste heb je alles terug. 🙂

Even goed opletten dat je dit doet terwijl Firefox gesloten is.

Ik heb nog een tip, een programmaatje waarmee je je opgeslagen wachtwoorden in een lijstje zet en kan uitprinten:

Passwordfox.

https://nirsoft.net/utils/passwordfox.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Firefox account aanmaken en je neemt al je gegevens in firefox mee, inloggen synchroniseren en je hebt alles beschikbaar, van bladwijzers tot inlog gegevens

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren KLS Mail Backup.

https://www.kls-soft.com/klsmailbackup/index.php

Maakt een backup van Firefox en Thunderbird (en eventueel andere mail / browsers) in een ZIP file.

Windows en Firefox installeren en backup weer terugzetten.

Ben niet zeker van het overzetten van wachtwoorden. Daar gebruik je beter Keepass voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Het gaat nog makkelijker. Tik in de adresbalk van Firefox about:profiles
Maak daar een nieuw profiel aan. Er staat Standaardgebruiker, maar je mag een andere naam invullen; dat kan later ook nog met Hernoemen.

Het beste is om even Firefox af te sluiten om zeker te weten dat die ondertussen niet schrijft in de profielen.

Zorg dat je verborgen bestanden kan zien en ga naar

C:\Users\Zunigkyk\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\3mlap2xu.Standaardgebruiker

Bij mij staan er op dat moment 2 items. Ik maak die map leeg.

Met Kopiëren alle items uit het gewenste profiel daar Plakken.
Het "gewenste profiel" is natuurlijk het profiel wat je hopelijk ergens bewaard hebt voordat je Firefox opnieuw ging installeren.

Als je Firefox nu opent vind je Standaardgebruiker onderaan.
Standaard Profiel: Standaardgebruiker
Dit is het profiel dat in gebruik is en kan daarom niet worden verwijderd.

Ik kan daar de naam 'Standaadgebruiker' ook Hernoemen, bijvoorbeeld 'Zunigkyk'.

Je kan op dezelfde pagina ook andere profielen als standaardprofiel instellen.

aangepast door Zunigkyk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

P.S.:

Je zou je oude profiel (meestal xxxxxxxx.default) gewoon als map bij de Profiles kunnen zetten, maar dat werkt niet. Ook niet als je de naam wijzigt voor het geval er nu 2 defaults staan.... about:profiles ziet hem dan niet. De naam van het profiel moet beslist vanuit Firefox about:profiles (of met firefox.exe -p )worden aangemaakt.

Maar de inhoud van dat profiel kan je vrij veranderen.

aangepast door Zunigkyk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Citaat: Het gaat nog makkelijker.

Als je er al 3 berichten voor nodig hebt om het uit te leggen zal ik dat maar met een korreltje zout nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen