Ga naar inhoud


Installateur in Brussel


FrankAdem

Aanbevolen berichten


Totale onzin dat een installateur niet wil komen om een wat gecompliceerde schotel uit te richten.

 

Het is wel zo dat als in je auto je koppeling kapot is en je komt er bij de garage er zelf mee aandragen, dat ze dan niet echt vrolijk worden om dat ding in te bouwen.

 

Bedrijven of installateurs moeten toch een minimale winstmarge/arbeidsloon kunnen verdienen om hun bedrijf in leven te houden.

Voor een schotel met meerdere LNC´s zal een installateur toch duidelijk wat meer tijd moeten rekenen en met de opdrachtgever een gesprek moeten hebben met hoeveel deelnemers, welke satellieten, welke programma´s, of tererstrische programma´s aangevoerd moeten worden, decodering, satellietprovider(s), kabelwegen en de juiste plaats van opstelling.

Dat kost tijd om te plennen. Dan de opbouw, africhten, aarding, instellen, meetprotocol en uitleg.

Dus een heel project waar zo´n installateur....ik zeg maar wat, een hele dag mee bezig is. Met een uurtje is het in ieder geval niet gedaan.

Dus je kunt zelf aanrotzooien, hier op het forum komen vragen tot in de eeuwigheid, 10 meningen krijgen en het dan gefrustreerd opgeven of het door ervaren professionals laten doen. Zelf de keus.

En een installateur komt niet en gaat zitten hannesen met een malletje en template maar zet de LNC´s er zo op, denkt na over welke satellieten de minste veldsterkte hebben en bepaald gelijk tijdens het afstellen met hun meetapparutuur wat de beste opstelling is, voor jouw lokatie en situatie. En meet de betreffende LNC één voor één in. Dat rommelen met een malletje en template is wat voor leken die het zelf willen proberen.

En echte tegelzeter plakt de tegels zo tegen de badkamermuur zonder hulpmiddelen als afstandskruisjes, etc. Hij zou zich schamen.

 

(ik ben benieuwd wat er nou weer voor een shitstorm op me afkomt).

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Totale onzin dat een installateur niet wil komen om een wat gecompliceerde schotel uit te richten.

 

Het is wel zo dat als in je auto je koppeling kapot is en je komt er bij de garage er zelf mee aandragen, dat ze dan niet echt vrolijk worden om dat ding in te bouwen.

 

Bedrijven of installateurs moeten toch een minimale winstmarge/arbeidsloon kunnen verdienen om hun bedrijf in leven te houden.

Voor een schotel met meerdere LNC´s zal een installateur toch duidelijk wat meer tijd moeten rekenen en met de opdrachtgever een gesprek moeten hebben met hoeveel deelnemers, welke satellieten, welke programma´s, of tererstrische programma´s aangevoerd moeten worden, decodering, satellietprovider(s), kabelwegen en de juiste plaats van opstelling.

Dat kost tijd om te plennen. Dan de opbouw, africhten, aarding, instellen, meetprotocol en uitleg.

Dus een heel project waar zo´n installateur....ik zeg maar wat, een hele dag mee bezig is. Met een uurtje is het in ieder geval niet gedaan.

Dus je kunt zelf aanrotzooien, hier op het forum komen vragen tot in de eeuwigheid, 10 meningen krijgen en het dan gefrustreerd opgeven of het door ervaren professionals laten doen. Zelf de keus.

En een installateur komt niet en gaat zitten hannesen met een malletje en template maar zet de LNC´s er zo op, denkt na over welke satellieten de minste veldsterkte hebben en bepaald gelijk tijdens het afstellen met hun meetapparutuur wat de beste opstelling is, voor jouw lokatie en situatie. En meet de betreffende LNC één voor één in. Dat rommelen met een malletje en template is wat voor leken die het zelf willen proberen.

En echte tegelzeter plakt de tegels zo tegen de badkamermuur zonder hulpmiddelen als afstandskruisjes, etc. Hij zou zich schamen.

 

(ik ben benieuwd wat er nou weer voor een shitstorm op me afkomt).

Ik heb zo'n shitstorm.😎

 

Zo'n tegelzetter laat ik liever bij iemand anders werken. Heb heel wat geks gezien waar ze zich geen moment schaamden. 😁

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kiekiek zei:

Zoveel satboeren en installateurs zijn er niet meer.

 

Ik ken de situatie in Belgie niet maar in Duitsland wel.

Daar is ieder elektrisch installatie Büro (vroeger heette dat Electricien) gecertificeerd. Dat zijn geen boeren.

De eigenaar en meestal de voorwerker heeft een Meisterbrief en kan alleen dan als hij zo´n brief heeft zo´n bedrijf voeren.

Die doen electrische laagspannings installatie tot 690 volt, antenne-bouw en satelliet aanleg/installatie, internet/IP aanleg, telefoon,

security/bewaking, huis-domotica en vaak ook bliksem inslag protectie.

Kortom, een heel pakket. Ze leggen in nieuwbouwwoningen de hele infrastruktuur aan.

Die hebben verstand van zaken. De eigenaar heeft een Meisterbrief en kan alleen dan z´n bedrijf voeren. Er zijn er veel van in Duitsland en dat zal in Belgie/Nederland niet anders zijn.

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Totale onzin dat een installateur niet wil komen om een wat gecompliceerde schotel uit te richten.

 

Het is wel zo dat als in je auto je koppeling kapot is en je komt er bij de garage er zelf mee aandragen, dat ze dan niet echt vrolijk worden om dat ding in te bouwen.

 

Bedrijven of installateurs moeten toch een minimale winstmarge/arbeidsloon kunnen verdienen om hun bedrijf in leven te houden.

