Ga naar inhoud


Eutelsat 9 B transponder 12074 V 30000


Gast Thriller

Aanbevolen berichten

45 minuten geleden, Satneef zei:

Kijk de transpondergegevens eens na,hier te vinden.

Te wijzigen tijdens voor het zoeken.

Ga naar vooraf in gestelde transponder en ga naar 'door gebruiker ingestelde transponder' en kijk de gegevens na.

Gegevens  staan  allemaal goed.

 

18 minuten geleden, bellejt zei:

zet eens deze satelites xml in de box.Reboot en check

satellites.xml 523.19 kB · 1 download

Nooit gewerkt  met satelites.xml en zou niet weten hoe dit moet;  leeftijdsouderdom speelt ook een rol.

 

17 minuten geleden, satmaat zei:

Volgens de specificaties kan de box blindscannen.
Probeer eens een blindscan.

 

– Hardware BlindScan (Blindsuche) Support mit niedrigen Symbolraten (Low Symbol Rate Support)

https://www.octagon-germany.eu/produkte/digital-receiver/hdtv-receiver/satellit-dvb-s2/sx88p/

 Al verschillende malen uiteraard Blindscan geprobeerd ; helaas geen resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Een net te laag signaal niveau kan ook dit probleem veroorzaken.

Staat de skew van je LNB optimaal ingesteld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ceesv zei:

Een net te laag signaal niveau kan ook dit probleem veroorzaken.

Staat de skew van je LNB optimaal ingesteld?

Op mijn satlink satellietfinder, die ik op de F-connector van de koka 9 eca binnenshuis heb aangesloten krijg ik een s/n van 14.9 en een groene balk van 73% kwaliteit.

Ik heb de skew van de LNB loodrecht naar beneden staan , omdat ik o.a. voor Eutelsat 9 een stab rotor HH 120 gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Thriller zei:

Op mijn satlink satellietfinder, die ik op de F-connector van de koka 9 eca binnenshuis heb aangesloten krijg ik een s/n van 14.9 en een groene balk van 73% kwaliteit.

Ik heb de skew van de LNB loodrecht naar beneden staan , omdat ik o.a. voor Eutelsat 9 een stab rotor HH 120 gebruik.

Op welke transponder is dat gemeten dat je 14,9 db hebt en 73% signaalkwaliteit?

Welke schotel gebruik je precies?

Ja de aansluiting recht naar beneden is optimaal voor satellieten die geen pré-skew hebben maar er zijn vele satellieten die wél een pré-skew hebben.

Astra 1-2-3 hebben een pré-skew van 7,5 graden, bijna alle Eutelsat satellieten 3,5 graden zo ook de 9e.

Misschien helpt het dat als je de schotel naar het zuiden hebt staan, je de aansluiting niet recht omlaag zet maar 4 graden linksom draait als je achter tegen de lnb kijkt.

hoek van 4 graden.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even voor je gekeken,maar ik heb op Xite gewoon beeld,met een signaalsterkte van 12,5 DB.

Op 11747 Horizontaal (Spike) heb ik 13,1 DB signaalsterkte,iets sterker dus.

Op 11727 Vertikaal (Ziggo sport select) heb ik zelfs 13,7 DB.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

satelites.xml moet je via FTP naar de box sturen in etc/tuxbox. Zou me niet verwonderen als in jouw satelites.xml er iets ontbreekt van gegevens.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Sprietje zei:

Op welke transponder is dat gemeten dat je 14,9 db hebt en 73% signaalkwaliteit?

Welke schotel gebruik je precies?

Ja de aansluiting recht naar beneden is optimaal voor satellieten die geen pré-skew hebben maar er zijn vele satellieten die wél een pré-skew hebben.

Astra 1-2-3 hebben een pré-skew van 7,5 graden, bijna alle Eutelsat satellieten 3,5 graden zo ook de 9e.

