Ga naar inhoud


haperend en "freezed" beeld op alle HD zenders


jvasabra

Aanbevolen berichten

Hallo Jopie en de anderen,

Nu al bedankt voor de vele reacties. Ik zal de ontvanger eens openen om te experimenteren met fohn en Elco's enz. Goede link naar circuitsonline. Je weet maar nooit.

 

Nu een simpele: ik zal toch een tweedehands 801 kopen, wegens in en uitgang ( loop through); In Nederland zijn er voldoende te koop, maar die zijn canal digitaal. Is het zo dat deze ook gewoon werken met een TV Vlaanderen kaartej? Ik zou het denken, maar beste vragen...

En treloops dit ook nog. In België, raar landje , verkoopt dezelfde groep M7 ontvangers voor het kaatje ( abo) télésat. Werkt zo een ontvanger ook met TV VL kaartje en omgekeerd, als ik een abo neem Télésat ( voor d efranstalige belgische zenders) werkt dat kaartje in een canal digitaal en/of Tv vlaanderen ontvanger? Ik heb al gelezen dat dit niet zo ie , maar vragen is weten.

 

In mijn zoektocht naar ontvangers met in en uitgang , geen succes eigenlijk, toch niet bij de goedkopere, zag ik wel ontvagners met 1 ingang ( dat is altijd mogelijk vermits ik een dubbele lnb heb met ver uitgangen. Ik zag bij een gekend verkoophuis B... drie types , een SAB ( niet meer gewenst wegens stopzetting import), een  Amiko HD8265, een VU zero HD V 2 , VU + zero 1xDVB S2,( deze laatste ismisschien meer voor de hobbyisten, ik ben een gewone gebruiker en kijker). Die werke toch allemaal door gewoon het kaartje in te voeren? En ik hoef geen CI slede extra te kopen? Enig advies of info?

 

Groeten, Jacques

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De M7-Sat801 heeft een ingebouwde kaartlezer. Het maakt niet uit of daar een Canal Digitaal of TV-Vlaanderen kaart ingestopt wordt. Die werken beide (zelfde systeem). Mooier nog: de M7-Sat801 'kijkt' naar de provider en kiest meteen de correcte FastScan parameters. Dus met NL kaart leest hij de Nederlandse kanaallijst in, met een Vlaamse kaart de Vlaamse kanaallijst..

Loop-through (doorlussen) vind je inderdaad niet op nieuwere ontvangers. Het wordt nauwelijks nog gebruikt vanwege de bekende beperkingen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo allen,

Ik heb vandaag een tweedehands M7 801 gekocht in Nederland. Het is dus een canal digitaal. Er zit een canal dig kaartje bij maar dat geeft smart card ongeldig , dus geen abo meer vermoed ik, dat geeft niet. Hij werkt wel op alle FTA zenders ook HD ( wat mijn defecte ontvanger niet meer deed). MAAR , als ik er het kaartje tv vlaanderen ( met abo geldig) insteek dan spelen ineens wel alle Nederlands zenders, maar hij blijft op canal digitaal staan. iemand uit het forum zei dat het toestel een TV Vl kaartje herkende en dan meteen de Belgische enz zenders zou tonen/spelen. Niets bij mij. Ik heb zenderlijst opladen geprobeerd , geen beter resultaat, ik ben nu een volledige scan aan let laten lopen, ( dat duurt een hele tijd) maar ik voorzie niks goeds want het logo op het scherm is nog steeds canal digitaal , o,danks het TV Vl kaartje. Wat doe ik fout ?

Ik heb nog niet " fabrieksinstelling" geprobeerd want dat scannen duurt een eeuwigheid.

 

 Graag gauw een antwoordje, ik wil TV Vl bekijken.....

Groeten, Jacques

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is wat er moet gebeuren. Fabrieksreset uitvoeren..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Mimisuki; ik wacht nu tot de volledige scan gedaan is , en dan doe ik een fabrieksreset. Nog maar 36% gescand, geduld dus.Ik durf niet goed onderbreken, dus laat ik hem maar draaien.

Al bedankt voor de snelle reactie.

Ik laat het resultaat weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mimisiku en anderen,

Scan is compleet, dan fabrieksreset en ok, ik heb het tv vlaanderen logo; dan zenderlijst inladen en nu werkt alles, de tv vl zenders en ook de FTA zenders in HD en SD.

 

Ik blij. Nu maar hopen dat het ontvangertje het nog lang doet in Spanje. Misschien koop ik me wel een tweede tweedehands als reserve want ik heb liefst eentje met "loop through", de tweede ontvanger is voor franse zenders en ik heb daar nooit enig probleem ( uitval of zenderverlies) mee gehad. De TVVL staat eerst ,dan de franse (TNTsat Astra 19)

Nogmaals bedankt allen.

Jacques

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...