Ga naar inhoud


TV aanmelden in Nl?


willem269

Aanbevolen berichten


Welnee

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, willem269 zei:

Moet deze eerst een keer in Nederland worden aangesloten voordat alles het in Duitsland doet?

 

Die TV weet niet of ie in Nederland of in St. Juttemis staat.

Tenzij deze TV op het internet is aangesloten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht bedoelt de TS dat de TV in Duitsland gekocht is en dat de FastScan voor NL niet werkt (of überhaubt niet te vinden is)... In dat geval moet de TV eerst via het geheime menu naar BeNeLux omgezet worden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is zeker het geval wanneer die een Duitse uitvoering gekocht heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in Duitsland woont als Nederlander ,en zoals wij  een TV hebben in huis hebben, dan betaal je in Duitsland het GEZ (kijk-luistergeld) ongeacht of je via de kabel of staelliet Ned zenders kijkt en geen Duitse Heb je de TV niet aangemeld in Duitsland en er kont controle, ben je zwaar de pineut

aangepast door daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met aanmelden wordt hier niet kijk en luistergeld bedoeld, maar bij de eerste start van de tv de regio aangeven waar die tv gebruikt wordt, waardoor bijvoorbeeld in het menu de fastscan optie voor Canaldigitaal geactiveerd wordt, en voor het smart gedeelte je de M7 Canaldigitaal IP ap kunt downloaden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties. Ik denk dat dit antwoord van ceesv is wat ik zoek:

Quote

Met aanmelden wordt hier niet kijk en luistergeld bedoeld, maar bij de eerste start van de tv de regio aangeven waar die tv gebruikt wordt, waardoor bijvoorbeeld in het menu de fastscan optie voor Canaldigitaal geactiveerd wordt, en voor het smart gedeelte je de M7 Canaldigitaal IP ap kunt downloaden.

We betalen al jaren keurig het Duitse luister- en kijkgeld al krijgen/nemen we er niets voor terug. Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met het kijken via Canal Digital en dat daarom de tv eerst even in Nederland aangesloten moet worden.

 

Weet iemand trouwens hoe het komt dat ik heb aangegeven dat ik een melding wil krijgen als er een reactie is maar dat ik geen mail krijg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, willem269 said:

Weet iemand trouwens hoe het komt dat ik heb aangegeven dat ik een melding wil krijgen als er een reactie is maar dat ik geen mail krijg?

Sat4all stuurt al een tijd geen enkele melding meer ook niet meer met een verjaardag zal wel een fout in de forum software zijn? Niet alles gaat fout want als iemand een prive bericht via het forum stuurt krijg ik wel een melding via mail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Willem269,

 

Geef eens antwoord op de vraag van Sprietje. Hoe keek je naar Canal Digitaal op je oude tv?

Als dit via een aparte CD ontvanger was dan zou het nu ook moeten werken. Misschien moet je de nieuwe tv op de juiste HDMI ingang instellen.

Als je een satelliet tuner in de tv gebruikt dan moet je waarschijnlijk de juiste Diseqc instellingen doen de tv. Een Duitser tv staat waarschijnlijk ingesteld voor ontvangst van de Astra 1 satelliet. CD gebruikt voor de Nederlandse kanalen de Astra 3 satelliet.

Dat de tv eerst in Nederland moet worden aangesloten is onzin.

 

aangepast door Dabluisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, willem269 zei:

We betalen al jaren keurig het Duitse luister- en kijkgeld al krijgen/nemen we er niets voor terug.

 

Leg eens uit? Zijn bij jou de Duitse TV/radio zenders geblokkeerd?

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Leg eens uit? Zijn bij jou de Duitse TV/radio zenders geblokkeerd?

 Sorry, daar was ik wat kort door de bocht. We nemen er niets voor terug terwijl het wel aangeboden wordt. Kijken eigenlijk alleen Nederlands

 

We kijken via een Rebox 8220 HD met een CD kaartje er in.

Ik weet wel dat we jaren geleden bij de vorige TV naar een kennis in Nederland zijn geweest, daar iets hebben ingesteld/omgeschakeld en weer naar huis zijn gegaan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, willem269 zei:

We nemen er niets voor terug terwijl het wel aangeboden wordt. Kijken eigenlijk alleen Nederlands

 

Tja, als je in Duitsland woont en bent aangemeldt dan is dat zo.

Je zou ook eens de Duitse zenders kunnen ontdekken en vaststellen dat ze een uitstekend programma aanbod hebben.

Woon je in het buitenland dan neem eens wat van de cultuur mee van het gastland ?

Ik heb zelf 30 jaar in Duitsland gewoond en de NL TV heb ik geen minuut gemist.

Verder zal je zeker naar de Duitse radio luisteren al dan niet in de auto. Daarvoor geldt ook de GEZ.

3 minuten geleden, pollegazon zei:

Op mijn satellietschotel zijn ze ook niet geblokkeerd en toch betaal ik als Vlaming geen kijk- en luistergeld in Duitsland.

 

Woon je in Duitsland?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...