Ga naar inhoud


Samsung tv afstandsbediening koppelen aan next box


tipje

Aanbevolen berichten

Ik wil graag mijn Samsung afstandsbediening van de QE55q60 koppelen aan de mediabox next, heb hem gekoppeld maar de box staat in een kastje eronder.

Hoe kan ik voor zorgen dat ik het deurtje gesloten kan houden en toch zappen naar de box.?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

IR repeater gebruiken?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De USB aansluiting op de Arris / Next is echter inactief, zo staat dat in de handleiding. ( of er 5 volt op staat is niet bekend )

Dus of je een USB IR-repeater / Emitter Receiver kan toepassen is ietwat onduidelijk ( was niets over op community ziggo )

De IR-Repeater / Emitter Receiver met eigen stroom voorziening, kan natuurlijk wel.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dingen zijn serieel. Dan zou er een RJ11 plugje in de ontvanger moeten zitten. Op USB heb ik ze nog nooit gezien (wat niet wil zeggen dat het niet bestaat)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft 0 zin. Als de datalijnen ook uit zijn gaat er niets gebeuren. Áls er al een voorziening in de Arris aanwezig is voor een IR oog dan is die serieel. Die moet direct gekoppeld zijn aan de printbanen van het interne IR-oog. Dat gaat met USB never nooit lukken of ze zouden idioot veel extra moeite moeten doen om dit vanuit de OHCI te coverteren naar de IR... Als de Arris geen RJ11 of DB9 stekker heeft voor dit doel dan blijft de enige optie de gatenboor....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die extenders hebben een ir oog wat je buiten de kast plaatst en een ir zender die je voor het ir oog van de ontvanger aan de binnenkant van de kast plaatst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft geen zin als de kast dicht is.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

foutje, mijn oorspronkelijke tekst kon je op 2 manieren interpreteren.

2e oog wordt aan de binnenkant van het meubel aan de buitenkant van de ontvanger geplaatst/geplakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nice! Al denk ik dat deze USB alleen dient voor de +5V spanning..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ja, die sluit je aan op een usb voeding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...