Ga naar inhoud


Firefox profile overzetten bij nieuwe installatie


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Het is bij mij altijd weer bloedspannend om een schone installatie van Windows te doen.

 

Geen probleem met de meeste programma's, want die staan allemaal op het internet.

Ook niet met de gebruikers data, die hele map kan je copieren naar de D:schijf of een USBstick.

Mails ook niet, want die staan in de cloud wat mij betreft.

Maar firefox... dat is ellende. Ik schrijf dus maar even op hoe het deze keer toch weer gelukt is.

Het is me vaker voorgekomen dat ik al mijn passwords kwijt was omdat het profile terugzetten niet lukte.

Op het internet wordt gezegd dat je je oude profiel in het nieuwe kan copy-pasten, maar dat gaat vaak fout.

Deze methode zette mij op het verkeerde been: https://support.mozilla.org/nl/kb/back-up-gegevens-firefox-profielen-maken-terugzetten

Een oud profiel is dan niet compatibel met het nieuw aangemaakte bij de Firefox installatie.

 

Het gaat veel beter met de profile manager via dit cmd  firefox.exe -p

Ik heb daarmee de gesuggereerde Standaardgebruiker aangemaakt.

Daar bleek maar 1 item in te staan, dus eigenlijk is ie leeg.

Als je daar de bestanden uit je oude profiel in copy-paste heb je alles terug. 🙂

Even goed opletten dat je dit doet terwijl Firefox gesloten is.

 

Ik heb nog een tip, een programmaatje waarmee je je opgeslagen wachtwoorden in een lijstje zet en kan uitprinten:

Passwordfox.

https://nirsoft.net/utils/passwordfox.html

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik al jaren KLS Mail Backup.

 

https://www.kls-soft.com/klsmailbackup/index.php

 

Maakt een backup van Firefox en Thunderbird (en eventueel andere mail / browsers) in een ZIP file.

Windows en Firefox installeren en backup weer terugzetten.

 

Ben niet zeker van het overzetten van wachtwoorden. Daar gebruik je beter Keepass voor.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nog makkelijker. Tik in de adresbalk van Firefox about:profiles
Maak daar een nieuw profiel aan. Er staat Standaardgebruiker, maar je mag een andere naam invullen; dat kan later ook nog met Hernoemen.

 

Het beste is om even Firefox af te sluiten om zeker te weten dat die ondertussen niet schrijft in de profielen.


Zorg dat je verborgen bestanden kan zien en ga naar

C:\Users\Zunigkyk\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\3mlap2xu.Standaardgebruiker

 

Bij mij staan er op dat moment 2 items. Ik maak die map leeg.


Met Kopiëren alle items uit het gewenste profiel daar Plakken.
Het "gewenste profiel" is natuurlijk het profiel wat je hopelijk ergens bewaard hebt voordat je Firefox opnieuw ging installeren.

 

Als je Firefox nu opent vind je Standaardgebruiker onderaan.
Standaard Profiel: Standaardgebruiker
Dit is het profiel dat in gebruik is en kan daarom niet worden verwijderd.

 

Ik kan daar de naam 'Standaadgebruiker' ook Hernoemen, bijvoorbeeld 'Zunigkyk'.

Je kan op dezelfde pagina ook andere profielen als standaardprofiel instellen.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

P.S.:

Je zou je oude profiel (meestal xxxxxxxx.default) gewoon als map bij de Profiles kunnen zetten, maar dat werkt niet. Ook niet als je de naam wijzigt voor het geval er nu 2 defaults staan.... about:profiles ziet hem dan niet. De naam van het profiel moet beslist vanuit Firefox about:profiles (of met firefox.exe -p )worden aangemaakt.

Maar de inhoud van dat profiel kan je vrij veranderen.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Het gaat nog makkelijker.

Als je er al 3 berichten voor nodig hebt om het uit te leggen zal ik dat maar met een korreltje zout nemen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Op 1-11-2019 om 12:58, Psychosammie zei:

Ik gebruik al jaren KLS Mail Backup.

 

https://www.kls-soft.com/klsmailbackup/index.php

 

Maakt een backup van Firefox en Thunderbird (en eventueel andere mail / browsers) in een ZIP file.

Windows en Firefox installeren en backup weer terugzetten.

 

 

Ik probeer met KLS Mailbackup mijn mails over te zetten op een andere pc, gedeeltelijk lukt dat maar voor 138 items lukt het niet.

Ik had op de nieuwe pc Thunderbird geinstalleerd en alle vijf e-mail accounts al aangemaakt vooraleer de back-up te starten: had  ik dat misschien niet moeten doen ? Probleem is dat KLS wel aangeeft dat er een probleem is met die 138 files maar verder geen uitleg of informatie.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Gene 1225 zei:

Ik had op de nieuwe pc Thunderbird geinstalleerd en alle vijf e-mail accounts al aangemaakt vooraleer de back-up te starten: had  ik dat misschien niet moeten doen

 

Dat is dus niet nodig. Gooi de boel gewoon weg. Thunderbird opnieuw installeren en direct die ZIP terugzetten. Werkt bij mij al jaren op alle PC's zo.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Dat is dus niet nodig. Gooi de boel gewoon weg. Thunderbird opnieuw installeren en direct die ZIP terugzetten. Werkt bij mij al jaren op alle PC's zo.

 

Bedankt Psychosammie, ik herstart van nul en volg je instructie. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm het gaat toch om firefox en niet thunderbird?

of is dat een pot NAT

misschien omdat beide van Mozerella komt :grin:

 

ik heb echter drie keer grote Bredouille gehad met Thunderbird en ben er definitief van af gestapt.

Het werkt echt slecht met imap accounts op verschillende pC's.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-4-2020 om 10:02, Psychosammie zei:

 

Dat is dus niet nodig. Gooi de boel gewoon weg. Thunderbird opnieuw installeren en direct die ZIP terugzetten. Werkt bij mij al jaren op alle PC's zo.

 

Psychosammie: ik heb je raad opgevolgd, en het resultaat is bijne perfect: alles is opnieuw op zijn plaats behalve: de verzonden berichten op twee pop3-mailaccounts ontbreken. De hotmail- en gmailaccounts zijn wel volledig overgezet. En je kan wel denken dat juist die twee pop3-accounts net de belangrijkste zijn. Nog suggesties ? Alvast bedankt.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die wel meegenomen tijdens het maken van de backup? Of heb je een foutmelding?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Psychosammie zei:

Heb je die wel meegenomen tijdens het maken van de backup? Of heb je een foutmelding?

 

 

Ik gebruik KLS volgens de standaardinstellingen en alle accounts worden correct geinstalleerd, ook de betrokken pop3-accounts, dus dan zijn ze toch wel opgenomen in de backup of zie ik nog iets over het hoofd ?

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...