Ga naar inhoud


Lnb voor 19.2 en 28.2 ???


Gene 1225

Aanbevolen berichten


Volgens mij alleen de Triple LNB.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, het is in hoofdzaak voor de 28.2 maar als 19.2 er bij kon was dat mooi meegenomen, maar het hoeft niet echt. Ik heb hier op het vakantieadres al een kabelaansluiting met joyne dus de Nl en Vl-zenders zitten al op mijn decoder. 

Dus ga ik het maar houden bij een gewone single lnb.

Toch bedankt.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg al het vermoeden dat het om een vakantie opstelling ging en dan is gewicht en eenvoudige  componenten een pré.

Ik had gedacht aan een Triax flexiblock en een lnb met ingebouwde diseqc-switch een compacte en eenvoudige opstelling.

https://www.inverto.tv/lnb/34/single-straight-feed-40mm-lnb-with-embeded-diseqc

 

 

 

TD-FlexiBlock.jpg

lnb met ingebouwde diseqc-switch.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Astra 19,2 en de Astra 28,2 lnb moeten 79mm van elkaar af staan hart op hart gemeten. Op de afbeelding staan de klemmen 87mm hart op hart van elkaar. Ze moeten dus nog 8mm dichter naar elkaar toe gezet worden. De rail is dus meer dan lang genoeg. De klemmen kunnen ook nog omgedraaid worden zodat de lnb's nog 16mm verder naar buiten komen te staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-7-2020 om 15:44, Gene 1225 zei:

bestaat er een lnb voor astra 19.2 en astra 28.2 ? voor een schotel van 60/65 cm

 

De Triax flexiblock als multifeed zijn echter niet geschikt om de astra 1 en 2 te ontvangen op een schotel van 60/65cm. Daarvoor is de MER (signaalkwaliteit) veel te laag voor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Sprietje zei:

Zo'n onzin heb ik zelden gehoord. Zelfs met een schotel van 45cm zoals een Multytenne zoals ik heb gaat dat uitstekend.

 

Ik heb het over een triax 60/65 schotel icm een flexiblock/multifeed houder. En niet over een Multytenne.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Inverto lnb met ingebouwde diseqc-switch is momenteel moeilijk verkrijgbaar. De in heel Europa opererende  webshops hebben hem momenteel niet op voorraad en in Nederland, België, Duitsland enz. worden ze niet verkocht. Wel in Litouwen waar hij €15,- kost maar ja, daar wil ook niet iedereen bestellen.


Een andere mogelijkheid is om de triple-lnb te gebruiken die bedoeld is voor de ontvangst van de 13-16-19,2e voor een schotel van 85cm, zie:
https://www.inverto.tv/lnb/143/single-triplefeed-23mm-lnb-130e-160e-1920e-for-85cm-dish
Deze kun je ook gebruiken voor de 19,2 - 23,5 - 28,2 voor een schotel van 60cm.
- de kop van de 13e gebruik je voor de ontvangst van de 19,2e en heeft diseqc-positie 2
- de kop van de 16e gebruik je voor de ontvangst van de 23,5e en heeft diseqc-positie 1
- de kop van de 19,2 gebruik je voor de ontvangst van de 28,2e en heeft diseqc-positie 3


Je moet wel even uitkijken of je geen ontvanger hebt van Canal Digitaal of TV Vlaanderen waarbij deze diseqc-volgorde niet (permanent) instelbaar is.

Je hebt dan de Astra 23,5 er bij waar je geen behoefte aan hebt maar je kunt de schotel daar dan wel makkelijk op uitrichten.
De prijs van deze triple-lnb valt mee. Je koopt hem in Duitsland al voor €29,90 +€14,- verzendkosten en hij is een stuk kleiner, lichter en goedkoper dan de triple-lnb  met 4 aansluitingen. Bovendien hoef je ook geen andere lnb-houder te kopen.

In Nederland te koop voor €39,95 + verzendkosten.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef Sprietje geen gelijk. Men kan andere topic van forum leden aanhalen in dit voorbeeld de inverto multiconnect icm een triax 54cm. Daar komt ook duidelijk naar voren bij bij slecht weer dat men erg snel het signaal verliest. Zelf met als er een "parapluutje" overheen gezet is. Dat is algemeen bekend.  Dit geeft voor mij een bevestiging dat Sprietje zeer weinig praktijk ervaring heeft en meer bezig met zijn theoretische kretologie propaganda. Wat ik eerder zei een triax 54/64cm icm triax flexiblock en of multifeed houder geeft onvoldoende MER, heb ik in praktijk kunnen ervaren. Jullie geloven dat niet? Prima...Dan niet! Dat zal mij een zorg wezen! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...