Ga naar inhoud


Eutelsat 9 B transponder 12074 V 30000


Gast Thriller

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden, HG5812 zei:

Hallo.

 

Als ik het goed begrijp zie je in onderstaand instellingenscherm van je Octagon ontvanger als je uit de satlist 9E kiest en voor TP 12073/V/30000 wel strenght, maar geen quality.

Als je een TP kiest, die je wel ontvangt zijn de overige instellingen dan gelijk (behalve de TP natuurlijk).

Eventueel kun je wijzigingen aanbrengen in de instellingen: je kunt het effect daarvan zien wanneer er na de aanpassing wel quality is.

 

 

Knipsel.PNG

Ik heb overal naar de instellingen gekeken , er hoeft niets gewijizgd te worden en er is helaas geen quality .In ieder geval dank voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator
1 uur terug, Thriller zei:

Er loopt één satellietkabel naar binnen  en met een triax 2-weg splitter gaat hij naar twee aparte sateliettuners ( octagon SX 88 + ) en ( Arrox Spider ),

Dat kan niet werken!

Je kan van de LNB maar een ontvanger aansluiten en de kabel niet splitten.

Wanneer de ene ontvanger 18 Volt op de kabel zet en de andere 13 Volt, krijg je een conflict waardoor je geen Verticale zenders gaat ontvangen.

Ook een aftakking op je kabel kan hele vreemde frequentie afhankelijke storingen veroorzaken, 20 cm langer of korter kan het verschil al uitmaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, ceesv zei:

Dat kan niet werken!

Je kan van de LNB maar een ontvanger aansluiten en de kabel niet splitten.

Wanneer de ene ontvanger 18 Volt op de kabel zet en de andere 13 Volt, krijg je een conflict waardoor je geen Verticale zenders gaat ontvangen.

Ook een aftakking op je kabel kan hele vreemde frequentie afhankelijke storingen veroorzaken, 20 cm langer of korter kan het verschil al uitmaken.

 

Wellicht ten overvloede : de beide genoemde satellietontvangers worden altijd apart gebruikt en uiteraard  nooit tezamen, zodat er altijd maar één LNB

naar  de gekozen satelliettuner loopt via de triax 2-weg splitter.De ontvanger,die niet wordt gebruikt staat volledig stroomloos.

Dit functioneert al heel lang uitstekend , alleen is er ineens een probleempje met 12074 V 30000 Eutelsat 9 en verder nergens  op de vertikale zenders . van welke satelliet dan ook.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Probeer het eens met de ontvanger rechtstreeks aangesloten voor de splitter.

Niet geschoten is altijd mis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

rechtstreeks nog niet gevraagd maar wisselen kabels wel en nog geen reaktie op gehad. Een scan moet zelfs niet op beide tuners uitgevoerd worden.eens je een goede kanalenlijst hebt dan geld deze voor al de aanwezige tuners die dezelfde sats gebruiken.Mss moet de vraag naar octagon zelf gesteld worden want er zijn gekende bugs in hun software ism met hun tuners.(zoals looptrough dat niet werkt)

 

PS : als ik de specificaties van de box opvraag is er maar 1 tuner ingang DVBSx en dat zou veel verklaren.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb ook de indruk, dat er een fout in de transponderlijst zit, maar de antenne aansluiting kan ook een probleem hebben, zeker wanneer er een splitter in een LNB aansluiting gebruikt wordt.

Maar fout zoeken is ook uitsluiten van wat het niet is, hoe onwaarschijnlijk de optie ook is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, ceesv zei:

Probeer het eens met de ontvanger rechtstreeks aangesloten voor de splitter.

Niet geschoten is altijd mis.

 

Ga ik morgen proberen , of dat iets oplevert; fouten zoeken is inderdaad uitsluiten.

Ik denk, dat het verder verstandig is, dat ik eerst de volgende softwareupdate van Octagon,die ik spoedig verwacht, afwacht en na het weekend contact zoek met Octagon-Germany, als het probleem, dat alleen op Eutelsat 9 speelt bij één transponder , blijft bestaan.

Dank jullie allemaal voor het meedenken in dit topic en uiteraard  houd ik jullie op de hoogte van de verdere ontwikkeling.

Tot zover dan maar even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is in satellietland altijd iets, vind ik, dat je niet graag doet en dat is de sateliettuner via de fabrieksinstellingen helemaal terugzetten naar o , zoals je hem ook aangeleverd heb gekregen , waarbij alle instellingen weer naar de beginwaarden worden teruggezet..

Ik heb bij de octagon SX 88+ naar die fabrieksinstellingen gezocht , deze gevonden en overwogen, of terugzetten zinvol zou kunnen zijn , om het probleem

gesignaleerd in dit topic  met Eutelsat 9 12074 V 30000 op te lossen. Zo gezegd, zo gedaan en wat bleek................................... 12074 V 30000 op Eutelsat 9 geeft weer uitstekende kwaliteit, na het terugzetten naar de beginwaarden en ook de andere vertikale transponders op Eutelsat 9 doen het prima

Vreemd , dat ik niet eerder op dit idee ben gekomen, want het is eigenlijk toch wel eenvoudig  :D

 

Nogmaals dank aan allen en wat mij betreft kan dit topic nu definitief worden gesloten.

 

 

 

.

 

.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...