Ga naar inhoud


Afstemmen mislukt


slaper

Aanbevolen berichten

Als mijn dreambox 500HD aanzet dan krijg ik altijd , "Afstemmen mislukt" gaat weg en dan terug, na een tijd 1 à 2min heb ik beeld.

Reeds met een satfinder de schotel eens opnieuw afgesteld , maar dat was niet nodig direct signaal , zelfs op min nog een goed signaal.

 

Wat zou de oorzaak hier van kunnen zijn?

Dank voor antwoord.

Dreambox500,Skystar 2,Satcatcher Diseqc Motor,Smart Titanium Twin LNB,Triax88,Infinity USB Phoenix

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die mening deel ik.... DM800HD ooit 3 * nieuwe voeding.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, bedankt voor de info, dus best een nieuwe ontvanger kopen, wat is één van de betere op de markt nu?

 

Dreambox is niet meer open en kan je dus geen ander image plaatsen?

Dreambox500,Skystar 2,Satcatcher Diseqc Motor,Smart Titanium Twin LNB,Triax88,Infinity USB Phoenix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet je helemaal zelf bepalen! Jouw smaak, jouw eisen... Er bestaat geen ultieme 'beste' ontvanger...

 

Als je nu nog tevreden bent met de DM500HD is een nieuwe voeding de goedkoopste oplossing.  gg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt vast wel ergens een +12V adaptertje liggen van 1,5 A.... Test is zo gedaan.n.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, slaper zei:

Dreambox is niet meer open en kan je dus geen ander image plaatsen?

 

Je kan nog steeds een ander image op Dreamboxen plaatsen, alleen niet (origineel) OpenPLi. Ik heb een DM920 waar via een andere imagebouwer toch OpenPLi op straat.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn legio images te vinden voor de 'oudere' dreamboxen, ook gebaseerd op de Closed Source van Dream, NewNigma, DreamElite e.d. Het is de gebruiker die bepaalt. Velen zijn vastgepind op OpenPli omdat ze het gewoon gewend zijn. Vaak zijn die 'spin-offs' niet echt stabiel en ondersteunen ze niet alle features die de hardware biedt... Daar komt bij dat de hardware uitval van de DM520, DM9x0 redelijk hoog is wat ze (zeker voor die prijs)  niet rechtvaardigd. De DreamOne slaat een heel ander pad in met toch meer nadruk op Multimedia. De stabiliteit moet daarvan nog bewezen worden.. Ook maar de vraag of daar natuurlijk de populaire plugins zullen verschijnen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-9-2020 om 12:45, Mimisiku zei:

Die mening deel ik.... DM800HD ooit 3 * nieuwe voeding.

 

kloonboxjes ja en ook niet allemaal, sommige leverde te goedkope adapters, met orginele boxen heb ik nooit problemen gehad.

 

Diverse openpli images voor zowel orginele als kloonboxen zijn volop te vinden op het internet. Ik heb een DM800se (orgi) draaien met openpli 6.2, die draait inmiddels 2 jaar en misschien dat er 1x per jaar gereboot wordt.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb uitsluitend originele boxen gekocht bij de NL importeur. Getest met de Genuine Dreambox plugin.... Niks geen clones!

Mijn eerste DM800HD-PVR was nieuw uit de doos stuk. Steeds grijs/wit scherm.. Moest omgeruild en dat duurde toen 2 maanden... Die adapters konden slecht tegen  stroomstoringen... Later 2 adapters zelf gerepareerd door de elco's te vervangen..

Die DM800HD-PVR is werkend de kast in gegaan, de DM800se naar dochterlief (werkt nog steeds). Heb nog een DM500HD die voor tests gebruikt wordt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hm, Dreambox 800HD geeft ook zo een melding afstemming mislukt. Al jaren, maar duurt maar paar seconden. Op aanraden voeding vervangen door nieuwe originele, maar nu is het probleem erger. Eerst alleen bij zenderwissel (naar andere sat), maar nu ook bij aanzetten, moet minuten wachten althans voor canal digitaal hd zenders. FTA sd zenders werken direct. 

zou het in de Multytenne kunnen zitten? (4 transponder type). En wat zou een goede vervanger hiervoor zijn, een selfsat vlakke zoals hm sat ze nu weer adverteert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfde probleem gehad op de DM500 van vader.Switch van ander merk genomen en slechts met 2 uitgangen en probleem was opgelost.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bellejt zegt kan ik beamen ik weet niet meer welk merk ik had maar het was een goedkope switch en ook afstemmen mislukt etc. met een DM 800HD. Bij een satellietshop in de buurt van Arnhem die dit ook meerder keren had meegemaakt een Triax switch gekocht (nog steeds in gebruik) en probleem was foetsie.

300509f_MFD41-0_light_Satellite_Reception_01.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem met de DM800 was de slechte tuner. Rev. J en K. 16V elco vervangen en alles werkte erop. De DM800 is echter inmiddels dermate antiek dat deze info nauwelijks nog 'nuttig' is. Gewoon vervangen voor een moderne box. Uiteraard laat ik me niet uit over de tig-duizenden DM800 die nog vrolijk via AliBabbel worden verkocht...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...