Ga naar inhoud
Zilverhippie

Combinatie coax + motorkabel

Aanbevolen berichten

Ik vond geen grotere foto, maar heeft dergelijke kabel een specifieke naam? Naast coax en motorkabels zijn er ook nog fijne kabeltjes voor reed-contact, mechanische polarisator, e.d. aanwezig.

Namen van fabrikanten of typenummers zijn ook welkom. Dank.

Coax&motor kabel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sprietje, jouw foto is duidelijker dan die van mij, maar bij nader inzien is het toch nog een andere waar ik naar zoek.

Ik zoek coax + 2 draden voor een 36 V motor + dunne kabeltjes voor reed contact, mechanical polarizer, ...

De dikkere draden voor 36 V ontbreken op beide foto's.

Ik denk dat ik nog een stukje oude kabel in mijn tuinhuisje heb liggen. Ik probeer er morgen een foto van te nemen.

aangepast door Zilverhippie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan moet je eens zoeken bij CCTV coax maar let op, deze kabel wordt gebruikt voor mobile camera's en die werken maar tot 1000MHz, bij satelliet-tv tot 2150MHz.
Ook bestaat de middenader uit meerdere draadjes zodat hij soepel is.

CCTV coax.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toen we nog geen diseqc rotors hadden maar 36 v H2H rotors of actuators waren deze kabels volop verkrijgbaar .

Ik ben bang dat er aan de 3 voudige kabel met de laatste ontwikkelingen op coax gebied zeer moeilijk aan te komen is .

De afscherming is nogal verbeterd de laatste tijd .

multikabels.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar zitten geen extra draden voor een polariser motor in .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja Trust, het is precies die op jouw foto links. Eigenlijk 3 apart geïsoleerde kabels die aan elkaar vast zitten, maar die wel eenvoudig van elkaar kunnen worden losgemaakt.

De coax en het motorkabel gedeelte (3 dikkere kabels + 4 fijne) zitten aan de buitenkant. Centraal zit dan een dunnere kabel met 5 fijne kabeltjes. Die dienden inderdaad voor het aansturen van een mechanische polarisator en ook voor het aansturen van een switch om te schakelen tussen C-band en Ku-band die beiden op dezelfde feedhorn zaten (Chaparral Corotor II Plus).

Ik vond die kabel wel handig. Kwam indertijd van Satnet in Kloosterzande, maar ondertussen al lang failliet... Zou wel handig zijn mocht die nog ergens te koop zijn.

kabel.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in