Ga naar inhoud


beeld en geluid kwaliteit Joyne


Hvdp

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Dat hangt van je schotel af, met een wavefrontier T-90 geen enkel probleem.

 

Maar met bijvoorbeeld een 60 cm schotel en de Astra 2 en de 9 graden op de uiterste rand ga je weinig reserve over houden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Hvdp zei:

ik heb idd interne sharing gedaan maar dat was niet stabiel 

dat ligt waarschijnlijk aan mijn internet thuis 

verder heb ik ook een vakantiehuis

3kaarten bij Joyne is véél voordeliger dan bij Canal digitaal

 

 

Interne sharing heeft juist niks met het internet te maken want dat gaat niet via het internet maar blijft binnen je LAN netwerk. Dus als dat bij jou niet goed werkt heb je iets verkeerd gedaan.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Hvdp zei:

ik heb nu een schotel met  4 lnb's

Astra1,2 en 3  en hotbird 

die op hotbird moet dan op 9 oost gericht worden want ik wil de Fta zenders op Astra  1,2,3 behouden

 

Wat heb je aan de Astra 23,5 zonder abonnement van Canal Digitaal. Helemaal niets. Laat dus de 23,5 vervallen, dan kun je de Hotbird behouden.

Omdat de Eutelsat 9 weer verder naar buiten staat dan de Hotbird, kun je niet zeggen, ik verplaats de lnb van de Hotbird nog maar weer een stuk naar buiten. Dan wordt het signaal te zwak. Je zult de lnb's opnieuw moeten verdelen op de rail. Belangrijk hierbij is waar je in Nederland je schotel staat. Als dat in het midden of westen van het land is, is er geen probleem want daar is de Astra 28,2 sterk genoeg maar in het Noord-Oosten wordt het problematischer want daar is het signaal een stuk zwakker.

Welke schotel heb je nu en welke lnb's en in welke regio woon je?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je nog een duo-lnb liggen.
Als je het eenvoudig wilt houden om de Eutelsat 9 er bij te hebben, zou ik het als volgt doen:
De lnb van de 23,5 haal je weg.
Op de plaats van de Hotbird 13e lnb zet je een 4,3 graden duo-lnb quad waarmee je de 9e en 13e ontvangt.
Het monoblock sluit je via de twee 4/1 diseqc-switches aan samen met de Astra 19,2 en 28,2.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon op een 10 tal km van @Hvdp lijkt me geen goed plan, ik heb enkele maanden 9E tot 28E op een klassieke multifeed schotel van 73cm gehad.

Je krijgt het werkende, maar zonder regenreserve, dan maar de schotel wat draaien zodat je 9E goed kunt ontvangen, want 28E heeft een veel sterker signaal, maar dan krijg je problemen bij goed weer op een deel van de 28E transponders.

Ik heb nu een Big Bisat, en heel tevreden met de ontvangst op 9E (Joyne) en andere satellieten.  De Big Bisat geeft heel wat voordelen.

 

Als je nu tevreden bent met de regenreserve op de Bisat, dan kan het goedkoper:
 Een aparte schotel op 9E > 70cm.

Of je kan ook een aparte zetten op 28E > 60cm.
Bij beide opstellingen heb je de mogelijkheid om 23E te behouden, als je diseqc 1.1 kan aansturen met je ontvanger.  Maar idd FTA aanbod op 23E is beperkt!

@Hvdp Ik heb nog allerlei recup materiaal liggen, mocht het je interesseren.

aangepast door Skoopy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies de oplossing die ik momenteel gebruik! Ook ik kreeg hetzelfde (negatieve) advies om 9° bij te plaatsen op mijn T90. Gewoon een T64 ernaast geplaatst voor de Eutelsat. Krijg 12.3 dB minimaal en 15.4 dB maximaal. Joyne heeft 8.9 dB nodig voor een lock. Dus voldoende regenreserve.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...