Ga naar inhoud


DiSEqC 1.0 en 1.1


Gast Thriller

Aanbevolen berichten

Gast Thriller

Ik heb een LG 32LM 6300  TV  met een DVB/S -DVB S2 satelliettuner ingebouwd.

Ik heb geconstateerd , dat hij alleen met  DiSEqC 1.0 kan werken.

Is dit ook bij tv's van andere merken het geval , of zijn er ook tv's die naast DiSEqC 1.0 ook met DiSEqC 1.1 kunnen werken  ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kunnen de TVs misschien wel diseqc 1.2 (motorsturing)?

 

Dan kan je misschien met een diseqc 1.2 switch werken; die zijn er genoeg in de 8/1 variant volgens mij.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ingebouwde satellietontvanger in de TV heeft meestal zijn beperkingen

Als bijna geen merk DiSEqC 1.1 heeft ingebouwd, dan heb je er weinig aan.

Waarom zo moeilijk doen, als je via een losse satellietontvanger kijkt en je TV als monitor gebruikt,

dan heb je alles wat je nodig hebt.

Hoef je ook niet bij de aanschaf van een TV je af te vragen wat de ontvangst mogelijkheden zijn.

 

aangepast door dirk044

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV makers gaan ervan uit dat hun apparaat in het land van verkoop worden gebruikt. Zo het je BeNeLux, EU,UK modellen. De kans deze landen qua interesse over meer dan 4 satellieten verspreid zijn is nihil. De producenten vinden het dus niet nodig. DX-ers zijn dus aangewezen op losse apparatuur. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Thriller

Ik gebruik ook altijd een losse sateliettuner , maar wilde eens kijken , wat de mogelijkheden waren van een ingebouwde satelliettuner in de TV; weinig dus.................

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan er satelliet tv mee kijken, en het is gemakkelijk voor de gebruiker.

Antenne aansluiten, ci module erin, en fastscan lijst downloaden.

Een afstand bediening en geen losse kastjes.

Ik gebruik het in mijn zomer verblijf.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Commercie draait -zeker in de consumentenelectronica- alleen om snel geld en maximale winst. Luisteren naar de consument doen ze niet aan, sterker nog: ze willen dat wij naar hen luisteren! Daar is de reclame en marketing voor.. Je moet iets kopen om je buurman jaloers te maken...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

DISECQ 1.1 installeren op een tv?

Wordt door 99 % van de klanten niet gebruikt maar kost wel voor elk toestel een Disecq 1.1 licentie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Weer wat geleerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen gelezen te hebben dat voor Usals wel rechten gelden .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DiSeqC specs bevatten reeds het commando “Goto Angular Position (degrees)”. . Usals, van Stab volgens mij, is dus enkel een simpele berekening van huidige plek, plek van gewenste satelliet en resulterende hoek van de motor.

 

Eutelsat wil trouwens uitdrukkelijk Niet dat usasl DiSeqc 1.3 of 2.3 wordt genoemd.

  • Like 1

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...