Ga naar inhoud


Regels schotel opstelling


trust

Aanbevolen berichten

29 minuten geleden, columbo zei:

waarom heb je een massieve staaf gebruikt in p.l.v een buis ?,dit last wat makkelijker en is nog sterker ook.

Wil je me nu vertellen dat een buis sterker is dan een massieve staaf van dezelfde buiten diameter van 72 mm  ??

De paal waar de Jaeger rotor aan zit is 90 mm , omdat ik een koker had van 80/80 zocht ik iets dat daar in paste en sterker was of net zo sterk als die 90 mm pijp .

Dat was een stuk ruw rond van 72 mm , als ik een pijp had gehad van dezelfde buiten diameter met een wanddikte van 12 mm , had ik die zeker gebruikt .

In de 15 mm plaat een gat gesneden (plasmasnijder) waar dat massieve stuk net doorheen paste .

Daarna beide afgelast , dat doe we tegenwoordig niet meer met een gasvlammetje  😏 maar elektrisch , niks moeilijk hoor .

Bovendien moesten in die staaf gaten komen met voldoende schroefdraad 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goed bezig, Trust!

VU+Solo SE OpenPli, Maxdigital Xp1000 Openpli, Technomate Tm 5402 HD M3 

ChannelMaster 180 cm met LNB Revolver voor Ku & 2x C Band,  Jaeger SMR 1224  63W - 76E

Triax 78Cm 19,2, 23,5, Deltastar Gregorian 90 cm 45W - 68,5E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even inhakend op de regelgeving.
Een woningbouwvereniging kan meestal weinig doen als je je schotel op een tegelvoet hebt staan, i.t.t. aan je muur of op dak bevestigd met een beugel of zo.
Voor een omgevingsvergunning is dat verschil er niet denk ik? Een vriend van me had nl. een uitschuifmast op een aanhanger gezet waardoor hij zonder vergunning een mast kon opzetten zei hij, maar in hoeverre gaat dat ook op voor een schotelantenne? En op een tegelvoet? Dus niet vastgemaakt aan huis of schuur.

 

En begint je achtererfgebied altijd (één meter na de rooilijn) bij je woning (=hoofdgebouw)? Dus een vrijstaande schuur voor je huis maakt niks uit?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe vraag je je werkelijk af waar ze zich druk om maken.

Alle masten voor telefonie boven op gebouwen kan allemaal en is geen gezicht.

Als straks 5G erbij komt wordt het nog erger.

aangepast door dirk044
  • Like 1

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb ooit aan de woningcorporatie een aanvraag gedaan voor het plassen van een antenne, ik moest een vergunning hebben voor een 27mc bakkie die al jaren vrij gegeven was. De antenne moest met banden om de schoorsteen geplaatst worden op zo'n manier dat deze met een halfjaar door de roest naar beneden zou komen. Ik heb mijn schotel aan een kleine mast die net boven de schuur in de tuin uitsteekt geplaatst, nou ja, met wat hulp. Nooit wat over gehoord tot een woonconsulent vroeg waar het voor was, ik zei dat ik zendamateur ben, heb ooit werkelijk examen gedaan, echter nog nooit thuis actief geweest. Of ik toestemming voor het plaatsen had, ja, een 27mc vergunning was al voldoende die niet al vrij gegeven was.

 

Ik heb de brief door iemand juridisch na laten lezen en die vroeg hoe hoog de flat waarin ik woon is. 12 meter, maar ik heb ook een tuin van 7,5 meter diep en 6.5 meter breed. Gefeliciteerd kreeg ik te horen, je mag een mast van 12 meter in je tuin plaatsen en een antenne van 3 meter erboven op met de 27mc vergunning die vrij gegeven is.

 

Een schotel mag daar ook in, echter zoals hier in het topic aangegeven wordt, beneden een meter is er niets aan de hand, tussen de 1 en 1,5 meter is een meldingsplicht meen ik van toepassing, vanaf 1,5 of 2 meter is een bouwvergunning voor de schotel nodig, niet voor de mast.

 

Ik wilde graag mijn buren te vriend houden, heb last van hoogtevrees als ik al op een trap sta, durf een schuin dak al helemaal niet op, de oplossing was dus snel gemaakt. Aan de schuur laag achter in de tuin met vrij uitzicht.

 

Nu weet ik wel dat woningcorporaties alles er aan doen om schotels te weren door te verbieden dat je mag boren, echter hoe hang je een zonnescherm op, met luchtankers? De bediening zit meestal aan de binnenkant of is met een stroomkabel door de muur geboord om van stroom te voorzien om het via een afstandsbediening te bedienen, er moet in dat geval ook geboord worden, of dat een antenne kabel en of een stroomkabel is doet dan niet meer ter zaken, probleem opgelost. 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@ilseonline 

Citaat   Ik heb ooit aan de woningcorporatie een aanvraag gedaan voor het plassen van een antenne, ik moest een vergunning hebben voor een 27mc bakkie 

Hoe lang is dat geleden ? en was dat in NL ?

De regelgeving is nogal onderhevig aan verandering , heb je de folder die ik aanhaalde gelezen ?

https://www.helpdeskbouwregels.nl/AfbeeldingById/65

 

Misschien heb ik het werk voor niets gedaan want tot nu toe nog geen schrijven gehad maar ik vindt het op het dak toch netter staan .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ilseonline ik weet niet wat voor een aanvraag je ooit gedaan had ,maar voor het PLASSEN van een antenne op dak ,""lijkt mij erg moeilijk""met zo,n relatief kleine straal een 27 Mc antenne te PLASSEN ,laat staan dat je daarvoor een vergunning kunt krijgen.🔔

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was niet voor een 27mc antenne, het ging om de schotel en een antenne voor 2m, 70cm en voor de toekomst 6m die ik niet op het dak, maar tegen de schuur in mijn tuin wilde zetten.

 

Gevolg was een brief over een 27mc vergunning die al lang vrij gegeven van vergunning is, daar keek ik dus verbaasd naar hoe gedateerd de woningcorporatie is.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...