Ga naar inhoud


Van Google en co. af.


Erwinnaar

Aanbevolen berichten

Elders op dit forum een mooi topic over waar firma Google je muziek nou op slaat.  Ik vraag me dan af en daarom een nieuw topic:

 

- hoe kom je van deze firma af? Is het een erger 'virus' dan covid..

- wat is het beste alternatief om niets met deze firma van doen te hebben?

- hoe diep zitten ze wel niet verweven in ons dagelijks bestaan?

 

Kortom is leven in digitale wereld mogelijk zonder iets van deze firma te gebruiken en dat men daar er ergens opslaat? 🙄 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ja, er is een oplossing.

Je internet verbinding doorknippen.

 

 

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, ceesv zei:

Ja, er is een oplossing.

Je internet verbinding doorknippen.

 

 

 

 

Had dit wel verwacht natuurlijk zo'n dooddoener en jij hebt de eerste prijs haha😄. Ik vermoed dat je bedoeld: het in onmogelijk...? Geen alternatief dus iedereen zit volgens jouw aan dat bedrijf vast?

 

In je handtekening staat echter: gaat niet bestaat niet 🧐 dus kom maar op met een alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, erwinnaar zei:

Elders op dit forum een mooi topic over waar firma Google je muziek nou op slaat.  Ik vraag me dan af en daarom een nieuw topic:

 

- hoe kom je van deze firma af? Is het een erger 'virus' dan covid..

- wat is het beste alternatief om niets met deze firma van doen te hebben?

- hoe diep zitten ze wel niet verweven in ons dagelijks bestaan?

 

Kortom is leven in digitale wereld mogelijk zonder iets van deze firma te gebruiken en dat men daar er ergens opslaat? 🙄 

Ja het lukt aardig, hoewel ik met mijn tv nog een behoorlijke klus heb, want Android.

De DNS staat steenvast op 4.4.4.4 en 8.8.8.8 en dat is met geen mogelijkheid er uit te hacken, al zeggen de instellingen van de tv wel.

In de firewall van de router heb ik deze dns adressen geblokkeerd, maar dan is het installeren van plugins en software niet te doen.

Het voordeel is dat de tv een heeeeeel stuk sneller reageert en dat hij bij afsluiten geen metadata meer verzend.

 

Maar ipv Google als zoekmachine binnen firefox bijvoorbeeld, kun je duckduckgo gebruiken, hoewel dat een "fork" is van google.

Ik ben er nog niet uit wat deze twee met elkaar te maken hebben, maar wel dat duckduckgo de algoritme van google gebruikt.

..alleen zonder irritante reclame en valse zoekopdrachten richting webshops en commercie.

Bing is ook een optie en wanneer je deze vaker gebruikt, komen de zoekresultaten ook beter overeen met wat je zoekt. Deze moet zich "inleren".

 

Voor youtube kun je Vimeo gebruiken en zo zijn er meerdere te vinden.

Chrome is uit den boze net als android telefoons.

Sowieso is chrome geen goed plan, het vertraagt je systeem enorm, want metadata!

 

Heb je een router met een echte firewall, zoals een Draytek2926 o.i.d., dan kun je het dns van google blokkeren en meer dingen.

Je komt dan een heel eind.

 

Dan het struikelblok: Sommige websites zijn met een google oplossing gemaakt en je raad het al, jouw bezoek word gemonitord.

Veelal gebruikt door luie webbouwers of mensen zonder verstand..

 

(later meer, ik moet wat werken in mijn vrije tijd)

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een adblocker installeren.

Je hosts bestand aanpassen: https://www.startpage.com/do/dsearch?query=ggogle+in+windows+hosts&cat=web&pl=opensearch&language=nederlands

Startpage als zoekmachine gebruiken: https://www.startpage.com/nl/

Firefox gebruiken met deze aanpassing: https://www.sat4all.com/forums/topic/360486-firefox-tips (Edge is afgeleid van Chrome en heeft dezelfde praktijken)

Geen Gmail adres gebruiken!

