Ga naar inhoud


Eutelsat 9 B transponder 12074 V 30000


Gast Thriller

Aanbevolen berichten

Het is de OCTAGON SX 88+  H.265 /MPEG4 - HD/SD, DVB-S2 Multistream Tuner.

Je kunt hier alleen maar bij het wijzigen van de transpondergegevens , zoals ik dit al eerder in dit topic heb trachten aan te geven , kiezen uit frequentie, polarisatie en symbolrate,

Ik zou niet weten, hoe deze transponderspecificaties dan uitgelezen zouden moeten worden ; hoe het wel zou moeten, hoor ik dan graag.

 De  FEC , PIT worden automatisch op de juiste instelling gezet en zijn niet benaderbaar , de software updates komen automatisch via internet binnen.

ik kan inderdaad alle vertikale transponders van Eutelsat 9 niet ontvangen.

De overige satellieten hebben geen enkel probleem met de vertikale transponders !

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je geen enkele vertikale transponder kan ontvangen op deze enige satpositie, dan kan het zijn dat je LNB voor deze satpositie kapot is.

Ik heb zelf gisteren de LNB moeten vervangen, die voor Hotbid bedoeldi s omdat het opeens geen horizontale transponders meer kon ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ketupa zei:

Als je geen enkele vertikale transponder kan ontvangen op deze enige satpositie, dan kan het zijn dat je LNB voor deze satpositie kapot is.

Ik heb zelf gisteren de LNB moeten vervangen, die voor Hotbid bedoeldi s omdat het opeens geen horizontale transponders meer kon ontvangen.

 

Dat lijkt wel telepathie ; ik heb zelf ook aan het vervangen van de lnb zitten denken , maar ik vond het vreemd, dat hij alleen op de Eutelsat 9

geen vertikale transponders kon vinden en op andere satellieten wel.

Dit werpt een heel andere kijk op de zaak; bedankt ketupa ; ik ga morgen de LNB vervagen en ben benieuwd , of het wat oplevert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De 13/18 Volt omschakeling van de ontvanger kan defect zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ceesv zei:

De 13/18 Volt omschakeling van de ontvanger kan defect zijn.

Dat is inderdaad ook een reëele mogelijkheid ; ik kijk morgen eerst even, of het vervangen van de lnb misschien soelaas biedt ; bedankt CEESV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er van uit dat je meerdere satellieten ontvangt.
De lnb voor de Eutelsat 9 heeft denk ik 2 aansluitingen. Het is heel goed mogelijk dat de ene aansluiting wel goed werkt en de andere aansluiting problemen heeft zoals in dit geval de verticale transponders niet door geeft.
Dit is makkelijk te controleren door de aansluitingen op de lnb even te verwisselen. Dan zal het probleem bij de andere ontvanger komen te liggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie bericht 2 maar geen reply op gehad.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, bellejt zei:

zie bericht 2 maar geen reply op gehad.

Kabels zijn verwisselt , maar geen resultaat

 

11 uren geleden, Sprietje zei:

Ik ga er van uit dat je meerdere satellieten ontvangt.
De lnb voor de Eutelsat 9 heeft denk ik 2 aansluitingen. Het is heel goed mogelijk dat de ene aansluiting wel goed werkt en de andere aansluiting problemen heeft zoals in dit geval de verticale transponders niet door geeft.
Dit is makkelijk te controleren door de aansluitingen op de lnb even te verwisselen. Dan zal het probleem bij de andere ontvanger komen te liggen.

 

Ik gebruik een STAB  ROTOR HH120  voor de ontvangst van meerdere satellieten, De rotortaansluitingen zijn gecontroleerd , maar daar is niets mis mee . Vandaag ga ik de LNB van de rotor vervangen en kijken, wat er dan gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de LNB vervangen , maar het probleem blijft op Eutelsat 9 , dat de vertikale transponders op die satelliet niet te ontvangen zijn met de OCTAGON SX 88+.

Zoals gezegd geeft dit op alle andere satellieten geen enkel probleem, noch horizontaal , noch vertikaal.

Zou inderdaad dan de 13/18 volt omschakeling van de Octagon SX 88 + defect zijn, zoals CEESV al heeft geopperd ?

Blijft dan toch overeind staan, dat Octagon SX 88 + goed functioneert op alle andere satellieten.

Zou een fabrieksreset soulaas kunnen bieden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of het signaal is te zwak, of er staat een fout in je transponderlijst.

Die transponder eens wissen en opnieuw inlezen zou dan de oplossing kunnen zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ceesv zei:

Of het signaal is te zwak, of er staat een fout in je transponderlijst.

Die transponder eens wissen en opnieuw inlezen zou dan de oplossing kunnen zijn.

Ik heb deze optie gisteren al uitgevoerd , helaas zonder resultaat.

Ik zie zojuist, dat ik nu ineens wel de vertikale transponders van  Eutelsat 9 kan ontvangen, echter..............  de gewraakte transponder

12074 V 30000 nog steeds niet.

Ik denk, dat ik de volgende software update van Octagon via wifi nu maar even afwacht; zij doen dat vrij consekwent ; de laatse was van 14-12-2019. Meestal komen er 2 per maand binnen en dan eens kijken , of dit invloed heeft op het gesignaleerde probleem in dit topic.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk de transpondergegevens eens na,hier te vinden.

Te wijzigen tijdens voor het zoeken.

Ga naar vooraf in gestelde transponder en ga naar 'door gebruiker ingestelde transponder' en kijk de gegevens na.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...