Ga naar inhoud


TV aanmelden in Nl?


willem269

Aanbevolen berichten


45 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Op mijn satellietschotel zijn ze ook niet geblokkeerd en toch betaal ik als Vlaming geen kijk- en luistergeld in Duitsland.

 

Het gaat er niet om of je en Vlaming bent of niet maar het gaat erom waar je ben gemeldt. Is dat in Duitsland dan moet je betalen voor het radio en televisie aanbod.

Of je een TV of radio bezit of niet.

Iedereen heeft een computer, tablet, smartphone...en daarmee kun je ook de duitse TV/radio ontvangen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Quote

    Woon je in Duitsland?

    Inderdaad, net over de grens ten zuiden van Emmen en oostelijk van Hardenberg. Hier terecht gekomen na zes jaar buitenland (Australië). En inderdaad, in de auto/camper op weg naar het zuiden in winter of zomer luisteren we naar de Duitse radio. Heb verder ook geen moeite met de GEZ.

  • Jij woont ook op een speciale plek. Onze herinnering zijn het overstappen omdat we naar en uit Australië, een keer per jaar, het liefst met Emirates vlogen.

  • Mij vrouw herinnert zich meer van de 'aanmelding' van de vorige TV. We zijn via de tv in Nederland het net op gegaan en hebben Nederlandse apps geïnstalleerd. Zegt je dat wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de TeeVee in Duitsland aangeschaft is zul je hem moeten omzetten naar Benelux. Dat gaat via 'geheime' menu's. Je krijgt dan toegang tot de Nederlandse Apps w.o. de Canal Digitaal FastScan. Dientengevolge zullen Duitse Apps NIET meer werken! Denk aan Joyn, Dazn, Amazon Prime (Duits).... Mijns insziens ben je beter af met Duitse TV dan die NL bulkzooi. Maar dat is natuurlijk persoonlijk..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Mimisiku said:

Mijns insziens ben je beter af met Duitse TV dan die NL bulkzooi. Maar dat is natuurlijk persoonlijk..

 

OK, het is persoonlijk, maar je maakt me wel heel erg nieuwsgierig. Wat is er dan zoveel beter aan DE bulkzooi. De grote merken brengen daar doorgaans precies dezelfde toestellen op de markt als hier. Er is alleen vaak een minimaal verschil in de software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval veel minder reclame, meer documentaires en minder herhalingen en ALS het herhalingen zijn dan gewoon op 1 toegewijde zender (Sat1 Gold, Nitro).. En niet zoals op NL eerst een riedel op RTL 7, de week daarna op Veronica, de week dáárna op SBS 6 en weer een week later op SBS 9.. Echt gék word je daarvan...

 

Het gaat om de uitzendingen, niet om de TeeVee...

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik zo leuk vind van de NL tv is dat ze regelmatig 4 afleveringen na elkaar uitzenden : eerst een aflevering uit 2010, vervolgens eentje van 2015, dan een nieuwe aflevering van 2020 om dan af te sluiten met een aflevering terug van 2015.

lekker om te volgen allemaal, en o zo logisch.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-8-2020 om 11:07, pollegazon zei:

 

Op mijn satellietschotel zijn ze ook niet geblokkeerd en toch betaal ik als Vlaming geen kijk- en luistergeld in Duitsland.

FTA = Free To Air :) , m.a.w. , die zijn niet gecodeerd !!

m.a.w. Die zenders kan je zondermeer & zonder probleem gratis bekijken :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de 23.5° graden niets meer.... Nog wat BBC op 28.2°

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Mimisiku zei:

Nog wat BBC op 28.2°

Wel enorm interessant ivm de FTA zenders als je Engels begrijpt !!

Schoteldiameter , hangt ervan af waar je in Duitsland woont ;)

 

Maar ok , de draadstarter wil blijkbaar Duitse & Bosnische zenders !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Mimisiku said:

In ieder geval veel minder reclame, meer documentaires en minder herhalingen en ALS het herhalingen zijn dan gewoon op 1 toegewijde zender (Sat1 Gold, Nitro).. En niet zoals op NL eerst een riedel op RTL 7, de week daarna op Veronica, de week dáárna op SBS 6 en weer een week later op SBS 9.. Echt gék word je daarvan...

 

Het gaat om de uitzendingen, niet om de TeeVee...

Ehhh RTL is van de RTL groep en Veronica, SBS 6 en SBS 9 van SBS de Mol, je kunt dus nooit een herhaling van RTL op een SBS zender zien :)

 

Maar de Engelsen doen het zelfde eerst op Channel 4 daarna op More 4 en daarna weer op 47 bijv. de herhaalde programmas blijven van zenders swappen.

 

Duitse zenders kijken we hier niet aangezien mijn vrouw geen Duits spreekt, tenzij er orginele audio te kiezen is waardoor de taal naar bijv. Engels gaat is het interresant maar voor zoverre ik begrepen heb is dat niet zo dus hier geen optie.

 

En hier zelfde verhaal als je TV buiten Nederland koopt moet je via een pincode naar een verborgen menu en daar de TV instellingen veranderen zodat de Nederlandse zenders bekeken kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...