Ga naar inhoud


Petitie analoge FM bij Ziggo gesloten


Eduard07

Aanbevolen berichten

Na een looptijd van drie maanden en veelvuldige publiciteit via diverse kanalen is per vandaag de petitie voor behoud analoge FM bij Ziggo geëindigd.

 

Totaal aantal ondertekenaars:  1410.

https://petities.nl/petitions/analoge-fm-radio-via-de-ziggokabel-moet-blijven?locale=nl

 

Lijkt me eerder een geruststelling voor Ziggo dat analoge FM dit jaar kan stoppen en een tweede verlenging van de vergunning hiertoe geen lucratieve stap is.

(Dit in tegenstelling tot wat de petitie zelf beweert.) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb op meerdere sites herhaaldelijk - gedurende de gehele drie maanden - aandacht voor de afschakeling en de petitie voorbij zien komen. Ook op de Ziggo gebruikers-site. 

Compleet met link naar de petitie.

 

En als er in de petitie gesproken wordt over honderd-duizenden gedupeerden, dan zie ik dat aantal in de verste verte niet weerspiegeld in 1410 ondertekenaars.

 

Er was ook een speciale FB pagina aangemaakt, maar ook die lijkt niet veel bezocht te zijn.   

 

Om eerlijk te zijn: ik denk dat er inderdaad niet veel Ziggo abonnees meer zijn die nog een oude analoge FM tuner/(versterker) in gebruik hebben.

Het probleem is trouwens meestal oplosbaar met een goede externe ether antenne, dus er is (gelukkig) een alternatief voor dit type ontvanger. Je hoeft hem niet af te danken, zoals dat wel het geval is met een hoop andere apparatuur door verandering van de uitzendtechniek. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

mijn fm tuner heeft 2 antenne ingangen.

op ingang A is het ziggo kabel signaal aangesloten

op ingang B is een draaibare 5 elements buiten FM antenne aangesloten

 

tussen de antenne ingangen is eenvoudig te schakelen door de toetst A/B op de ontvanger

  • Bedankt 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...