Misschien helpt het dat als je de schotel naar het zuiden hebt staan, je de aansluiting niet recht omlaag zet maar 4 graden linksom draait als je achter tegen de lnb kijkt.

hoek van 4 graden.PNG

Dat is de "beruchte "transponder 12074 V 30000 waar deze kwaliteit op is gemeten ; ik gebruik een Nedis 120cm schotel . Ik heb de skew van de lnb

4 graden  linksom gedraaid  , geen resultaat.

Ik was al van plan, om een e-mail aan Octagon-Germany te gaan sturen over dit probleem ; kun je de Duitse taal ook weer eens verder opfrissen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de goede orde:

Ik gebruik de satellietinstallatie alleen maar voor het FTA gebeuren.

Voor het betaalpakket hebben wij een abonnement bij T-Mobile ( glasvezel televisie )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de signaalsterkte te meten heb je geen abonnement nodig.

En is de signaalsterkte op de gehele transponder hetzelfde.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Satneef zei:

Om de signaalsterkte te meten heb je geen abonnement nodig.

En is de signaalsterkte op de gehele transponder hetzelfde.

Ik zie het verband helaas niet met het abonnement , dat wij op onze glasvezel kabel hebben ( TV, INTERNET ) Dat staat helemaal los van dit topic.

 

7 minuten geleden, Sprietje zei:

Het gaat dus om een schotel van 110cm, nou daar moet je meer dan genoeg signaal mee ontvangen als die goed staat uitgericht.

Ik zou maar eens een andere satellietontvanger aansluiten.

 Lees mijn 1e openingstopic  over satelliettuner A en B , waarin ik heb getracht uit te leggen , wat ik heb aangesloten en wat er wel of niet functioneert.

Daaruit mag blijken, dat het een Octagon SX88+ probleem is !

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zegt een rotor.Wat ik nog niet heb zien passeren is of je 2 kabels hebt naar de box ? Had eerder gevraagd deze te verwisselen maar geen antwoord op gehad.Het is geweten dan er bij bepaalde Octagons een probleem is met looptrough.Als dat hier van toepassing is natuurlijk.Zet eens klaar en duidelijk mss hoe alles is aangesloten kwa tuners en schotels.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

 

Als ik het goed begrijp zie je in onderstaand instellingenscherm van je Octagon ontvanger als je uit de satlist 9E kiest en voor TP 12073/V/30000 wel strenght, maar geen quality.

Als je een TP kiest, die je wel ontvangt zijn de overige instellingen dan gelijk (behalve de TP natuurlijk).

Eventueel kun je wijzigingen aanbrengen in de instellingen: je kunt het effect daarvan zien wanneer er na de aanpassing wel quality is.

 

 

Knipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, bellejt zei:

je zegt een rotor.Wat ik nog niet heb zien passeren is of je 2 kabels hebt naar de box ? Had eerder gevraagd deze te verwisselen maar geen antwoord op gehad.Het is geweten dan er bij bepaalde Octagons een probleem is met looptrough.Als dat hier van toepassing is natuurlijk.Zet eens klaar en duidelijk mss hoe alles is aangesloten kwa tuners en schotels.

Er loopt één satellietkabel naar binnen  en met een triax 2-weg splitter gaat hij naar twee aparte sateliettuners ( octagon SX 88 + ) en ( Arrox Spider ),

 

ieder  een eigen aparte ingang( om beide tuners  te kunnen vergelijken ) en dus geen loopthrough . Naast de 120cm schotel met rotor  heb ik nog twee vaste schotels , een Triax 88cm en een Triax 64cm ,dit, omdat het bereik van mijn rotor door huizen beperkt is en ik toch een aantal satellieten,die niet met de rotor ontvangen kunnen worden , wil zien.

Deze drie  schotels  worden geassembleerd met een SPAUN SAR 212 WSG (committed ) en een SPAUN SUR 211F WSG ( uncommitted ).

Vanuit de Spaun SUR 211 F WSG loopt één  coaxkabel naar binnen via de receiveraansluiting van de SUR 211 F.

Deze confuguratie werkt probleemloos , behalve dan dat op de octagon sx88 + één transponder op Eutelsat 9 niet  werkt, wat op zich geen probleem is,

door eenvoudig weg op de Arrox Spider over te schakelen , die volledig probleemloos draait.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...