Ga naar inhoud


Marantz SR1030 Display niet meer leesbaar


MySat

Aanbevolen berichten

Heeft iemand een idee hoe ik een bedieningsdisplay van deze tuner/versterker wat helderder kan krijgen. Zelfs in het donker zie je zo goed als niets. Sevice manual wel gevonden maar daar wordt dit onderwerp niet behandeld.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zeker geen aanslag, maar de Elco's zal ik eens tegen het licht aan houden. Alvast bedankt voor deze tip

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Steve zei:

vervang C816 10uf/50v en C817 47uf/50v

 

Dank voor de tip. Oven aan, broodjes erin en we zijn er klaar voor ! Toch tijd genoeg ;-) Meld me weer met het resultaat

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

C816/C817 vervangen en ik heb weer een display. Dank !

 

Even een vraag aan de profs: Wat is de professionele manier van deze componenten vervangen ? Was niet van plan om de hele radio uit elkaar te halen om aan de onderkant te kunnen solderen dus het gebeuren aan de bovenkant weggeknipt en daar de condensatoren op gesoldeerd.. Doet iedereen dat of schroeft iedereen eerst het gehele apparaat uit elkaar.

 

Grtz

 

P.s: Heeft iemand een user manual voor het instellen van de tijd, kanalen enzo ? Werkt niet zoals ik het wil, maar kan de echte stappen hoe dit moet, niet op het internet vinden..

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, MySat zei:

Wat is de professionele manier van deze componenten vervangen

Professioneel is de soldeer verbinding de-solderen, met een tin zuiger en daarna het nieuwe component plaatsen en vast solderen.

 

Voor jezelf, wanneer je geen zin hebt om de hele radio uit elkaar te halen, het oude component eruit knippen en het nieuwe op de oude draadjes solderen.

Is niets mis mee!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, boarder zei:

 

Betalen voor een handleiding is mss wel een beetje te veel. Zeker als je niet weet wat er op de overige 8 pagina's staat...

 

Tnx anyway

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Professioneel is de soldeer verbinding de-solderen, met een tin zuiger en daarna het nieuwe component plaatsen en vast solderen.

 

Voor jezelf, wanneer je geen zin hebt om de hele radio uit elkaar te halen, het oude component eruit knippen en het nieuwe op de oude draadjes solderen.

Is niets mis mee!

 

 

 

(De)monteren is hier 98% van de benodigde tijd voor de reparatie op de pro-manier in deze radio. Maar ok, het is dus zoals ik verwacht had. Veel schroeven en weinig solderen.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...