Ga naar inhoud


Van Google en co. af.


Erwinnaar

Aanbevolen berichten


  • Moderator
8 uren geleden, Penthe zei:

Kijk jij begrijpt mij wel al is duckduckgo ook van Google

 

Behalve dat je het concept van prive niet begrijpt heb je ook dit mis. Duckduckgo is NIET van google.

  • Like 2

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over privacy gesproken, het is alweer enkele jaren geleden.

Mijn vrouw en ik doen niets met social media als twitter, facebook etc. Ook nooit gedaan. Faceboek zou ons niet moeten kennen.

Toen kreeg mijn vrouw van een kennis een facebook email: wil jij mijn vriendje worden. Onze reactie was neen (via telefoon).

In deze email stonden 10 personen vermeld, als: die personen zul je ook wel kennen. Klopte, meesten kenden we.

MAAR: de vragensteller kende geen van deze personen.

Kortom, facebook kende ons (hoe?) en ook een aantal van onze vrienden.

Big brother, valt niet tegen te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoekmachine van Google is onovertroffen; Startpage maakt daar gebruik van; een sympathieke gedachte.

Een tijd geleden dacht ik, zou een oude kennis van mij nog in leven zijn?

Ingevoerd bij Startpage: in memoriam xxx; geen hit, dus conclusie: hij leeft nog

Ingevoerd bij Google: hit stond bovenaan, dus conclusie: hij is dood

Ik heb erover met Startpage gecorrespondeerd en kreeg een vriendelijke reactie. Zij hebben een overeenkomst met Google, maar hadden zelf ook al het gevoel dat Google niet alle resultaten doorspeelde. Sindsdien gebruik ik toch maar weer Google.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, wiz said:

 

Behalve dat je het concept van prive niet begrijpt heb je ook dit mis. Duckduckgo is NIET van google.

Klopt want zie in 2018 een overgang die ik gemist heb.

 

Verder begrijp het concept prive prima maar aangezien iedereen blijft happen blijf ik een beetje stangen. Het is namelijk saai thuis met die lockdown.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zoekalgoritme van Google is al lang achterhaald en door meerdere zoekmachines gebruikt.

In de VS is Bing Google al heel wat jaren voorbij, alleen in europa nog niet.


Wat jullie vergeten is dat zoekmachines eerst moeten leren. Wanneer je lang google gebruikt, zal deze de beste resultaten geven omdat het algoritme jou kent.

Gebruik je langer Bing, of DucDuckGo etc, dan zullen deze uiteindelijk betere zoekresultaten geven dan Google.

Aangezien ik nooit google heb gebruikt, maakt deze zoekmachine er bij mij een puinhoop van.

 

DuckDuckGo is een zogenoemde 'fork' van google. Ze gebruiken hetzelfde algoritme alleen met wat meer privacy. (tot dat ze worden opgekocht)

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, drz zei:

DuckDuckGo is een zogenoemde 'fork' van google. Ze gebruiken hetzelfde algoritme alleen met wat meer privacy.

 

Volgens mij gebruiken ze de Google search engine. Maar omdat zij er tussen zitten heb jij wat meer privacy.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch geeft duckduckgo altijd betere resultaten dan Google ook al gebruik je ze beide zeg maar, dat komt omdat bij Google meer requests binnenkomen om zoekresultaten te blokkeren omdat men denkt dat deze resultaten de regels overtreden. Soms is dit inderdaad zo maar heel vaak ook niet dus daarom is het standaard al beter duckduckgo te gebruiken. Voor speciale zoekopdrachten gebruik ik ook wel eens WebCrawler want die kan specifiek heel handig zijn als je dingen zoekt die zeldzaam zijn.

 

Maar hoe je het ook draait of keert privacy heb je bij alle drie niet, niet meer maar ook niet minder. Een zoek machine verzameld informatie van de gene die zoekt en de gene die gevonden moet worden, dan blijft enkel de vraag nog over wat die 3 doen met al die informatie en aangezien Google de grootste is dan deze gelijk de boosdoener maar de rest doet het net zoveel al willen ze je anders doen geloven.

