Ga naar inhoud


Dreambox Seven


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Puur uit nieuwsgierigheid, weet er iemand welke verschillen er zijn tussen die toekomstige Dreambox Seven, en de Dreambox 920?

Gaat de Dreambox Seven de 920 vervangen?

Kunnen er nog modellen verwacht worden in die reeks (er is al de One, en de Two is ook aangekondigd)?

 

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


De dreambox seven wordt als opvolger van de 920 gezien.

 

Hij draait op Enigma en Android, al weet je bij dream nooit zeker.

Hij zou de snelste processor op de markt van satelliet ontvangers krijgen.

Heeft een CI slot

En zou out of the box geschikt zijn voor Netflix, Amazon....

 

volgens een webshop zou hij leverbaar zijn in December.

 

Maar ja de drembox two moest er ook al een tijdje zijn....

 

mvg

 

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox houdt zijn naam hoog d.m.v. marketing. Veel (snel) beloven, terwijl de betreffende box nog op de tekentafel staat. Vaak helemaal nog niet zeker of zo'n bewuste box daadwerkelijk ooit een consument bereikt... Bij Dreambox geldt: "Eerst zien, dan geloven".. Ik heb het Goliath debâcle nog voor ogen...

Kan zomaar zijn dat de Dreambox Two gewoon een ander kastje krijgt en plots Dreambox Seven gaat heten.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
5 uren geleden, Mimisiku zei:

Dreambox houdt zijn naam hoog d.m.v. marketing. Veel (snel) beloven, terwijl de betreffende box nog op de tekentafel staat. Vaak helemaal nog niet zeker of zo'n bewuste box daadwerkelijk ooit een consument bereikt... Bij Dreambox geldt: "Eerst zien, dan geloven".. Ik heb het Goliath debâcle nog voor ogen...

Kan zomaar zijn dat de Dreambox Two gewoon een ander kastje krijgt en plots Dreambox Seven gaat heten.....

Van de VU+ hoor je ook al een tijd geen nieuws meer wanneer ze een nieuwe decoder op de markt gaan brengen.

En al bij veel Duitse shops zijn ze al enige tijd niet meer op voorraad.

Het begin van het einde?

aangepast door patje7of9
Link naar reactie
Delen op andere sites

in nederland en belgie (mijn regio) volop verkrijgbaar nochtans.Zeker de top 4K modellen zoals de ultimo 4K

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, patje7of9 zei:

Van de VU+ hoor je ook al een tijd geen nieuws meer wanneer ze een nieuwe decoder op de markt gaan brengen.

En al bij veel Duitse shops zijn ze al enige tijd niet meer op voorraad.

Het begin van het einde?

VU+ kondigt ook geen nieuwe ontvangers aan die helemaal niet bestaan. Dát is het verschil met Dream. VU+ geeft gewoon geen informatie. Vaak bij vakbeurzen komt dan pas de aankondiging van nieuwe modellen. Geen IBC of Anga beurs dit jaar, dus wellicht slaan ze dit jaar over. Veel nieuws is er ook niet te melden op dit gebied. De VU+Duo4K is niet leverbaar omdat een component niet meer leverbaar is...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedenk ook dat we midden in een Corona crisis zitten en dat veel bedrijven de productie moesten stoppen.

 

Satelliet ontvangst blijft nog wel even bestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, ceesv zei:

Satelliet ontvangst blijft nog wel even bestaan.

Dat mag ik toch wel hopen :). Net een mooie VU+Ultimo4K BTE volgepropt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast satelliet heb je natuurlijk ook nog DVB-C en DVB-T2 en IPTV, maar ik weet niet of zo'n  VU+ ultimo 4K op dit moment nog zou kopen voor dat geld, is toch bijna 4 jaar oude hardware alweer en dat is eigenlijk onacceptabel in deze tijd.  Je gaat ook geen 4 jaar oude computer of TV meer kopen.  Je mag verwachten dat ze op z'n minste een nieuwe revisie uitbrengen.   Ik vind het goed dat dream met een nieuwe ontvanger bezig is.  Of die er daadwerkelijk staat met kerst 2020 moeten we afwachten. 

 

Ik hoop dat mijn DM 8000 nog even mee gaat...

