Ga naar inhoud


Regels schotel opstelling


trust

Aanbevolen berichten

 dat stuk gaat over beschermd stadsgezicht en monumenten , lijkt me achterhaald / n.v.t. op mijn situatie .

 

Alleen het plaatsen van een schotelantenne met een doorsnede van meer dan één meter doch niet meer dan twee meter in de achtertuin (dus niet op of aan een gebouw) wordt op grond van het Besluit meldingplichtige bouwwerken aangemerkt als een meldingplichtig bouwwerk. Een schotelantenne die een grotere doorsnede heeft als hiervoor genoemd en in de achtertuin wordt geplaatst, is eveneens een vergunningplichtig bouwwerk. Schotelantennes met een doorsnede van minder dan één meter worden normaliter niet in de achtertuin geplaatst, maar op of aan een gebouw.

De Staatssecretaris van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer,

D. K. J. Tommel

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Woont Trust niet sinds 1998 op die plek?😁

 

😉

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, trust zei:

dat stuk gaat over beschermd stadsgezicht en monumenten , lijkt me achterhaald / n.v.t. op mijn situatie .

Ja, de regelgeving die in dat stuk (verschil 1 en 2 meter schotels) staat is inmiddels niet meer van kracht; dat klopt.
(Oeps, en het was een staatssecretaris, geen minister. Dat had ik er fout bij gezet.)

 

Het punt dat ik wilde maken was: Waarom wordt er in de (oorspronkelijke) regelgeving over al of niet vergunningsplicht voor schotelantennes niets vermeld of bepaald over bevestiging aan de gevel? Gingen ze ervan uit dat hij alleen op de grond of op het dak kon staan, en is er daarom niks over bepaald? In dat geval zou aan de gevel dus niet vergunningvrij zijn.

Of hebben ze vooral voor schotelantennes expliciet de diameter willen bepalen, en de hoogte mast+schotel; en de overige antenne- en mastregels wellicht eigenlijk ook voor schotels willen laten werken?

De staatssecretaris ging dus (in die link) in ieder geval ook uit van schotels op en aan een gebouw; dus ook aan de gevel was voor hem geen ongewone situatie.

 

En in de overheidsfolder staan over het bepalen van de hoogte ALGEMENE regels voor antennes, waarin geen verschil gemaakt wordt tussen schotelantennes en andere antennes; en waarin dus feitelijk de regel dat de 'voet'-hoogte pas gemeten wordt vanaf de dakhoogte, ook van toepassing wordt verklaard op schotelantennes!

 

 

11 uren geleden, trust zei:

In die folder staat :

3. Gaat het om een ander soort antenne, dan mag de hoogte (inclusief een eventuele antennedrager) niet hoger zijn dan 5 meter (vanaf de voet gemeten). Wordt een dergelijke antenne aan de gevel bevestigd, dan moet de antenne gemeten worden vanaf het snijpunt met het dakvlak2 .

N.B. Voetnoot 2 wordt naar verwezen zowel bij de schotelantenne, als bij de 'andere' antenne!

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-3-2020 om 21:35, ceesv zei:

Woont Trust niet sinds 1998 op die plek?😁

 

😉

sinds jan. 1974 

Nog geen schrijven in de bus 

Maar na 2 dagen noeste arbeid ziet het er nu zo uit , morgen de bekabeling afwerken en de camera's weer monteren .

Hoogte bovenkant schotel van de voet  2,5 mtr

rack.jpg

dakvoet 25-03-2020.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

50 minuten geleden, edbe zei:

ziet er profi uit 

Juist het profi gedeelte zie van buiten niet , het (lichte) rek draagt  eigenlijk niets bij .

Van de oude paal 110 cm afgeslepen en op zo'n zelfde 15 mm plaat gelast met extra drie verstevigingen .

Het geheel met vier st. M16 bouten met tussenmoeren gekoppeld zodat de paal exact waterpas gesteld kan worden .

De koker zit op twee plaatsen met acht st. M8 draadstangen door de muur vast .

 

36 minuten geleden, minplus zei:

Aardig gekloot en een mooie oplossing, Wim.

Vraag me af of het nodig was zolang je nog geen brief van wat zeikerds had ontvangen.

Maar het is zo leuk om te maken .

 

pole part.jpg

pole parts 1.jpg

pole inside.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, trust zei:

 

Juist het profi gedeelte zie van buiten niet , het (lichte) rek draagt  eigenlijk niets bij .

Van de oude paal 110 cm afgeslepen en op zo'n zelfde 15 mm plaat gelast met extra drie verstevigingen .

Het geheel met vier st. M16 bouten met tussenmoeren gekoppeld zodat de paal exact waterpas gesteld kan worden .

De koker zit op twee plaatsen met acht st. M8 draadstangen door de muur vast .

 

Maar het is zo leuk om te maken .

 

pole part.jpg

pole parts 1.jpg

pole inside.jpg

😁😁

Zo ken ik je helemaal. Schitterend! 😎

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doordat ik nog steeds 2/7 werk ( sinds 1973 ) bij de TD van het bedrijf  , kan ik vrij makkelijk aan de juiste materialen komen 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...