Ga naar inhoud


Usb overzetten naar fat32ik hoop dat ik in het juiste


Gast peterp

Aanbevolen berichten

Windows format ziet geen FAT32 meer ook al is de stick in FAT32 geformatteerd, het zal enkel NTFS en ExFat laten zien om mee te formatteren, Windows Explorer laat wel zien waar de stick in geformatteerd is. En vergeet ook niet dat niet elke USB Stick goed werkt op elk apparaat zo heb ik sticks die het helemaal niet goed doen met opnames en anderen weer wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik hou het voorlopig voor gezien MAAR even een zijstraat ,, nu ga ik bijvoorbeeld weer een usb stick kopen maar op de verpakking staat niet vermeld  fat 32, ntfs of ex fat hoe kan ik dat dan te weten komen ????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijken naar de eigenschappen van de USB stick in windows verkenner?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, peterp said:

Ik hou het voorlopig voor gezien MAAR even een zijstraat ,, nu ga ik bijvoorbeeld weer een usb stick kopen maar op de verpakking staat niet vermeld  fat 32, ntfs of ex fat hoe kan ik dat dan te weten komen ????????

Op sommige verpakkingen staat wel vermeld waar de stick in geformatteerd is, maar als het grote opslag sticks zijn kun je er vanuit gaan dat het tegenwoordig meestal ExFat zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de laatste tijd hier opgelet en nergens staat er op ex fat , fat 32 of ftns en zoals ik al vertelde heb ik een phillips usb stick gekocht 64 GB en er stond nergens op de verpakking of het ex fat/fat32 of nfts was, pas toen ik de usb aansloot op de pc zag ik dat het FAT32 is of had ik een 128 usb moeten kopen ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

probeer de stick gewoon te formatteren in de windows explorer...

Hier lukt dat altijd... ook als ik fat32 nodig heb gaat dat...

Ik zou eventueel het "snelle formatteren" af-vinken... dat duurt langer, maar misschien is dat de oplossing.

 

format.jpg.856766de078d55ac2b65afb6039602e2.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, peterp zei:

Ja dat heb ik al geprobeerd maar ik zie dan alleen nfts en exfat  die fat32 staat er niet bij misschien dat jij op w7 draait 

 

Klopt. Net geprobeerd. Bij een 32 Gb stick is de mogelijkheid er wel. Bij een 64 Gb stick ontbreekt de mogelijkheid.

Indertijd heb ik een 300 Gb HDD geformatteerd in FAT32 met een 3rd party software.

Kijk eens naar: https://2tware-fat32format.soft112.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw kwam vandaag thuis met 2 externe HDDs die niet meer gebruikt worden op de werkplek, toen ik vroeg of ze nog in MAC formaat waren geformatteerd kreeg ik als antwoord nee ik heb ze beiden in FAT32 geformatteerd voor je. Duidelijk voor mij nu dat een MAC gewoon 1TB en 2TB HDDs kan formatteren in FAT32. Aangezien ik nooit MAC gebruik wist ik dit niet maar voortaan mag mijn vrouw een grote USB stick voor mij formatteren op haar werk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als ik problemen had met een stick die een bepaald apparaat niet wou lezen, liet ik dat apparaat zelf de stick formatteren.

Beste garantie, dat dat apparaat daarna ook met de stick overweg kon.

 

Maar... ik weet niet of alle apparaten dan ook die format-mogelijkheid hebben?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...