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik vond hem qua specs uitstekend voor mijn doelen. Mijn oude DM8000 is na 10 jaar werkend! terug in zijn doos gegaan. Ik heb Ziggo en wilde in elk geval een FBC tuner om gewoon voldoende tuner te hebben. De box voedt 5 VU+Zero4K Kabelboxjes. Die kunnen nu vrijelijk kijken. 3 tuners vrij voor 'eigen' gebruik en nog 2 op de twin legacy DVB-C/T2 (dus eigenlijk 5).. De sat begint langzamerhand aan gebruik te verliezen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 3-7-2020 om 19:49, Codx zei:

Naast satelliet heb je natuurlijk ook nog DVB-C en DVB-T2 en IPTV, maar ik weet niet of zo'n  VU+ ultimo 4K op dit moment nog zou kopen voor dat geld, is toch bijna 4 jaar oude hardware alweer en dat is eigenlijk onacceptabel in deze tijd.  Je gaat ook geen 4 jaar oude computer of TV meer kopen.  Je mag verwachten dat ze op z'n minste een nieuwe revisie uitbrengen.   Ik vind het goed dat dream met een nieuwe ontvanger bezig is.  Of die er daadwerkelijk staat met kerst 2020 moeten we afwachten. 

 

Ik hoop dat mijn DM 8000 nog even mee gaat...

In ieder geval betreft het degelijke hardware! De VU+Duo4K bood (want hij wordt als nieuweling niet eens meer geproduceerd) iets meer snelheid en een nieuwere kernel en 2 tunerslots. De eerdere VU+Ultimo4K mag dan iets trager zijn (merk ik niks van) en biedt 3 slots... En ach... als je van een DM8000 afkomt is alles sneller...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-7-2020 om 13:15, Mimisiku zei:

In ieder geval betreft het degelijke hardware! De VU+Duo4K bood (want hij wordt als nieuweling niet eens meer geproduceerd) iets meer snelheid en een nieuwere kernel en 2 tunerslots. De eerdere VU+Ultimo4K mag dan iets trager zijn (merk ik niks van) en biedt 3 slots... En ach... als je van een DM8000 afkomt is alles sneller...

Wat mij in de Dreambox reeks meest interesseert is dat deze 2 CI slots tegelijk zou kunnen gebruiken, ook als het hetzelfde type betreft, maar of dit echt goed werkt zou ik eens moeten testen.

Ik heb al getest op mijn VU+ Duo 4K, en met 2 keer dezelfde module liep hij vast.

Offline decoderen met één module is een mogelijkheid, maar stel dat je eerst een nieuwsprogramma opneemt, en je komt dan thuis, en hij is ondertussen iets anders aan het opnemen, dan zou je moeten wachten tot na de laatste opname om dat te kunnen bekijken.

Je kunt weliswaar vroeger beginnen kijken, maar doorspoelen en terugspoelen is niet echt responsief.

Compromis lijkt mij dan per programma zelf in te stellen of je het onmiddellijk wilt decrypteren of pas achteraf, maar het blijft opletten.

Zo merkte ik dat als je box live TV speelt op een versleutelde zender, en je hebt een timer die afgaat voor een andere versleutelde zender, en hij staat op onmiddellijk decoderen, dat hij dan gewoon de live TV opname blijft tonen, en de opname is mislukt.

Om dat op te vangen heb ik dan moeten een instelling doen die zegt dat hij bij een opname altijd overschakelt naar de zender van de opname.

Dat is eigenlijk ook niet altijd nodig, want soms sta je bij live TV op een FTA zender, en dan hoeft hij niet om te schakelen, maar doet het toch.

 

Ik heb ook gemerkt dat je best de Common Interface Assignment plugin gebruikt, en dan alle services die moeten gedecrypteerd worden met de CI module apart toevoegt.

Als ik immers ineens per provider / CaID werk, dan denkt het systeem dat het de module zal nodig hebben voor een opname, ook als die zender niet versleuteld is, maar wel van dezelfde provider, waardoor ik bij een 2e opname een Timer Conflict krijg, dit alles in de veronderstelling dat ik kies voor onmiddellijk decrypteren.

 

 

 

 

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM9x0 (en wellicht de Seven) heeft 2 gescheiden CI poorten waardoor het gebruik van 2 CI(+) modules volledig van elkaar gescheiden is en dus afzonderlijk geprogrammeerd kunnen worden. Dit echter alleen met de officiële Dream (of gelieerde) firmware. In Duitse fora is dit inmiddels succesvol getest.

Bij VU+ is dit niet het geval en loopt dat bij gebruik van identieke modules klem. De firmware kan eenvoudig niet differentiëren.

In Duitsland is dit simpelweg noodzaak omdat de meeste PayTV nu CI+ inzet. Ook leuk dat ze er meten met 2 maten. Over CI(+) mag je het niet hebben, maar wordt onder de tafel wel geleverd omdat je simpelweg niets aan een Dreambox hebt...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...