En om nog minder begluurd te worden geen Windows gebruiken,maar Linux.

Geen sociale media en zeker geen Facebook en What's app (Deze laatste is van Facebook)

 

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het android systeem dat op je smart luidsprekers staat of op je smart telefoon, kun je niet wixen met een addblocker oid

waar je jezelf aan kan storen is dat de Boetes die Google opgelegd krijgt ergens heengaan maar niet naar de gebruikers.

een wormgat eigenlijk :blink:

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Satneef zei:

En om nog minder begluurd te worden geen Windows gebruiken,maar Linux.

Geen sociale media en zeker geen Facebook en What's app (Deze laatste is van Facebook)

 

Windows is ook een berg spyware, maar Microsoft gaat tenminste nog coulant met de gebruikersgegevens om.

10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

het android systeem dat op je smart luidsprekers staat of op je smart telefoon, kun je niet wixen met een addblocker oid

waar je jezelf aan kan storen is dat de Boetes die Google opgelegd krijgt ergens heengaan maar niet naar de gebruikers.

een wormgat eigenlijk :blink:

De boetes die google aan overheden moet betalen is eigenlijk gewoon belasting om gewoon door te gaan met hun praktijken.

Ze verdienen er miljarden mee en ze krijgen een boete van enkele miljoenen....tja, dat schiet dus gewoon niet op.

Als overheden echt paal en perk willen stellen dan leggen ze het bedrijf 100 miljard op per keer dat ze doorgaan.

...maar ja, dan valt er niets meer te plukken en de gebruiker maar betalen met hun gegevens en privedata.

 

..nu stelt het gerust dat userdata na een half jaar gedateerd is en eigenlijk onbruikbaar is geworden. Dus mocht een (amerikaans) bedrijf een profiel van iemand hebben gemaakt, dan kunnen ze na een bepaalde tijd weer opnieuw beginnen met stelen verzamelen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, drz zei:

....

Dan het struikelblok: Sommige websites zijn met een google oplossing gemaakt en je raad het al, jouw bezoek word gemonitord.

Veelal gebruikt door luie webbouwers of mensen zonder verstand..

...

Tja, waar is de tijd dat we de website, zonder toepassing van een programma, helemaal zelf schreven in HTML - fun

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorgaan met je bestaande internet verbinding en bestaande hardware kan eigenlijk niet. Ze blijven weyen wie je bent geweest. Alles nieuw kopen zal noodzakelijk zijjn. Fysiek naar de winkel, na een grondige voorbereiding, en alles contant betalen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem ben je deels natuurlijk zelf door alle programma's te gebruiken die gemeengoed zijn en je digitale wereld creëren. Google, Microsoft, Apple, Facebook: alles wordt opgeslagen, gefilterd en doorverkocht.. Het analyseren gebeurt ook digitaal en wordt nog maar deels humaan gemodereerd. Hoe meer gebruikt, hoe meer data, hoe meer geavanceerde analyses.

Zonder TOR (die overigens óók gevolgd wordt) laat je een spoor na. Je Internet Provider bewaart ook je verkeer en kán onder dwang worden opgevraagd. 

Dan nog je mobieltje wat braaf wordt gevolgd.. En al die Pokémon spelers die vrijwillig en onwetend spionnen zijn van de CIA. Niantic wordt deels betaald uit tech-funding door de CIA.... 

Oplossing: dood gaan...

Voor de rest is het de tand des tijds....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon doen wat je niet laten kan en je vooral niet gek laten maken. Ik heb niets te verbergen en ik wens ze veel plezier met mijn saaie informatie. Wat ik veel erger vind is het algemeen dagblad wat in je eigen straat woont en verhalen verzint en aan iedereen door vertelt wat ze dan nog geloven ook. Daar heb je als gewoon mens veel meer last van.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gisteren zo'n nieuwe Samsung S20 geconfigureerd.

Die werkt dus niet wanneer je geen toestemming geeft voor het delen van je hele hebben en houwen. (met Google)

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...