Ga naar inhoud


Van Google en co. af.


Erwinnaar

Aanbevolen berichten

Enkel apparaten die niet verbonden zijn met het Internet hebben hier geen last van, maar wij willen allemaal genieten van de live streams  en andere online services en die van Google zijn gratis in ruil voor jou persoonlijke informatie terwijl ik zeker weet dat ook vrijwel alle betaalde services jou persoonlijke gegevens verzamelen. Ze doen het allemaal gratis of betaald dat maakt niets uit.

 

Nogmaals maak je er niet druk om ook al denk jij niets aan info te lekken weten ze aan de andere kant toch al precies wat jij wel of niet doet, en dit gaat met en na Corona nog veel erger worden zodat ze nog meer te weten komen en precies kunnen zeggen waar jij op een dag geweest bent en hoelang. Virus testen en gelijk je DNA registreren, bezoekje strand moet je straks met een app aanvragen en weet men ook precies dat je daar was. Je mobiele telefoon wordt al geruime tijd gevolgd om te zien waar jij jezelf naartoe verplaatst. Drones kijken in je huis of naar je auto terwijl je rijd en zien dat je onder het rijden belt of veels te hard rijd enz. Nah ik kan nog wel een tijdje doorgaan maar dat heeft ook weinig zin. We hebben gewoon al geen prive leven meer en ook al denk je dat wel te hebben heb je het toch helemaal niet welkom in de realiteit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uren geleden, Penthe zei:

Ik heb niets te verbergen

 

Deze bullshit hebben we nu al vaker ontkracht. Het is gewoon niet nodig dat jouw hele hebben en houwen op straat ligt. Het is bepaald niet slim om daar zo laconiek over te doen.

  • Bedankt 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet inderdaad heel voorzichtig zijn met wat op straat komt.

In nagenoeg alle gevallen leggen we het er zelf neer (die gegevens) en dat leidt tot rare kwesties. Zoals de preutsheid van onze samenleving en haar achtervolgingswaan.

Ook dit forum kan getroffen worden door een negatieve ranking van Google. Ik werd er zelf op gewezen door Michel toen ik een ondeugende geanimeerde gif van een paar wiegende borsten plaatste. De katholieke kerk in 1960 was strenger gezien die ranking.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Psychosammie said:

 

Deze bullshit hebben we nu al vaker ontkracht. Het is gewoon niet nodig dat jouw hele hebben en houwen op straat ligt. Het is bepaald niet slim om daar zo laconiek over te doen.

Dat doe ik ook helemaal niet maar ik doet geen rare dingen dus hoef me niet zo druk te maken, ik heb er ook nog nooit last mee gehad of van gehad dat zou genoeg bewijs moeten zijn.

 

Sommige mensen zijn gewoon paranoid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-5-2020 om 10:55, Penthe zei:

Dat doe ik ook helemaal niet maar ik doet geen rare dingen dus hoef me niet zo druk te maken, ik heb er ook nog nooit last mee gehad of van gehad dat zou genoeg bewijs moeten zijn.

 

Sommige mensen zijn gewoon paranoid.

Mee eens.

 

En Google is niet de enige.

Laatst kocht ik iets in een kleine webwinkel. 3 weken later kreeg ik een

mailtje van een stagiaire of ik mee wilde doen om een enquête in te

vullen voor zijn stage-opdracht. How bizar. Ofwel je gegevens na

een kleine aankoop gelijk op straat.

Ik doe uiteraard niet aan zulke praktijken mee maar verder heb ik

ook geen geheimen. Daarnaast valt er bij mij niets te halen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dit wil je toch helemaal niet? Die winkel verpatst jou e-mailadres aan één of andere puber.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erger nog, kan ook. Je gaat op een Website en die gozer heeft alles op zijn eigen servertje lopen en heeft ook je IP adres, hetgeen die niet mag opslaan maar wel doet.

Dat is precies hetzelfde als google analytics doet. Alleen wat hij niet doet is dat IP adres wissen.

Uit hoofde van de Privacy wetgeving mag je zo iets niet opslaan of je meld het de website gebruiker!

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En jij hebt gebrek aan humor. Ik heb vrijwel geen last van email spam want als ik me ergens opgeef gebruik ik Temp Mail. Spam is vervelend vandaar.

 

Ik had al gezegd dat ik geen gekke dingen doet, maar ben niet zo paranoid dat ik persee Google moet gaan blocken of andere instanties want deze kun je op een normale manier ook gewoon gebruiken zonder daar last van te hebben. Een adblocker is daarbij erg handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-5-2020 om 22:23, Penthe zei:

. Ik heb niets te verbergen

 

Ja, dat heb je wel. Want tussen jouw gegevens staan ook de gegevens van je contactenlijst.

Er zijn misschien mensen die het helemaal niet op prijs stellen dat hun gegevens via Jou bekend worden gemaakt bij Google of bij suikerberg. (Fakebook)
 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal speculatie want jij weet weet welke gegevens ik heb of doorgeef. Volgens mij is zelfs mijn telefoon nummer nergens bekend op het internet aangezien ik die nooit heb doorgegeven. En ik heb ook geen gegevens van anderen op mijn computer. Ik heb niets dus ook niets te verbergen, er valt niets te halen.

 

Tja je kunt openbaar lezen wat ik schrijf op forums bijv. maar ook daar geef ik geen persoonlijke informatie want zou niet weten waarvoor dit nodig is.

 

En als je helemaal niet wilt dat dit of dat moet je geen Internet gebruiken ook geen mobiele telefoon en in een hutje op de hei gaan wonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Penthe zei:

want deze kun je op een normale manier ook gewoon gebruiken zonder daar last van te hebben

 

Dat bedoel ik, je wil het niet begrijpen. Alleen al het feit dat mijn gegevens zonder mijn toestemming verhandeld worden stuit me al tegen de borst. Los van het feit of ik daar dan last van heb of haha ik gebruik een spamfilter.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen gegevens op je pc hebt staan kunnen ze die ook niet verhandelen, maarja als je je hele houden en hebben op je pc zet en er overal mee inlogt tja. Ik zeg nogmaals er valt niets te halen van mijn pc want er staat niets op dus kunnen ze ook niets verhandelen tenzij lucht iets opbrengt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Psychosammie zei:

Dat bedoel ik, je wil het niet begrijpen.

 

30 minuten geleden, Penthe zei:

Als je geen gegevens op je pc hebt staan kunnen ze die ook niet verhandelen,

 

ik denk dat je het concept niet begrijpt Penthe.

Er hoeft helemaal niets op je pC te staan van privé data, je cookies die je accepteert per website worden per sessie ook direct uitgelezen / opgevreten !!!

 

misschien niet de meest technische uitleg

maar elke website die je bezoekt waar een contract loopt met google analytics wordt bij google opgeslagen en niet bij jouw op de pC

die cookies wissen en de surf geschiedenis wissen is niet waar het om gaat

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...