Ga naar inhoud


Nieuwe settingseditor


Satneef

Aanbevolen berichten

Zojuist tegengekomen hier op het HDF-forum een nieuwe Enigma2 settingseditor voor de Debian afstammelingen:Demoneditor.

Het is nog een alpha-versie,maar werkt al heel goed.

Hij start meteen in het Nederlands op.

Installeren via een terminal:

sudo add-apt-repository ppa:dmitriy-yefremov/demon-editor
sudo apt-get update
sudo apt-get install demon-editor 

 

  • Like 1

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedendag,

 

ik gebruik deze settingseditor sinds enige tijd ook.  https://github.com/DYefremov

 

Buiten het feit dat hij onder Linux draait is hij veel sneller als DreamboxEdit en Dreamset die onder windows draaien.

Ook kan men via deze 'editor' op gemakkelijke wijze, IPTV boeketten toevoegen en exporteren. Aangezien ik buiten een vaste schotel, ook een draaibare schotel heb, kan ik via dit programma ook de satellieten die ik niet aan kan, verwijderen zodat die niet meer in mijn lijst verschijnen

Omdat ik wat 'opstart' problemen met deze editor tegenkwam, heb ik de maker, Dmitriy een mail gestuurd en binnen enkele uren stuurde hij mij een aangepaste versie om te testen.

Nadat daarmee het probleem opgelost was, werd die nieuwe versie online aangeboden via programmabeheer.

Verder is het ook mogelijk om de zenderlijst van een Enigma2 ontvanger in te lezen en daarna het programma te gebruiken als 'remote TV' op je Linux PC/laptop.

Dit gaat vele malen sneller als Kodi of export naar VLC.

 

Conclusie: een fijne snelle Linux editor die nog wat kinderziektes heeft maar die door de maker binnen afzienbare tijd opgelost worden of een workaround aangeboden wordt.

 

groet, tommiedepommie

 

PS: Voor het verzenden van de gewijzigde lijst in Demon-Editor moet je deze wel eerst opslaan op de schijf.

aangepast door tommiedepommie
github link toegevoegd

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Off-topic: Leuke handtekening Tonski ;)

I mentioned it once but i think i perfectly got away with it!

 

Hmm,time for my Silly walk.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik selecteer ze, rechtermuis 'kopieer' en daarna 'plakken' op de lokatie waar ik ze wil hebben. 

Dat werkt feilloos.

Ik heb de maker gisteren nog gesproken en hij vertelde dat hij altijd openstaat voor positieve kritiek en/of bijdragen.

 

groet tom

 

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...