Jump to content
Con

Debian down, welke log heb ik nodig?

Recommended Posts

Ik heb een melkpak (Gigabyte) met Debian daarop.

Om 13.25 is deze down gegaan, had dat pas om

16.00 uur in de gaten.

Uit en aangezet en gaan met die banaan.

Welke logfile kan ik raadplegen wat er aan de hand

is geweest.

Kern.log en syslog bieden geen uitkomst.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By lspecial
      Hallo;
      Bestaat er in Linux Mint een programma zoals verkenner in Windows?. Heb Linux mint op mijn oude Windows 7 computer gezet dus het is nog zoeken hoe en wat.
      M.v.g.
    • By krui21
      Hallo medesatters,

ik ben al een paar dagen bezig met een nieuw project: Ambilight via mijn zgemma.
      - De arduino uno geprogrammeerd met fastlight (werkt correct op windows)
      - Daarna Enigmalight geinstalleerd, en de configfile aangepast.

[device]
      name ambilight
      output /dev/tty....
      type momo
      interval 20000
      prefix 41 64 61 00 18 4D
      channels 60
      rate 500000
      debug off

-Als ik telnet: cat /proc/tty/drivers naar mijn zgemma dan staat hij er netjes tussen:

/dev/ttyACM  166  0-255 serial,  dus denk dat de zgemma de arduino wel herkend, maar ga ik naar de instellingen van
      enigmalight dan is dev/ttyACM niet te vinden in de lijst, en ook niet als ik via wsftp ga zoeken in de map dev/

Ik blijf hier hangen en kom echt niet verder, hoop dat iemand het wel werkende heeft en mij misschien weer een beetje op gang kan helpen....

Thanks !!!
    • By MySat
      Uitdaging:

In een huis met 4 enigma boxen op dezelfde image heb je ook het nodig onderhoud aan deze oplossing. Ik zou dit graag centraal doen door bijv de zenderlijsten centraal bij te houden en dan "uit te delen" aan de boxen in het huis. Alvorens allerlei scripts er op los te laten, eerst eens de vraag of hier standaard oplossingen voor zijn zoals:
      - plugins of
      - provision server oplossingen of
      - scripts

Het zou mooi zijn indien er een webbased interface beschikbaar is voor het managen van allerlei aspecten, maar ik weet dat dit mogelijk nu een brug te ver is.

Ben benieuwd of een van jullie dit inmiddels opgelost hebben en zoja op welke manier.
    • By Ambilight
      vraagje
      ik heb een fujitsu Siemens TX 100 Sp3  Xeon E3-1230 V2 3,3 ghz

daar zitten 2 netwerk kaarten onbord ik heb Debian 10 geinstaleerd
      en zou graag alle 2 netwerk kaarten in actie zien hoe moet ik dat instellen
      graag jullie hulp een stappen plan graag kom er zelf niet uit want als ik de ene aan zet gaat de andere uit

• By Ambilight
      Hoi Jongens ben op zoek naar het volgende
      HANDLEIDING OSCam server  Installeren op een Debian 10 en Ubuntu 18.04.3 LTS /19.10  PC ( in mijn geval op Dell T3500 Xeon W3530 2,8 Ghz  )
      ook graag installatie gids voor de Reader Omnikey 3121 USB / Smargo Reader

Dit had ik  klopt dit nog zo niet wat moet er dan anders ?
      graag jullie raad en advies

*** Compileren van Oscam ***

Open Putty
      Dit is vergelijkbaar met het Terminal venster wat je eerder had op de server zelf.
      Log in als ROOT
      Zorg eerst voor alle drivers zoals libusb-smargo-libcrypto-pcsc-pthread  enz….. op je linux server.
      Deze stap hoef je slechts 1 keer te doen. Volgende keer compilen hoef je alles boven de lijn dus niet meer te doen.
      cd
      apt-get install openssl libssl-dev gcc g++ pcscd pcsc-tools libpcsclite1 libpcsclite-dev cmake make libpthread-stubs0 libpthread-stubs0-dev libncurses5 libncurses5-dev wget bzip2
      wget http://cdnetworks-us-2.dl.sourceforge.net/project/libusb/libusb-1.0/libusb-1.0.8/libusb-1.0.8.tar.bz2
      wget http://garr.dl.sourceforge.net/project/libusb/libusb-1.0/libusb-1.0.8/libusb-1.0.8.tar.bz2
      tar xjvf libusb-1.0.8.tar.bz2
      cd libusb-1.0.8
      ./configure
      make
      sudo make install

# Nu alle drivers op de server aanwezig zijn kunnen we beginnen met compilen

cd /lib/
      sudo ln -s libcrypto.so.0.9.8e libcrypto.so.0.9.8

sudo apt-get install yum

cd /usr/local/bin/

sudo apt-get install subversion

Nu kan je de losse bestanden van de oscam versie gaan downloaden die je wilt compilen.
      Typ achter –r de versie die je wilt compilen. In dit voorbeeld gebruik ik OSCAM 1.20-unstable_svn build #7819
      Ik heb voor het gemak 2 locaties in deze Wiki gezet waar je deze vandaan kan halen. Er kan er immers wel eens
      een niet werken. En mochten ze beide niet werken, kijk dan hier naar een werkende link:
      “http://www.streamboard.tv/oscam/wiki/BuildingOscam”

sudo svn co http://streamboard.de.vu/svn/oscam/trunk/ -r 7819
      sudo svn co http://streamboard.tv/svn/oscam/trunk -r 7819

cd /usr/local/bin/trunk
      sudo apt-get install cmake

sudo mkdir build_dir

cd build_dir

sudo cmake /usr/local/bin/trunk

sudo make

Nu  is het compilen klaar.

Ga met WinSCP naar /usr/local/bin/trunk

Verplaats/Kopieer – oscam naar:/usr/local/bin