 

Je telefoon wordt ook gevolgd ook al heb je de GPS niet aanstaan ze volgen je gewoon via de lokaties van de antennes, dus zonder GPS aan te hebben staan krijg je toch lokale tips van Google binnen met een Android telefoon :)

 

Ik heb de lokatie van mijn PC uitstaan en geblokkeerd en gebruik vaak verschillende  VPNs maar dan nog ziet Google je huidige lokatie net zoals de rest van de instanties die jou willen vinden.

 

Daarom zeg ik ook al tijden dat als je niet wilt dat ze dingen van je weten je vooral niet het internet op moet gaan en ook geen smartphone moet gebruiken, maar tegenwoordig maakt dat ook al niet meer zoveel uit want in alle nieuwe apparaten wordt het standaard al in gebouwd zo weten ze met de nieuwe auto´s van tegenwoordig al precies hoeveel kilometers je rijd en waar je naartoe gaat en hoe vaak. en met al die USB apparaten weten ze ook hoeveel je loopt slaapt (smartwatches) noem het maar op maar ook wanneer je koffie zet enz. Hoe moderner je gaat hoe meer ze van je weten. Zelfs electronisch kinderspeelgoed speelt informatie door en is zelfs te hacken als het om goedkope troep gaat.

 

Tja je kunt zo uren doorgaan maar echt ontsnappen eraan doe je niet ze komen de informatie die ze willen hebben via links of rechts wel te weten, daarom is leven zonder moderne middelen in hutje in het ouwoud het beste als je dat aankunt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikte vroeger Copernicus. Die zocht over een stuk of 10 engines tegelijk. Dat was pas handig.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och, als men wil dan kunnen ze alles In je pc zien.  Zelfs wanneer je internet loskoppelt van je computer, kunnen “ze” als men wil gewoon met jou meekijken.

Bij veel machines staat, of stond, WIDI gewoon aan (wireless display) wat rechtstreeks uit de processor komt.

..ok, het betreft oudere pc’s, maar het geeft in elk geval aan dat de chipmakers van alles en nog wat kunnen bakken in de processor van jouw apparaten.

De heisa rond de Huawei telefoons is er niet voor niets, net als met de KPN modems.

Heb je apparatuur om datastreams te meten, dan zul je nog raar opkijken wat voor data waar ook naar toe gaat.

Vaak gebeurd dat met protocollen waarvan je niet eens weet dat het bestond, maar het is er.

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoorde wel eens verhalen dat men vroeger al kon afluisteren middels speakers in je televisie...? In de DDR kon men je afluisteren via kachelpijpen wel eens gehoord. 

Of het broodjes aap zijn weet ik niet, ergens is er wat op aarde dat blijkbaar alles wil weten en opslaan enz. 

 

Ik was ooit in Roemenie, ein jaren 90. Daar kwamen we in een kroegje in gesprek met een groepje mensen. Er zat een zogenaamde doofstomme bij, althans dat was hij/speelde hij. 

Hij werd ingezet met kennis van vele talen om te luistervinken. Dat was dan zijn beroep geweest. Als je nu naar Noord Korea zou gaan op vakantie krijg je ook iemand aangewezen die je in de gaten blijft houden. Das wel zo netjes en transparant tov want de grote bedrijven doen (hoewel, als je zelf zoals eerder al wel aangegeven maar raak klikt bij de voorwaarden dan kan je verwachten dat het wel gebeurt).

 

Dus het is van alle tijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, erwinnaar zei:

In de DDR kon men je afluisteren via kachelpijpen wel eens gehoord. 

Of het broodjes aap zijn weet ik niet, ergens is er wat op aarde dat blijkbaar alles wil weten en opslaan enz.

Geen broodje aap, het kan!

Wanneer ik mijn hoofd in de houtkachel steek hoor ik ook geluiden van buiten, dus andersom is niet zo gek.

(voor de grappenmakers, hij staat dan uit)

Met het vegen van de schoorsteen staat de kachel los van de pijp en kun je letterlijk de buren in hun tuin horen praten.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...