Voor een schotel met meerdere LNC´s zal een installateur toch duidelijk wat meer tijd moeten rekenen en met de opdrachtgever een gesprek moeten hebben met hoeveel deelnemers, welke satellieten, welke programma´s, of tererstrische programma´s aangevoerd moeten worden, decodering, satellietprovider(s), kabelwegen en de juiste plaats van opstelling.

Dat kost tijd om te plennen. Dan de opbouw, africhten, aarding, instellen, meetprotocol en uitleg.

Dus een heel project waar zo´n installateur....ik zeg maar wat, een hele dag mee bezig is. Met een uurtje is het in ieder geval niet gedaan.

Dus je kunt zelf aanrotzooien, hier op het forum komen vragen tot in de eeuwigheid, 10 meningen krijgen en het dan gefrustreerd opgeven of het door ervaren professionals laten doen. Zelf de keus.

En een installateur komt niet en gaat zitten hannesen met een malletje en template maar zet de LNC´s er zo op, denkt na over welke satellieten de minste veldsterkte hebben en bepaald gelijk tijdens het afstellen met hun meetapparutuur wat de beste opstelling is, voor jouw lokatie en situatie. En meet de betreffende LNC één voor één in. Dat rommelen met een malletje en template is wat voor leken die het zelf willen proberen.

En echte tegelzeter plakt de tegels zo tegen de badkamermuur zonder hulpmiddelen als afstandskruisjes, etc. Hij zou zich schamen.

 

(ik ben benieuwd wat er nou weer voor een shitstorm op me afkomt).

Snap ook niet dat een monteur niet langs zou willen komen, het is zijn brood toch....?

 

In dat geval, mijn geval ook:

 

Met zelf aan rotzooien heb ik het wel geleerd en kan ik met zekerheid stellen dat het minimaal zo netjes en goed gebeurd dan met een zogenaamde professional. Dat komt mede door de bijdragen hier van onder andere Sprietje, heerlijk rommelen met die malletjes. Daar heb ik en velen veel aan gehad en ben blij dat het zo kan. Op die manier steeds beter de boel kunnen doorgronden en verder leren kijken. Van goedkoop Amstrad schotelsetje naar een degelijke Fuba en vanalles ertussenin gehad. Puur alleen door informatie hier op het forum, proberen, kijken en verder ontwikkelen dus. Het is allemaal wel ook gevoel en interesse, heb je 2 of 3 linkerhanden dan blijft het lastige materie...

 

Tegelzetter, wat is mis een tegelzetter die zo'n hulpmiddel gebruikt dan? Wat een onzin, misschien bedoel je een geoefende tegelzetter met gevoel ontwikkeld die het vak al jaren beheerst? Vaak gebruikt ze men niet omdat de tegels niet exact hetzelfde zijn of de muur niet 100 procent recht. Dan is die genoodzaakt het beter niet te gebruiken om het beste uit te kunnen komen ;-). 

 

Tot zover mijn shitstorm hahaha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, erwinnaar zei:

Tegelzetter, wat is mis een tegelzetter die zo'n hulpmiddel gebruikt dan?

 

Dat was natuurlijk maar een grapje. Sarcastisch bedoeld zoals Trump zou zeggen.

Ik geloof dat ik in grote lijnen wel gelijk heb.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja das waar ook, 

 

Terugkomend op onderwerp: wij hobby mensen hebben doorgaans wel apart spul, de grote menigte hebben doorgaans een wok van Triax met duo lnb dat redelijk te doen is, wordt het een verhaal met schakelaars, vele lnb's, rotoren noem maar op, dan blijven de dozenschuivers wel achter in de lage landen. 

 

Ooit paar keer in de Bondsrepubliek (daarom Fuba..) geweest bij een firma, dat ademt gewoon professionaliteit uit...(daarmee ook prijs/kwaliteit), dat is toch anders dan die schimmige winkeltjes in NL met neonverlichting en tevens verkoop mobieltjes enz....de aantal goede toko's in NL niet nagelaten natuurlijk, die zijn er wel maar zeer beperkt conform de afname (veronderstelling) van het sat gebeuren in NL en ik denk Belgie ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had in de randstad ook een prima installateur. Winkel met electronica onderdelen, scanners en sat apparatuur. Prima installatie, prima service. Helaas wegens gezondheidsredenen gestopt.. Nog geen nieuwe gevonden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Daar is ieder elektrisch installatie Büro (vroeger heette dat Electricien) gecertificeerd. Dat zijn geen boeren.

 

Er zijn ook uitzonderingen. Daarom kijken wij graag naar het programma Marktcheck voor vermaak.  

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die uitzonderingen zijn er inderdaad en het programma waar we telkens drie of vier "Handwerker" uitnodigen die het probleem gaan oplossen kennen velen.

Bijzonder vermakelijk hoe die ongeschoolde prutsers die zonder de bijlage en een werkomschrijving / opdracht aan de slag gaan.

In het programma laten ze ook altijd het blondje het probleem uitleggen aan de uitgenodigde firma (firma, haha).

 

Maar je zult er toch zelf naast moeten staan of de oplevering moeten controleren.

En je begint als consument met een duidelijke omschrijving van je probleem en wens, waarna de vakman (installateur) je een voorstel doet hoe hij het gaat doen en met welke middelen en stuurt je een opdrachtbevestiging.

 

Alle firma's op installatiegebied staan in de gele gids. (en je kijkt ook even op de kamer van koophandel inzake die firma)

 

 

 

 

 

Algemene_Voorwaarden_voor_Installatiewerk_voor_Consumenten_(AVIC)_2016.pdf

aangepast door Tonskidutch
woordje

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...