Ga naar inhoud


beeld en geluid kwaliteit Joyne


Hvdp

Aanbevolen berichten

Nu is het wel zo dat een bisat niet gelijk is aan een wavefield/wavefrontier T90 voor een multifeed met 9 Oost en twin LNB's.

Ofschoon ik Skoopy's suggestie om 23,5 Oost te behouden helemaal niet begrijp zonder desbetreffend abo levert het plaatsen van een extra schotel natuurlijk wel wat op.

Maar dat zulks niet zonder voldoende regenreserve zou kunnen op de veel grotere wavefield/wavefrontier T90 zoals Ventura schreef, beste Mimisiku begrijp ik niet als oplossing van jou.

 

Of jij hebt het hier over Triax88 afgerond als afkorting T90 en die T64 de afgerond de Triax 60? Maar dan moet je de handtekening onder je berichten eens rapido aanpassen.

 

Dat roept dus vragen op.

 

Op de huidige bisat kan het voor Hvdp lastiger worden met 9 Oost erbij en zonder 23,5 Oost kan het qua skew maar miniem beter worden gezien de multifeed calculator.

Maar met een Quad monoblock 4,3 graad die op twee 4in1 diseqc switches aangesloten is met 19,2 Oost en 28,2 Oost ipv 13 puur kan ik me dat wel voorstellen => ook als je de prijs van de schotel, opstelmogelijkheid en mast bevestiging etc mee beoordeeld. Ik zou @Sprietje z'n advies dus opvolgen.

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kijk, er zijn mensen die met wat beugeltjes de 9 oost positie er bij hangen. Daar moet je wat voor knutselen.

probleem is ook dat op die afstand van slechts 4 graden (9e en 13e), je geen 2 normale lnb's kunt gebruiken. Daar moet minimaal een smalle bij en die zijn weer gevoeliger voor regendruppels. Gebruikt je een duo-lnb, dan staan ze op de juiste afstand zonder dat je moet smokkelen en deze lnb's hebben normale koppen, dus minder gevoelig voor regen.

 

Alleen krijg je de lnb-klem niet tussen de twee pijpjes van de duo-lnb maar dat is eenvoudig op te lossen, zie bijgaande tekening

5 lnb.jpg

cahors-visiosat-bi-sat-losse-kunststof-lnb-houder.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...